Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Kratochvíl, Jaroslav"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Mezi dokumentárním filmem a počítačovou hrouTurečková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-11Bakalářská práce Mezi dokumentárním filmem a počítačovou hrou se zabývá postupem tvorby dokumentárního filmu Iluze režisérky Kateřiny Turečkové, který je estetickou formou připodobněn počítačové hře. V první části objasňuje motivaci režisérky takový film natočit. Dále rozebírá jednotlivé umělecké formy dokumentární film a počítačová hra. Na základě těchto poznatků práce popisuje tvorbu jednotlivých scén a následného filmového celku.
- Nuda ve filmu na konkrétním příkladu snímku UntitledBernátková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-14Práce se snaží za pomoci literatury z oblasti psychologie, vizuální antropologie a senzorické etnografie tematizovat nudu ve filmu, zejména prozkoumat její kritický potenciál. Klíčová je úvaha nad tím, co se děje ve filmu, když se zdánlivě nic neděje. Jako konkrétní příklad, na kterém desémantizaci promýšlím je tvorba Stephanie Sprayové, filmařky a antropoložky spjaté s prostředím Sensory Etnography Lab (SEL). Představuji nudu jako zajímavou emoci podporující vnímání tady a teď. Práce nemá nudu romantizovat, ani propagovat, jako spíš vést ke svému druhu ekologickému přístupu k audiovizuálnímu médiu a způsobu reprezentace reality.
- Obraz čečenské války v českém dokumentárním filmuChaloupka, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-14Bakalářská práce se zabývá obrazem čečenského konfliktu v českém dokumentárním filmu devadesátých let a snaží se postihnout, v jakém prostředí tento obraz vznikal. Značná část práce je věnována společenskému a politickému kontextu tehdejší doby. Jedná se především o porevoluční vznik institucí, jako byly Člověk v tísni a agentura Epicentrum, které se významně podílely na mediální interpretaci celého konfliktu. Práce dále analyzuje televizní dokumentární filmy reflektující čečenskou válku z hlediska obsahu a vyznění. Závěrem se dostává k úvaze, do jaké míry bylo vyznění dokumentárních filmů ovlivněno ideovými postoji tvůrců a společenskou objednávkou. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivnily výslednou podobu filmů a na základě čeho bylo straněno jedné ze stran konfliktu.