Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy by advisor "Dufek, Jiří"
Now showing 1 - 20 of 38
Results Per Page
Sort Options
- Bakalářský filmový scénář: KitkaNowak, Agata(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-20"Smrt je zlo - tak bozi uznali: vždyť, kdyby byla krásná, sami by zmírali." (Sapfó) V záhrobí není odpočinku. Svět živých je moc lákavý na to, aby se mrtví spokojili s klidem věčnosti. Na život Kitky padl stín mramorové desky, která zabila její matku. Po letech izolace od světa příchází čas pro střet se sebou samotnou. Čelit dospělosti je mnohem těžší, když se do všeho pletou živí a mrtví členové rodiny, tajemná věštkyně a první nesmělá láska.
- Bakalářský filmový scénář: Odrazy zvukůBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Bakalářský filmový scénář: PropuštěníHöschl, Patrik(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Jan se podívá na člověka, a hned o něm něco ví. Mirek udělá padesát tisíc voltů úplně v klidu a troufá si i na víc. Hráč, který nikdy neprohraje zbytečný souboj, prohrává mnohem víc než tuší. Mesiáš, který má moc vše napravit, může kdykoliv ztratit chuť. Příběh o vině, opouštění a zapomínání se odehrává v před-apokalyptické Praze, kde se večerní zprávy stávají realitou.
- Bakalářský scénář: Režná nitMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Beze stopyHoleček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-16Příběh svou mužů žijících na okraji společnosti. Jejich situace se zkomplikuje, když potkají Blanku s malým synem.
- Bolest na hrudníkuBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-15Scénář Bolest na hrudníku není jen příběhem dvou hlavních postav Jasmíny a Alexe, ale snaží se napodobit proud vědomí a není vlastně podstatné, komu tento proud myšlenek patří. Patří všem postavám, které mu jsou schopny naslouchat a patří všem, kteří mu naslouchat chtějí. A tak je tu zoobrazena minulost i bolest. Bolest je zde příčinou toho, že postavy dokáží naslochat svým vnitřním hlasům a dokáží předjímat skutečnost, ale někdy nedokáží a nemohou žít prostým každodenním životem tak jako ostatní.
- Chantal AkermanPařízková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21V předkládané práci se zabývám autorským stylem režisérky Chantal Akermanové v jejích dvou filmech Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles a Là Bas. Tyto dva snímky jsou v obsáhlé filmografii Akermanové stěžejními z několika důvodů. Cílem této práce je najít společné jmenovatele těchto dvou naprosto odlišných filmových děl, která jsou rozdílná svou délkou, způsobem narace, dobou vzniku, velikostí štábu a tématem. V obou filmech se jedná o hlavní ženskou postavu, která je uzavřená v prostoru svého domova (u Down There jde o přechodný domov) a příliš nevychází ven. Obě hrdinky se plně noří do rutiny denních prací, která jim slouží jako určitá terapie, aniž by si to samy připouštěly. Zároveň chci vycházet z teorie posttraumatické stresové poruchy (PTSD), která je z chování hrdinek patrná a oba filmy jsou velmi dobrým příkladem vyrovnávání se s touto poruchou.
- Coppolova cesta ke "Kmotrovi"Kocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-15Diplomová práce ?Coppolova cesta ke Kmotrovi? pojednává o situaci, která předcházela natáčení, o tehdejším stavu filmového studia Paramount a o náročných přípravách produkce, která v mnohém ovlivnila finální pojetí filmu. Ve druhé části je analýza tématu a příběhu Michaela Corleoneho, která polemizuje s mýty a skutečností opravdové americké mafie.
- Detektivní žánr a budování napětí ve filmech Petra SchulhoffaSoukupová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Tato práce se zabývá žánrem detektivky a budováním napětí ve třech detektivních filmech Petra Schulhoffa. Snaží se popsat pravidla konstrukce dobrého detektivního příběhu a režijní a scénáristické postupy při budování napětí ve filmu.Detektivky Petra Schulhoffa se v dobovém kontextu vymykají svou vizuální autentičností, dodržováním pravidel detektivního žánru a právě napětím, které navozuje neopakovatelnou atmosféru.
- Dexter - nový typ hrdinyTitka, Štefan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Tato práce se zabývá americkým televizním seriálem Dexter, konkrétně jeho hlavní postavou. Snaží se popsat zejména způsob, jakým tvůrci ustavují zvláštní vztah mezi postavou sériového vraha a divákem, kdy ho "nutí" s tímto společensky nepřijatelným vrahem sympatizovat. Snaží se pojmenovat některé prostředky, kterými je toho docilováno - ať už v rámci práce scenáristů nebo širšího popkulturního kontextu.
- Dramatické aspekty řeckých mýtů: MédeiaBorecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-16Ve své práci se zabývám především tím, co je to mýtus a co si lze představit pod pojmem mytologická postava. V první části své práce se věnuji shrnutí některých teorií vědců z různých vědních oborů a také postavě Médeii, která je pro mou práci stěžejním tématem. Věnuji se zde i zpracování mytologické postavy Médeii v literatuře, protože řada filmových děl vychází právě z literatury ale také se zabývám konkrétními filmy, které zpracovávají každý po svém postavu Médeii a to filmy: Medea, Lars von Trier, Medea, Pier Paolo Pasolini, Medee Miracle, Tonino de Bernardi, Náměstí Spasitele, Krzysztof Kreuze a Joanna Kosová-Krauzeová.
- Fenomén "Král Šumavy" a ideologie (ve) filmuHořava, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Tato teoretická bakalářská práce se zajímá o jeden z nejslavnějších, nejpopulárnějších, a také nejkontroverznějších filmů československé provenience padesátých let ? o film Král Šumavy. Tento film je populární díky svému preciznímu a nápaditému řemeslnému uchopení, ale stejnou měrou je kvůli své ideologické náplni kontroverzní. Tato práce se jej pokouší nahlédnout z hlediska historického i z hlediska dnešní doby. Analyzuje jej, respektive jeho části, a jeho kontext. Uvažuje dosažená zjištění a konfrontuje je s obecnými či obvyklými výklady komunistických myšlenek. Nakonec se zaměřuje na problém ideologie /ve/ filmu a kinematografii jako celku.
- Filmová cesta Igora ChaunaKozák, Roman(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-10Analýzy Chaunových filmů s duchovní tematikou kombinované s úryvky z jeho osobních textů. Jejich chronologické uspořádání by mělo vytvářet ucelený obraz o tom, co to vlastně znamená "duchovní cesta" Igora Chauna a jak se projevuje skrze jeho filmy.
- Filmy s tematickou poruchy příjmu potravyMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Hrdinové v barvách Zhanga YimouBernardová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Práce Hrdinové v barvách Zhanga Yimou se věnuje třem filmům z dílny tohoto renomovaného režiséra. Hrdina, Klan létajících dýk a Kletba zlatého květu jsou epické velkofilmy, které kombinují bojové umění s principy dramatu a filosofie. Příběhy jsou pak podpořeny výraznou barevnou stylizací, jejímiž principy se práce zabývá. V Hrdinovi se barvy v příběhu vyskytují systematicky podle předem daného grafu. V Kletbě zlatého květu jde o boj dvou protikladů ? zlaté a stříbrné - a Klan létajících dýk je laděn do barev přírodních. Práce rovněž zkoumá symboliku užitých barev v čínském i západním pojetí a otázku, zda je tato symbolika srozumitelná pro evropského diváka a jakým způsobem mu zpřístupňuje východní myšlení a záměr režiséra.
- Ježíš Nazaretský - herectví ducha ve filmuStehlíková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-10-12
- Komiksový film očima "čtenáře"Liška, Eugen(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-21
- Motív cudzinca vo filmovej tvorbe Atoma EgoyanaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-15Diplomová práca sa zaoberá filmovou tvorbou kanadského režiséra Atoma Egoyana. Obsahuje podrobnejší prehľad jeho filmografie rozdelenej na niekoľko období. Pozornosť je venovaná hlavne celovečerným filmom, ale i dôležitým krátkometrážnym filmom. Okrajovo sa venuje televíznej tvorbe. Samostatnou tematikou je arménska etnicita. Opakujúcimi sa témami v tvorbe Atoma Egoyana sú vplyv komunikačných technológií na ľudské vzťahy, odcudzenie, dysfunkčná rodina, identita jedinca a pod. Rozbor jednotlivých filmov sa sústredí na spôsob narácie, štruktúru, typické tvorivé znaky a štýl, a predovšetkým na charaktery. Dramaturgická analýza je orientovaná hlavne na psychologické a sociologické aspekty.
- Neukazuj bílé zubyKroupová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-14Komedie o osmileté nynce, nutriích, drogách, Nině Hagen a cestě do Reichu
- Oranžový pokojTitka, Štefan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )Rudolf Mach není zrovna vaším typickým "sousedem od vedle". Vede samotářský život ve svém odlehlém domě nedaleko lesa a jediné vzrušení a dobrodružství nachází leda tak v sešitových vydáních Čtyřlístku, která si po večerech pročítá. Jeho práce, spočívající v tom, že jako zástupce Českých drah informuje rodiny poškozených o dlužných částkách, které podniku vznikly vinou smrti člena rodiny, mu v očích lidí na sympatiích taky nepřidává. Jeho život dostane smysl až s příchodem Julie, jedné z jeho "klientek", do které se na první pohled zamiluje. Rozhodne se ji unést do svého "oranžového pokoje", který pro ni vytvořil ve svém sklepě. Věci se ale začnou komplikovat a Rudolf Mach do oranžového pokoje přivítá nakonec úplně jiného "nájemníka" - sám sebe.