Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing by advisor "Daňhel, Jan"
Now showing 1 - 20 of 26
Results Per Page
Sort Options
- Absolventský film: MršinaŠpidla, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-08Short film about present tense.
- Bakalářský cyklus CoagulaVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
- Bakalářský film: Bakalářský cyklus CoagulaVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
- Černé mámeníVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Vysloužilí horníci, doly a haldy zarůstající náletovými dřevinami, kanárci, mamutí mládě?Stará, černá tvář města Ostravy. Něco z ní mizí, něco v ní zůstává. Jednou dole a podruhé nahoře ? jako na křídlech stříbrných letadel, kroužících po léta uprostřed města.
- DraciVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Lyrický snímek o vzpomínání, které se náhle vyjeví uprostřed jednoho podzimního dne. Pouštění draků připomene otci dávnou chvíli z dětství. Ta se stane příčinou neporozumění a ztráty pouta mezi ním a jeho synem.
- Filmový jazyk a film na hranici jazykaBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-20Tato práce se zabývá problematikou filmu jako jazykového systému a to především s ohledem na střihovou skladbu. V první části vysvětluje obecné základy jazykového systému a možné aplikace lingvistické disciplíny ve filmové teorii i praxi, které dokládá na tvůrčích koncepcích autorů Griffitha a Ejzenštejna. Dále práce shrnuje poznatky filmového strukturalismu jako převládajícího pohledu na filmovou teorii a naznačuje problematiku filmové gramatiky. Druhá část práce se vymezuje vůči jazykovým teoriím filmu, spojeným výhradně s hranou, narativní kinematografií, a pokouší se odhalit prostředky specificky filmové, jež dokládá na alternativních tvůrčích přístupech k filmovému médiu.
- GOBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Vztah mezi Mašerkou Janou a jejimi psy
- Kouzelná skříňkaKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Speciální promítací zařízení, umožňující vidět netušené.
- MěstoBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Film Město je minimalistickou filmovou básní, impresí moderního města a jeho architektury. Tématem filmu je vztah krajiny vnější a krajiny vnitřní, které se vzájemně determinují. Mnohé výtvory člověka mohou se zdát nelidské, přesto je však stvořil člověk. Jsou tedy lidské jako cokoli jiného a odráží stav vědomí současného člověka. Zdají se obludnými i krásnými zároveň, budí obdiv i strach. Člověk umírá, jeho město žije dál. Film byl natočen na filmový materiál Super 8mm.
- Není hra jako hraKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Krátký animovaný film o odlišných způsobech hry.
- NesvatbovVlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-13Starosta středně velké vesnice se snaží dát dohromady třicátníky, kteří zbyli na ocet. Slovenská vesnice Zemplínske Hámre pomalu ale jistě vymírá. Její starosta, generál ve výslužbě, se ale nechce vzdát. Ke svému boji s třicátnickou samotou používá různé prostředky: nabízí nemalou finanční odměnu za každé nově narozené dítě, nabádá místní rozhlasem k plození dětí a nakonec uspořádá seznamovací večírek pro ?nezavrabčené?. Najdou si naši hrdinové konečně životní partnery? Sociální inženýrství 21. století v situačním dokumentárním filmu Eriky Hníkové, který výběrem tématu a způsobem zpracovaní navazuje na předchozí úspěšné snímky ŽENY PRO MĚNY a SEJDEME SE V EUROCAMPU.
- Pan MirečekBrabcová, Evženie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-15Pan Mireček je podivín. Žije si ve svém vlastním světě. Všechny jevy zaštiťuje svéráznými filozofickými úvahami.Jednou za ním příjde zvláštní návštěva...
- Příliš mladá nocVlčková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-13Trojice mladých lidí odchází předčasně ze silvestrovského večírku. Štěpán miluje Kateřinu, Kateřina miluje Davida a David je ženatý. Potkávají na cestě dva malé kluky, posílají je po láhev vodky a večírek v bytě u Kateřiny začíná. Děti, podobné Davidovi a Štěpánovi, se zaplétají do krutě otevřených dospělých her na vlastnění, na pomstu, na lásku a na přátelství.
- Purkyněho kolotočKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Tento text představuje teoretická východiska a konceptuální pozadí praktické bakalářské práce ? Kouzelné skříňky. Tato skříňka je vlastně speciálním promítacím přístrojem, jehož projekce cílí na změněné stavy. Hlavním inspiračním zdrojem je praotec kinematografie Jan Evangelista Purkyně a jeho experimenty.
- RadostKrajbich, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Víra, poznání, vášeň, láska a radost v jednom dni ze života myslivce.
- Ráj napohledAlexa, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Dokumentární film z česko německého pohraničí. Hledání domova, jeho zabydlování a přestavba, to jsou nekonečné procesy, které absolvují noví nájemníci této vesnice.
- SestraBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Film Sestra stojí na motivech stejnojmeného románu Jáchyma Topola a hudby Filipa Topola a skupiny Psích Vojáků. Jde o lovestory vyprávěnou experimentální metodou filmové koláže, kde obraz, slovo a hudba hrají rovnocenou roli. Slovy režiséra Víta Pancíře, film "vyjadřuje společenské odcizení a deziluzi, které se hlavní hrdina Potok pokouší překonat láskou. Jedině láska mu dovoluje, aby se identifikoval také s něčím krásným, jako je naděje a víra ve smysl věcí a dění."
- Turistou ve vlastním doměAlexa, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Turistou ve vlastním domě je etnografický film o exoticky vzdálené vesnici z místa, kde se sbíhají oceány a začíná nový den.
- Úvod do narace dokumentárního filmuBrothánek, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-03Diplomová práce Úvod do narace dokumentárního filmu se zabývá specifickými vlastnostmi narace v oblasti dokumentárního filmu a to zejména s ohledem na střihovou skladbu díla. Vychází z teorií současné naratologie, které aplikuje při analýze vybraných filmů napříč dějinami kinematografie. V první části se práce zabývá vlastnostmi dokumentárního filmu ve vztahu média a skutečnosti, a o tyto poznatky se dále opírá při definování odlišností v narativní skladbě díla. V kapitolách zabývajících se postupně dramaturgickou skladbou, stylizací času, fenoménem vypravěče, hlediska a postavy, se snaží odhalit specifické vlastnosti narativní skladby dokumentárního filmu v opozici k filmu fikčnímu. Práce je orientována tak, aby její poznatky bylo možno uplatnit ve střihačské praxi.
- Úvod do psychologie vizuálního vnímáníŠenovský, Otakar(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Tato práce si klade za cíl objasnit některé podstatné skutečnosti související s fyziologií a psychologií vizuálního vnímání člověka, a to především ve vztahu ke kinematografii. Pokouším se zde analyzovat, jak je vůbec fyiologicky možné, že filmy dokážeme vnímat, postihuje některé podstatné skutečnosti objasňující jakým způsobem se v divákově mysli konstituuje filmový prostor a jak film využívá svých schopností vést naši pozornost, jež v zásadě odpovídají percepčním klíčům uplatňovyných člověkem i při vnímání a chápání reálné skutečnosti.