Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "Janeček, Václav"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Balanchine technique-allegroČervíčková, Pavlína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-01Touto diplomovou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Zaměřila jsem se na techniku skoku, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
- Flamenco - osobnosti, soubory a výuková prezentace v textovém a obrazovém pojetíKonášová, Dita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-01
- Mužský a ženský prvek v klasickém tanciLičková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-07Abstrakt Tato magisterská práce se zabývá vztahem klasického tance k ţenskému a k muţskému pohlaví tanečníků. Nejprve stručně popisuje historii především klasického tance z hlediska jeho klíčových osobností, přelomových momentů, které nějakým způsobem ovlivnily pohled na klasický tanec z hlediska pohlaví tanečníků, vývoje klasické taneční techniky a pedagogiky. Druhou část tvoří metodický rozbor prvků výuky klasického tance, ve kterých se na jedné straně výrazně prezentují dívky (např. technika sur les pointes) a na druhé straně chlapci (např. allegro). Striktní hranici mezi prvky prováděnými výlučně muţi nebo ţenami však určit nelze. V dnešní době se rozdíly mezi pohlavím z hlediska techniky klasického tance stírají.