Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "HONZÁK, Jaromír"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Kompoziční prvky v díle Pata MethenyhoBeneš, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-05Tato práce se zabývá analýzou kompozic Pata Methenyho z jeho rané autorské tvorby. Cílem analýzy je specifikovat jednotlivé kompoziční prvky, popsat jejich úlohu v konkrétních kompozicích a zhodnotit, na kolik se vzájemně ovlivňují a doplňují. Výstupem diplomové práce bude analýza vlastního kompozičního záměru doplněného o nabyté zkušenosti.
- Kvarteta bez harmonického nástroje v současném jazzuKyncl, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Cílem této práce je popsat historii a význam jednoho ze vzácnějších obsazení, která se v jazzové hudbě vyskytují, tedy kvarteta ve složení dva dechové nástroje, kontrabas a bicí. Bude v ní proveden stručný výklad vývoje zkoumaného formátu, jakož i vyjmenování jeho nejvýznamnějších zástupců spolu s popisem jejich tvorby a definicí jejich hlavního přínosu k rozvoji tohoto formátu. Jak už vyplývá z názvu této práce, jádrem jejího zkoumání je současná jazzová scéna, a to jak evropská, tak zámořská. V praktické části práce budou uvedeny transkripce vybraných děl se stručným komentářem.
- Opomíjený soul-jazzoví kytaristé 60.letŠmoldas, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Tato práce se zabývá hudebním stylem na pomezí jazzu, gospelu a blues, tzv. soul-jazzem, který vrcholil v 60. letech 20. století v USA a jako převážně afro-americká hudební forma existoval stranou zájmu kritiků a novinářů. Cílem práce je specifikovat jeho charakteristické rysy, vybrat vhodné zástupce z řad kytaristů a popsat jejich profesní kariéru a styl. Výstupem diplomové práce bude obohacení vlastního stylu a to jak improvizačního tak i kompozičního.
- Perkusivní technika hry na akustickou kytaru a její snímáníTomeček, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-24Předmětem této magisterské diplomové práce je vlastní projekt kytaristy Kryštofa Tomečka, jehož cílem bylo vytvořit nový a originální způsob doprovázení interpreta na akustickou kytaru tak, aby byla co nejlépe suplována jak harmonická, tak rytmická funkce celé kapely. Práce detailně popisuje speciálně vytvořenou perkusivní techniku hry na nástroj a dále i její snímání a zvukovou postprodukci jednotlivých snímačů, včetně finálního míchání zvuku v integrovaném mixpultu. Jsou zde konkrétně popsány všechny kytarové efekty, syntezátory a další komponenty, které jsou v projektu využity. Dále zmiňuje napájení, kabeláž a ovládání pedalboardu a také je zde popsán výběr konkrétní akustické kytary, která byla postavena přímo pro účel tohoto projektu.