Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy by advisor "DOMINKOVÁ, Petra"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Hrdinova cesta: Hledání sebe samaTrojanová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-17Ve svojí bakalářské práci budu zkoumat vnitřní stavbu několika filmů, jejichž tématem je cesta hlavní/ho hrdiny/ky k sobě samé/mu – hledání svobody, naplnění a odpovědí na palčivé otázky je(jí)ho života. Ráda bych zjistila, za jakých okolností může být struktura monomýtu, jak ji definoval Joseph Campbell ve svojí slavné knize Tisíc tváří hrdiny, funkční oporou i ve vyprávěních, která nejsou tak epická jako pohádky, hrdinské eposy, fantasy a další příběhy, pro něž je tato struktura typická. Budu analyzovat filmy Absolvent, Erin Brockovich, Útěk do divočiny, Sufražetka a Nadějná mladá žena.
- Strachem k přeneseníKarásek, Jan Jindřich(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-02Práce Strachem k přenesení: Role rodiny a překonávání traumatu ve filmech Ariho Astera si klade za cíl popsat společná témata dvou filmů současného amerického filmaře Ariho Astera. Konkrétně se jedná o snímky Děsivé dědictví (Hereditary, 2018) a Slunovrat (Midsommar, 2019). Podrobným rozborem těchto filmů si ukážeme způsoby, jakými se hororové filmy mohou dotýkat filozofických, sociologických i antropologických teorií a myšlenek. K tomuto účelu budu citovat z několika zahraničních teoretických esejí a akademických prací, které se Asterovou tvorbou zabývají. Záměrem práce je především tyto dva filmy porovnat a zjistit, v čem jsou si podobné a v čem se liší z hlediska vyrovnávání se s traumatem skrz rodinu. Rád bych textem přispěl ke skrovné reflexi hororového žánru, která se tomuto tématu v českém akademickém prostoru zatím dostává.
- Televizní tvorba pro náctiletéHlásková, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-14Tato práce detailně analyzuje žánr tzv. televizních teen dramat, tedy seriálových televizních pořadů pro náctileté a o náctiletých, s účelem představit daný žánr jako atraktivní platformu i pro české tvůrce, kteří ve své originální tvorbě v současné době na teenagery v podstatě necílí. Ve své první části se práce zabývá cílovou skupinou, tedy současnými teenagery. Vedle popisu psychosociální podstaty daného období lidského života, které je zásadní jak pro pochopení cílové skupiny, tak pro utváření uvěřitelných postav, se zmiňují i současné trendy konzumace audiovizuálního obsahu s přihlédnutím k distribučním strategiím digitálních a online médií. Následně se práce věnuje předchůdcům popisovaného žánru a stručně zaznamenává jeho vývoj od televizní prehistorie po současnost a to jak na úrovni světové, tak lokální. Současný stav podoby tohoto žánru se práce snaží popsat v přehledové kapitole, kde vybírá a popisuje několik typologicky rozmanitých zástupců daného žánru. Zcela konkrétní důvody, proč je teen drama zajímavé pro jakéhokoliv tvůrce, přináší případová studie světově úspěšného seriálu 13 důvodů proč. Teen drama je v této práci představeno jako universální žánr, jehož devízou je vstřícná a liberální cílová skupina, nutnost otevřeně hovořit o stavu současné společnosti, snadná adaptabilita na technologie 21. století a universální lidské prožívání, které je vlastní všem, co si dospíváním buď procházejí nebo již prošli.