Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "HLAVÁČ, Jiří"
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
- Fenomén Milan Kostohryz - interpret a pedagogŽitný, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05Tato písemná práce je shrnutím velmi obsáhlé kariéry českého hudebního interpreta a pedagoga Milana Kostohryze (1911-1998). Zasloužil se významně o vznik nových skladeb, znovuoživení historických instrumentů, vývoj nových nástrojů, revizi řady starých kompozic a vychoval několik desítek vynikajících hráčů. Jeho činnost měla mezinárodní přesah a nemalý ohlas. Práce je zpracována tématicky na základě dochované písemné pozůstalosti s částečným využitím osobních vzpomínek pamětníků a rodiny, několika málo veřejných literárních pramenů a dochovaných zvukových záznamů.
- Interpretační rozbor sonáty Es Dur op.120 č. 2 Johannesa BrahmseTseliapniou, Kiryl(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-05Tato práce je analytickým pohledem na klarinetovou sonátu E flat major jednoho z nejvýznamnějších německých skladatelů v období romantismu, J. Brahmse. Německý skladatel Johannes Brahms si v průběhu času vytvořil svébytný a osobitý tvůrčí styl. Je posledním z velikánů německé hudby 19. století. Cílem této práce je porozumět principu komunikace holistické analýzy tohoto díla a také pochopení provedené práce pro správnou interpretaci v historickém kontextu. Táto sonáta spolu s první Brahmsovou sonátou patří mezi oblíbená Brahmsova díla a nachází se v repertoáru u mnoha interpretů. Tato práce je zaměřená na stručné dějiny této sonáty, autorskou biografii Brahmse, vliv analýzy na interpretaci skladby a také kompletní analýzu této sonáty.
- Komorní skladby pro zpěv, klarinet a kla vírPospíšilová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-06V úvodu je odůvodněn výběr tématu diplomové práce. Cílem práce je představit komorní skladby a úpravy skladeb pro zpěv, klarinet a klavír a v doplňkové kapitole představit skladby pro zpěv, klarinet, klavír a další nástroje. Práce se skládá z úvodu, hlavních kapitol, doplňujících kapitol a ze závěru. V práci je utvořen stručný přehled komorních skladeb a jejich autorů, které byly napsány ve složení pro zpěv, klarinet a klavír. Je zde uveden děj některých skladeb. V hlavních kapitolách je obsažen 1. soprán, mezzosoprán, alt, tenor, baryton a jejich různá kombinace, 2. klarinet in B a in A, basetový roh, basklarinet, 3. klavír. V doplňujících kapitolách jsou využity další nástroje jako smyčce, dechové nástroje, bicí, vypravěč, herec, elektroakustické nástroje. V závěru jsem svou práci zhodnotila a zamyslela jsem se nad jejím průběhem. Snaha přesvědčit čtenáře a publikum.
- Proměny Karlovarského symfonického orchestruBöhm, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-06Smyslem diplomové práce je poukázat na zásadní proměny v historii Karlovarského symfonického orchestru (KSO). Diplomová práce je založena především na studiu historických dokumentů, osobních rozhovorech se současným vedením orchestru a na internetových zdrojích. Text je doplněn bohatou fotografickou přílohou. Práce zachycuje zásadní proměny ve vývoji Karlovarského symfonického orchestru od svého vzniku po současnost. Jelikož KSO je nejstarším hudebním tělesem na území České republiky, usiluji v této práci o zachycení těchto proměn, jak na základě historicko-společenských událostí, tak na základě vlivu významných evropských umělců, jakož i na zásadní vliv profesní činnosti vedení orchestru v jednotlivých obdobích života tohoto významného symfonického orchestru. Jednotlivé proměny ve vývoji KSO jsou rozčleněny do stejně označených kapitol. Těžiště práce spočívá především ve zvýraznění příčin nejvýznamnějších událostí, které měly zásadní vliv na další vývoj KSO. Současně chci vyjádřit upřímný obdiv všem uvedeným osobám, bez jejichž vůle a odhodlání by KSO nedosáhl takového postavení v českých kulturních dějinách.
- Skladby pro zpěv s doprovodem komorních formací s klarinetemTauchmanová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-07V práci je sledováno využití obecných metodických principů výuky hry na klarinet a zpěvu při studiu konkrétních skladeb, a to písňového cyklu Louise Spohra Sechs deustsche Lieder für eine Singstimme, Klarinette und Klavier op. 103 a písně Franze Schuberta Der Hirt auf dem Felsen D (965). Práce je členěna do pěti kapitol. V první kapitole je krátce zmíněno historickému pozadí vzniku skladeb se zvláštním zřetelem na změny v hudebním životě v 19. století a životní osudy obou skladatelů. Druhá kapitola, Osobnost interpreta, zmiňuje důležité aspekty, na které by žádný interpret neměl zapomínat při studiu komorního díla, jako jsou mentální příprava, problematika paměti, ale i správný výběr repertoáru z hlediska charakteristiky sopránového hlasu, pro který jsou obě díla napsána, postoj na jevišti, dechová opora, intonace, zvuková vyrovnanost a souhra, a jejich uplatnění při interpretaci písně F. Schuberta i písňového cyklu L. Spohra. Další dvě kapitoly jsou věnovány oběma skladbám, třetí kapitola dílu L. Spohra Sechs deustsche Lieder für eine Singstimme, Klarinette und Klavier op. 103 a čtvrtá dílu F. Schuberta Der Hirt auf dem Felsen D(975). Popisují okolnosti vzniku děl, je uveden volný překlad textu písní a interpretační zkušenosti s jednotlivými písněmi. V poslední páté kapitole, nazvané Historická věrnost interpretace je krátkým zamyšlením nad tím, do jaké míry je schopen interpret současnými technickými prostředky zprostředkovat dnešnímu posluchači záměr autora a jak je posluchač schopen tento pocit vnímat. Autorka v práci vyjádřila svůj osobní názor, zkušenosti, problémy a subjektivní pocity, se kterými se setkala při studiu klarinetových a pěveckých partů těchto skladeb.
- Sonáta pro klarinet a klavír Viktora KalabiseČernohouzová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-10Práce "Sonáta pro klarinet a klavír Viktora Kalabise" se zaměřuje na jedno z koncertantních děl pro klarinet a klavír Viktora Kalabise. V první části práce se věnuji životním zkušenostem skladatele. Ve druhé části se snažím zachytit skladbu z pohledu interpreta a přiblížit problematiku interpretace. Popisuji mé zkušenosti z provedení skladby na koncertě. Upozorňuji na nejkomplikovanější úseky skladby a snažím se nabídnout možnosti jejich interpretace a nácviku. Srovnávám mou nahrávku (2014 - J. Černohouzová, D.Wiesner) se dvěma dalšími záznamy (1970 - J. Štengl, Z. Zichová, 2013 - J. Hlaváč, I. Kahánek). Přibližuji pojetí interpretů a také jejich hráčský styl. Zmiňuji se také o vztahu skladatele a interpreta.
- Stěžejní díla slovenských skladatelů pro klarinetKamencay, Jozef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-10Cieľom mojej práce je uvedenie do sveta slovenských hudobných skladateľov, objasnenie problematiky obdobia, v ktorom skladatelia komponovali a vymenovanie tých najhranejších a najdôležitejších diel od slovenských autorov, skomponovaných pre klarinet. Ako príklad som rozobral Malú slovenskú rapsódiu od Juraja Filasa. Toto dielo obsahuje veľa prvkov typických práve pre slovenskú modernu. V ďalšom bode sa zameriavam na slovenskú klarinetovú školu, jej vývin a najvýznamnejších predstaviteľov v pedagogickej i interpretačnej sfére.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.
- Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Jiřího Temla, Zdeňka Šestáka a Karla HusyPaulová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-25Diplomová práce „Výrazové klarinetové prostředky ve skladbách Karla Husy, Zdeňka Šestáka a Jiřího Temla“ pojednává o osobnostech tří českých skladatelů přibližně stejné generace a jejich tvorbě pro klarinet. Je rozdělena do tří hlavních kapitol a každému skladateli je věnována jedna část. V práci se věnuji životu a kompoziční tvorbě těchto skladatelů a zabývám se také interpretačním rozborem vybraných děl.