Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing by advisor "Čihák, Martin"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- CebronKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Film v duchu cinema pur zaznamenává proměnu Botiče v závislosti na čase a na lidském fakoru. Film pracuje vizuálně v rovině abstrakce. Čistá vizuální forma ve spojení s elementárními zvuky, jeho rytmy a melodiemi je nejen cestou Botiče, ale je současně zobrazením vztahu člověka a přírody, řádu a chaosu a neustálé proměny. Proměna, která končí vždy smrtí jedné formy a zrodem formy nové.
- Duch úlu - mezi historií, filmem a snemToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Práce se zabývá filmem Duch úlu (El espíritu de la colmena, Victor Erice, 1973), který je považován za jeden z nejlepších španělských filmů, ale v České republice není příliš známý, ani zde o něm neexistuje literatura. Práce obsahuje překlady některých zajímavých textů o Duchovi úlu napsaných ve Španělsku. Skládá se ze tří částí. První se podrobně věnuje úvodním titulkům filmu, popisuje jejích důležitost pro celé filmové vyprávění. Ve druhé části jsou zmiňovány velké změny v literárním scénáři, ke kterým došlo ještě před natáčením, a jejich vliv na výslednou podobu filmu. Třetí část, nejobsáhlejší, je formální a obsahovou analýzou filmu. Popisuje způsob zacházení s postavami, ze kterého vyplývá zacházení s časoprostorem, způsob zobrazení poválečné atmosféry ? jak je možné vyprávět historické události, které vnímá dítě, bez toho, aniž by byly ukázány, a v závěru jsou rozebírány metafory použité ve filmu. Jedním z cílů je prozkoumat, jak je vytvářen svět malé holčičky a jak je možné, že je pro diváka tak věrohodný.
- Fotocitlivá vrstva a její domácí připravaKrajbich, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Práce se zabývá domácí výrobou fotocitlivé vrstvy z běžně dostupných chemikálií. Je to alternativní kuchařka pro ty, kteří nechtějí být závislí na výrobě fotomateriálu komerčními firmami.
- Mrtvý čas filmuVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Studie se tématicky zaměřuje na principy narace. Na možnosti filmového vyprávění je v ní nahlíženo především protřednictvím strukturalistických literárně-vědných teorií.
- Optofonetické harmonieKlímová, Blanka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Základními východisky pro mou práci jsou statě českých teoretiků 30. let od básníků, vědců, filmových kritiků až po avantgardní filmové tvůrce. Práce vychází zpriority asynchronnosti, která je základním výrazovým prostředkem. Sleduje počátky práce se zvukem a jeho začlenění mezi významotvorné prvky filmového sdělení. Zaobírám se pokusy o vizualizaci zvuku založené na hledání analogie obrazové a zvukové složky. Východisky mi jsoufilmy O. Fischingra, bratrů Whitneyových, L. Lye, H. Hirshe, F. a S. Themersonových i J. Lehovce. K analýze vztahů geometrických a informelních struktur vzávislosti na prostoru a čase mi posloužily filmy M. Duchampa, F. Legéra, G. Dulacové, H. Chometta, R. Steinera, H. Richtera, V. Eggelinga a W. Ruttmanna. Nedílnou součástí této práce je skladebná analýza filmu Alexandra Hackenschmieda Na Pražském hradě. To vše za účelem nalézt optofonetické harmonie založené na vibracích zvukových a obrazových vln a jejich synchronních či asynchronních variací.
- Pablo. G. del Amo - střihačské fragmentyToupalová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-13Diplomová práce vznikla jako imaginární film, který přejímá strukturu snímku Carlose Saury Elisa, vida mía (Eliso, můj živote, Španělsko 1976). Hlavními postavami jsou střihač Pablo G. del Amo, režiséři Carlos Saura a Víctor Erice a producent Elías Querejeta, kteří zanechali hlubokou stopu ve španělské kinematografii druhé poloviny dvacátého století. Můj film se ale omezuje na období 1965 ? 1976, tedy na začátek jejich spolupráce. Pro tu byla příznačná snaha točit autorské filmy, docílit jisté kontinuity tvorby a vyjádřit se jak jen to bylo možné kpolitické situaci ? jedná se o dobu konce diktatury generála Franca. Dalším zcílů Querejetovy produkce bylo vychovat kritické diváky, respektive dokázat, že takové publikum už existuje. Saurův nejosobnější film Eliso, můj živote uzavírá jednu etapu tvorby všech mých postav a znamená zlom. Jeho práce sčasoprostorem a smotivy navádí a směruje můj film tak, aby vyprávěl o zvoleném období a filmech jen zurčitých úhlů pohledu. Tak je možné pracovat srůznými druhy materiálů: shistorickými fakty, dobovým tiskem, analýzami filmů i autobiografickými údaji. To vše tvoří různé linie, které se proplétají. Životní příběh Pabla G. del Ama je natolik osudový pro jeho rozhodnutí věnovat život filmu, že mu patří několik sekvencí. Můj film by měl zprostředkovat vzpomínkový charakter, příznačný pro zkoumaný materiál. Téma paměti dává postavám impulzy kpřesunům včasoprostoru, do dětství, představ či snů. Paměť, jak osobní, tak i společenská, není pojímána jen ve smyslu vzpomínání, ale i záměrného vytěsňování.
- Po stopách pojmu "Empatia diváka"Vlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Pokúsila som sa definovat pojem empatia diváka ako spojenie psychologickej empatie a empatie estetickej.
- Práce s časem - Čas práceŠpidla, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-08Tato práce je popisem toho, co bychom mohli nazvat jako cestu času skrze objektiv, film a filmové plátno do našeho vědomí. Budeme se zabývat tím, co z času jevů odehrávajících se před objektivem uchovává filmový pás, a jakým způsobem se pak čas konstituuje v našem vědomí.
- Split ScreenPeml, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-20Umístění více obrazových ploch na jedno plátno otevírá z hlediska střihové skladby řadu nových možností. Zarazil mě nedostatek jakékoliv literatury reflektující tento prvek a proto jsem se rozhodl věnovat mu svou bakalářskou práci. Chci upozornit na specifiku použití této techniky a některá úskalí s ní spojená. Soustředím se převážně na dramaturgii a jednotlivé výrazové prvky, které se při split screenu používají. Na příkladech, které jsem vykonstruoval pro konkrétní situace, ukazují možnosti řešení scén v klasickém a split screenovém záběrování, s výhodami a nevýhodami, které s jednotlivými řešeními souvisí. Rovněž navrhuji možný postup při výrobě od přípravné fáze, přes realizaci až po postprodukci filmu.