Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Petišková, Ladislava"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Blázni ve hrách Williama ShakespearaLísková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-12Studie slouží jako přehled bláznů v kompletním díle Williama Shakespeara. Blázni se objevují jak v komediích, historických hrách, romancích, tak i ve všech tragédiích. Práce se podrobněji zabývá typy bláznů- rustikálními clowny, šašky ? filozofy a božími blázny. Pomocí analyzovaných postav z her a s pomocí sociálně- a kulturněhistorického kontextu se určuje jejich chování, postavení a funkce ve hře. Podrobnějšímu zkoumání jsou podrobeni i největší komici divadla Globe- Will Kemp a Robert Armin. Nejlepší clowniády prostupující Shakespearovo dílo demonstrují ukázky z her.
- Jak připravit tělo herce k jevištnímu výkonuJosefi, Zdenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-05-08Význam pohybu a tělesné kultury. Trénink a jeho stavba. Pohybové techniky rozvíjející schopnosti herce. Diplomová práce informuje o vývoji a významu pohybu, dále se zaměřuje obecně na stavbu tréninku. Práce by měla čtenářům podat návod, jak si sestavit vlastní pohybovou hodinu a také poskytnout informace o různých technikách, které mohou být později inspirací pro jejich vlastní práci.
- Klauniády V + WPaňková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-02V mé bakalářské práci jsem se zaměřila na nástup meziválečné avantgardy, počátky
- Leonid Jengibarov - Klaun minulosti i dneškaHadušovská, Michala(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Tato bakalářská práce se zabývá životem a hlavně tvorbou klauna L.G.Jengibarova. Snaží se o náhled do života umělce, který se ve svém oboru stal ikonou a inspirací pro mnohé generace umělců zabývajících se jak kluniádou, tak pantomimou. Uvádí jeho vlastní myšlenky, čím odhaluje způsob myšlení tohoto génia. Čerpá také z knihy ruské spisovatelky Marie Romanuško, která poskytla velice subjektivní a intimní zpověď o Leonidovi Jengibarovovi.
- Mimická řeč expresionistického tanceVacovská, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-02ANOTACE : Tato práce se zabývá analýzou pohybových a mimických prvků expresionistického tance, a to především u třech nejvýznamnějších choreografů a tanečníků tohoto období: Mary Wigmanové, Haralda Kreutberga a Kurta Joosse. Součástí práce je podrobný teoretický rozbor principů jejich tvorby od prvotních impulsů přes samotné rozpracování a individuální pojetí až po jejich vliv na následný vývoj tanečního umění.
- Význam těla ve středověké kultuřeKřivánková, Jindřiška(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-02Tato bakalářská práce pojednává o významu lidského těla v kontextu středověké kultury. Zabývá se všeobecným postavením těla v umění a obyčejném životě. Za cíl si tato práce klade poskytnout mnohočetný obraz o funkci a významu lidského těla a doložit jej příklady ze společenského života, ikonografie a divadelní kultury středověku.
- Za sklemJosefi, Zdenka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08