Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Daňhel, Jan"
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
- Bakalářský cyklus CoagulaVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
- Bakalářský film: Bakalářský cyklus CoagulaVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
- Černé mámeníVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Vysloužilí horníci, doly a haldy zarůstající náletovými dřevinami, kanárci, mamutí mládě?Stará, černá tvář města Ostravy. Něco z ní mizí, něco v ní zůstává. Jednou dole a podruhé nahoře ? jako na křídlech stříbrných letadel, kroužících po léta uprostřed města.
- DraciVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Lyrický snímek o vzpomínání, které se náhle vyjeví uprostřed jednoho podzimního dne. Pouštění draků připomene otci dávnou chvíli z dětství. Ta se stane příčinou neporozumění a ztráty pouta mezi ním a jeho synem.
- Filmový jazyk a film na hranici jazykaBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-20Tato práce se zabývá problematikou filmu jako jazykového systému a to především s ohledem na střihovou skladbu. V první části vysvětluje obecné základy jazykového systému a možné aplikace lingvistické disciplíny ve filmové teorii i praxi, které dokládá na tvůrčích koncepcích autorů Griffitha a Ejzenštejna. Dále práce shrnuje poznatky filmového strukturalismu jako převládajícího pohledu na filmovou teorii a naznačuje problematiku filmové gramatiky. Druhá část práce se vymezuje vůči jazykovým teoriím filmu, spojeným výhradně s hranou, narativní kinematografií, a pokouší se odhalit prostředky specificky filmové, jež dokládá na alternativních tvůrčích přístupech k filmovému médiu.
- GOBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Vztah mezi Mašerkou Janou a jejimi psy
- Kouzelná skříňkaKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Speciální promítací zařízení, umožňující vidět netušené.
- Není hra jako hraKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Krátký animovaný film o odlišných způsobech hry.
- Pan MirečekBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Pan Mireček je podivín. Žije si ve svém vlastním světě. Všechny jevy zaštiťuje svéráznými filozofickými úvahami.Jednou za ním příjde zvláštní návštěva...
- Purkyněho kolotočKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Tento text představuje teoretická východiska a konceptuální pozadí praktické bakalářské práce ? Kouzelné skříňky. Tato skříňka je vlastně speciálním promítacím přístrojem, jehož projekce cílí na změněné stavy. Hlavním inspiračním zdrojem je praotec kinematografie Jan Evangelista Purkyně a jeho experimenty.
- RadostKrajbich, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Víra, poznání, vášeň, láska a radost v jednom dni ze života myslivce.
- Ráj napohledAlexa, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Dokumentární film z česko německého pohraničí. Hledání domova, jeho zabydlování a přestavba, to jsou nekonečné procesy, které absolvují noví nájemníci této vesnice.
- Turistou ve vlastním doměAlexa, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Turistou ve vlastním domě je etnografický film o exoticky vzdálené vesnici z místa, kde se sbíhají oceány a začíná nový den.
- Úvod do psychologie vizuálního vnímáníŠenovský, Otakar(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Tato práce si klade za cíl objasnit některé podstatné skutečnosti související s fyziologií a psychologií vizuálního vnímání člověka, a to především ve vztahu ke kinematografii. Pokouším se zde analyzovat, jak je vůbec fyiologicky možné, že filmy dokážeme vnímat, postihuje některé podstatné skutečnosti objasňující jakým způsobem se v divákově mysli konstituuje filmový prostor a jak film využívá svých schopností vést naši pozornost, jež v zásadě odpovídají percepčním klíčům uplatňovyných člověkem i při vnímání a chápání reálné skutečnosti.
- Úzký formát na osmProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Tematem bakalarske prace je 8mm filmovy prouzek s obrazky. David mezi Goliasi. Cilem neni rehabilitace nejmensi filmove suroviny, ani jeji obhajoba. Duvod je mnohem prostsi, az sobecky. Jsem nemocen. Vidim same pixely, megascreeny, chipy, sumy....
- Vertikalita ve tvorbě Kennetha AngeraBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21V této práci se analyzuje tvůrčí opus amerického režiséra Kennetha Angera, který pracoval od konce 40. let (jeho první film je Fireworks z roku 1947) až do dnešní doby. Existuje několik tématů, které se nabízejí peru zvídavého ducha . V podstatě se jedná
- Y/IProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Muj bc film je na pomezi dokumentu a filmove basne. Je to film o vztahu dvou lidi. Stoji a pada na mem vnitrnim pohledu. Ja se ve filmu ocitam v roli pocitovaneho kameramana, nejsem v obraze. Objevuji se pouze ve zvuku. Je to velmi osobni film. Uz proto je zvolen formát 8mm.
- Za biti BrvaBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21V okamžiku se odehravají život a smrt
- Ženy SHRKrajbich, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Dokumentární portrét dvou žen, které hrají svou osobní partii na šachovnici osudu Horního Jiřetína, ohroženého těžbou hnědého uhlí.
- Život přede mnouProcházka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Autor pracuje s procesem vzpominani, s pameti a vztahem ke sve vlastni minulosti. Snazi se vizualizovat vzpominky, v divakovi evokovat jeho vlastni, pricemz pribeh filmu vypraveny ve velkych elipsach je az na tretim miste. Nejvetsi problem s timto filmem mam coby spoluautor, ze konecny vysledek visi na zvukarove ozvuceni deje. Na vysleden dramaturgii obrazu, flashbacku a dialogu mam podil velmi maly.