Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Hudební a taneční fakulta - HAMU / Music and Dance Faculty by advisor "Bilinská, Kvitoslava"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Hatsumi Saitoh: Magisterský koncertSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07
- Hudební výchova v JaponskuSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Po roce 1868 Japonsko přijalo evropský moderní systém, i v oblasti vzdělání. Západní hudba je součástí školního systému a díky tomu se začala rozšířit. Japonský školní systém klade velký důraz na všeobecné vzdělání, zatímco odborné vzdělání je málo rozvinuto. V dnešním Japonsku je možné získat odborné vzdělání v rámci školního vzdělávání od věku 16 let. Nyní existuje mnoho hudebních škol a příliš mnoho studentů se také specializuje na západní hudbu. Avšak praktická výuka hry na nástroj není zaměřena na výchovu "profesionálních" hudebníků, a úroveň na hudebních školách v Japonsku je velmi rozdílná. Lze říci, že japonská hudební škola zcela ustrnula. V posledních letech je usilováno o školní reformy, nejenom reformy osnov a oborů ale i rozšíření hudebních žánrů. Jednotlivé hudební školy uplatňují různé postupy v rámci úsilí přilákat studenty.
- JAPONŠTÍ KLAVÍRNÍ PEDAGOGOVÉSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04Japonci si v posledních sto letech vybudovali své postavení na světové hudební scéně, především evropské. Rychlý vzrůst zaznamenala především hra na klavír a s tím souvisejícím klavírní školy, metodika a pedagogika. Tato práce se zabývá historií klavírní pedagogiky a představiteli ovlivńující její rozvoj. V Japosnku vládne silná touha dohnat evropskou úroveń a začalo nekritické přejímání evropské hudby. Japonci začali rovnou imitovat evropskou hudbu, i když neprožívali umělecký přednes a nezabývali se jejím základem a tradicí. Před druhou světovou válkou začala přibližovat Japonce k opravdové evropské hudbě jejich pilnost a uctivost. Avšak po válce směr pedagogiky vedl někam jinam. Touha po úspěchu na soutěži vedla k přehánění mechanického prstového cvičení, následně vznikla řada nemuzikálních klavíristů. Dnes se Japonci snaží vyřešit tuto problematiku a už se objevují kladné výsledky.
- Jelena Bečejac - lMagisterský koncertBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-03
- KoncertBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-06-06
- Moderní výuka hudební naukyŠvehláková, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07Tato práce se zabývá moderním způsobem výuky hudební nauky, jehož autorkou je Irena Kršková. Tato žena celý život pracovala jako učitelka hudby, přičemž největších úspěchů dosáhla při výuce hudební nauky a intonace. Její snahou bylo nejen naučit žáky co nejvíc, ale především je pro hudbu nadchnout. Práce začíná životopisem Ireny Krškové, největší prostor je však věnován její progresivní metodě výuky hudební nauky. Kršková napsala velice pokrokovou školu hudební nauky a vymyslela mnoho učebních pomůcek, které zjednodušují a zpestřují výuku. Navíc založila kurz pro učitele Potštátský houslový klíč, o kterém se zde také zmiňuji. Ten slouží k pochopení její metody.
- Saitoh Hatsumi Bakalářský koncertSaitoh, Hatsumi(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-04
- Současné klavírní školyBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-03Ve své magisterské práci se zaměřuji na rozbor klavírních škol které používam ve své pedagogické praxi a které považuji za velmi vhodný materiál pro vyučovaní hry na klavír v počátečném stadiu. Jsou to Nová klavírní škola Zdeny Janžurové a Milady Borové, Evropská klavírní škola Fritze Emontse a Klavírní školičky autorky Miroslavy Lili Petrović.
- Vasilije Mokranjac a jeho klavírní tvorbaBečejac, Jelena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-06-06Tato práce popisuje život a klavírní dílo Srbského hudebního skladatele Vasilije Mokranjac. Nejprve se zabývám životopisem a charakteristikou jeho kompozičního stylu. Má práce zahrnuje stručný popis každé skladby.
- Zdeňka Švehláková: Bakalářský koncertŠvehláková, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-07