Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "Kazárová, Helena"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Dějiny baletu na Severní Moravě a ve SlezskuTomsa, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-14V mé magisterské písemné práci se budu zabývat historickými podmínkami, ve kterých vznikal baletní žánr v opavském a ostravském regionu. Dále pak jaká byla a je vyspělost baletních souborů, osobnostmi, které byli členy souborů a analyzovat situaci v určitých obdobích dle dostupných materiálů Chci zopakovat a navázat na historii baletu Slezského divadla v Opavě od jeho počátku až do současnosti - do roku 2010 a dále pak zdokumentovat vývoj baletu v severomoravské metropoli ? Ostravě. Bude tak v jedné knize zkompletována historie baletního umění na Severní Moravě a ve Slezsku. Jistě bude zajímavé sledovat dění v našich dvou klasických kamenných divadlech na Severní Moravě ? Národním divadle Antonína Dvořáka v Ostravě a Slezském divadle v Opavě.
- Fenomén Butó, jeho vznik, šíření a vlivy na evropskou taneční scénuBurešová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-05Tato magisterská diplomová práce zkoumá fenomén japonského moderního tanečního umění zvaného butó. Přibližuje jeho inspirační vlivy, socio-kulturní pozadí a podmínky jeho vzniku. Sleduje jeho vývoj ve třech generacích japonských tanečníků. Diskutuje problematiku šíření butó za hranice Japonska a reakce přijímání tohoto nového uměleckého směru v Evropě. Podává také přehled působení tohoto fenoménu v Čechách a jeho vliv na evropskou i českou taneční scénu.
- Vývoj prvků akademického tance v tanečních manuálech 18. a 19. stoletíDurczaková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Tato diplomová práce se zabývá vývojem prvků akademického tance během 18. a 19. století, jak je zachytili taneční mistři a teoretici ve svých traktátech. Na skupině vybraných prvků demonstruje vývoj vnitřního obsahu tanečních termínů a rozebírá, jakým způsobem prvky prováděli a popisovali jednotliví autoři, mezi nimi např. Pierre Rameau, Gennaro Magri či Carlo Blasis. Práce zároveň konfrontuje vývoj jednotlivých tanečních elementů s podobou prvků akademického tance současné doby a celkově tak podává obraz historického vývoje terminologie akademického tance.
- Vztah tance a hudby v díle Gregoria LambranzihoFerjentsik-Wernerová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-07Diplomová práce ?Vztah tance a hudby v díle Gregoria Lambranziho? zkoumá sbírku, jež nemá mezi dochovanými spisy o tanci obdoby. Je výjimečná jak svým obsahem zaměřeným na divadelní tance z prostředí commedie delľ arte, tak i formou zpracování, která spojuje hudební, literární a výtvarnou složku. Má práce si klade za cíl rozebrat podrobněji jednotlivé aspekty tohoto výjimečného díla, a to nejen z hlediska tance a hudby, ale i scénografie a kostýmů. Vzhledem k rozsáhlosti díla jsem se zaměřila pouze na I. díl. Okrajově se má práce zabývá také hudebním a tanečním děním ve druhé polovině 17. a na začátku 18. století. Pozornost věnuje i fenoménu commedie delľ arte včetně stručné charakteristiky jednotlivých masek a vlivu tohoto svébytného divadla na taneční umění.