Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "BROTHÁNEK, Adam"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Expozice dokumentárního filmuElšík, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-26Diplomová práce Expozice dokumentárního filmu / determinace hrubým materiálem se zabývá specifickými vlastnostmi narace v dokumentárním filmu s ohledem na střihovou skladbu. Vychází ze současných teorií naratologie, které aplikuji při analýze mého filmu Central bus station. V první části diplomové práce se zabývám jakostí dokumentárního filmu ve vztahu k jeho vzniku, realitě, pravdě a narativní tříaktové struktuře. Tyto poznatky nadále používám při definování alternativní narativní formy tří aktové struktury filmového díla. V závěrečné části se zabývám, jak v praxi přistupovat k hrubému materiálu a jak ovlivňuje práci na expozici dokumentárního filmu. Diplomová práce je orientovaná tak, aby její poznatky mohly být využity pro praxi střihače.
- Mary LampsonHálová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-25Mary Lampson je oceňovaná nezávislá filmařka a střihačka. Své první zkušenosti získala při spolupráci s pionýry hnutí Direct Cinema, režiséry D. A. Pennebakerem a Richardem Leacockem a později navázala dlouholetou spolupráci s režisérem Emilem De Antoniem, jehož přístup k dokumentární formě měl zásadní dopad na politicky angažovanou tvorbu. Jako střihačka pracovala na mnoha nezávislých dokumentárních filmech, včetně přelomového Harlan County USA Barbry Kopple. Snímky, na nichž se podílela nejen střihačsky, hledají odpověď na následující otázky: Pomáhá expozice procesu natáčení komunikaci s publikem, nebo ji naopak ztěžuje? Dopomáhá snímku k větší autenticitě? Na tyto otázky Lampson odpovídá v rozhovoru uskutečněném pro účely této práce, jež se soustředí v rámci její filmografie na řešení této problematiky ve střižně.
- Záblesky realityKozáková, Mariana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-25V této práci zkoumám realismus ve filmu. Zkoumám už samotný pojem, který je v rámci filmu, jemuž realita matérií samou, komplikovaný. Přes výzkum toho, jak se v našem západním myšlení k realitě vztahujeme, jak o ní myslíme, se dostávám k důležitému vztahu mezi autorem, dílem a divákem. Autor v záblesku reality může na chvíli osvětlit realitu v jejím neuchopitelném smyslu. Nejde o nějaký návod, jak vždy postupovat, ani o obecnou teorii, spíše o výzkum, kdy a jak, se to povedlo v konkrétních případech, ať už v jeskynních malbách, renesanční fresce nebo ve filmech jako “My brother’s wedding” Charlese Burnetta nebo v “La Terra Trema” Luchina Visconito, či v “Husbands” Johna Cassavetese. Zdrojem autentických momentů hodných výzkumů jsou i “dokumentární” texty Jamese Cooka, Michela de Montaigne. Zkoumání autentické řeči mě zavedlo až na večeři ke dvěma diktátorům, Stalinovi i Hitlerovi. Jelikož se ukazuje, že v záblescích reality je důležitá pozice autora, jsou součástí práce i pasáže, které ukazují moje, autorské myšlení, i můj vlastní výzkum práce s autentickým dialogem.