Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "DAŇHEL, Jan"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Dvakrát měř a jednou řežKrutská Vrbová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-10-09,, Dvakrát měř a jednou řež." Montáž narativního super8 formátu v 80.tých letech u Ing. Kunce. Předkládaná diplomová práce se zabývá amatérskými autorskými filmy Ing.Vladimíra Kunce na formátu super 8mm s důrazem na montážní skladbu jako odrazu doby svého vzniku v letech 80tých. Fenomén nanaseného magnetického zvuku Dr.Rentzem na Kuncovy obrazové montáže, budu srovnávat se zvukovou skladbou autorských filmů Čaroděje OZ, který zvolil dobrodružnou cestu magnetofonových pásků ke svým filmům na formátu super 8mm ve stejném desetiletí.Aspekt autorské zvukové montáže je nahlížem skrze soudobé technologické a distribuční možnosti.Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků super 8mm filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů ? modelových autorských subjektů. Předkládaná práce zkoumá narativní filmy, které v průběhu natáčení a střihu hledají nejen svoji výpovědní hodnotu, ale také způsob vyprávění. Filmy, které hledají nejen svoje sdělení, ale i svoji formu v dobovém kontextu.
- JeveníKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-13Tato diplomová práce je pokusem o formulování osobního manifestu filmového tvůrce. Jde o pokus o reflexi současné situace z hlediska tvůrčího, technologického, společenského i historického. Pokus o nalezení vlastní odpovědi na základní ontologickou otázku: co je film? Co je to světlo? Jaká je povaha vztahu tvůrce a aparátů, které používá. To vše s důrazem na praktické naplnění těchto úvah. Jako případová studie je proto součástí také kapitola věnovaná speciálnímu promítacímu aparátu jménem Pramítačka, která je ztělesněním, výsledkem i iniciátorem výše popisovaných úvah.
- PrologProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-10-07Jako “prolog” se dnes ve filmu označuje téměř cokoli před úvodními titulky. Jde o termín bez ustáleného významu. Tato diplomová práce nedefinuje fenomén zvaný “prolog”, nechce ho popisovat ve sférách umění v rámci dějin. Práce se věnuje úvodním záběrům na začátku filmu, před samotnou stavbou hlavního příběhu a zabývá se funkcemi těchto záběrů v celkové dramaturgické struktuře díla. Pro uchopení a popis funkce “prologů” se pokouší pojem zobecnit a dělí jej do několika skupin, dle stanovených kritérií. Cílem práce není vytvoření definice, ale rozbor dramaturgické struktury konvenčně chápaného pojmu “prolog” a iniciování diskuze na všech frontách filmového řemesla o tomto nástroji, který umožňuje více než jen zatraktivnění prvních minut filmu.
- Rodinný film a vliv autorského subjektu na jeho možné podobyBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-12Předkládaná diplomová práce se zabývá fenoménem rodinného filmu s důrazem na otázku tvůrce a možné autorské přístupy. Fenomén rodinného filmu je představen v kapitolách věnujících se vývoji technologie a jejímu vlivu na amatérskou tvorbu, problematice soudobé terminologie, týkající se tohoto tématu a reflexe rodinného filmu v odborných kruzích. Aspekt autorského subjektu je nahlížen skrze práci několika osobností, které v souvislosti s rodinným filmem představují autory charakteristické pro jednotlivé přístupy- zároveň ale i hraniční, jakým je např. Ludvík Šváb. Studium sbírky jeho soukromých a experimentálních filmů umožnilo vysledovat a pojmenovat určité třecí plochy, skrze něž lze nahlížet na rodinný film nejen v rámci diskurzu amatérské tvorby. Až transcendentální perspektivu pak ukazuje metoda tvůrčí recyklace a reinterpretace rodinných filmů v podání Martina Ježka. Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků rodinných filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů - modelových autorských subjektů.