Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "JANEČEK, Václav"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Domácí prostředí žáků v tanečních rodináchBabická, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Bakalářská práce na téma "Domácí prostředí žáků v tanečních rodinách", popisuje rodinné prostředí, kde profese rodičů je tanec. Práce je rozdělena na dvě části. V první teoretické části jsou zmíněny pedagogické a psychologické odborné podklady o rodině a dětech. Druhá část vychází z výzkumu, který obsahuje výtah z rozhovorů od Zuzany a Jiřího Pokorných a Margarity a Vjačeslavu Pleškových. Cílem této práce bylo zmapování prostředí, ve kterém vyrůstají budoucí generace tanečníků.
- Hlas, řeč: nepostradatelný nástroj pedagogaHanousková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-29Tato bakalářská práce se zabývá hlasem a řečí jako nepostradatelnými nástroji pedagoga. Práce je pojata jako teoretická – ve stěžejní části popisuje dechovou, hlasovou a mluvní techniku. Věnuje se typům dýchání, vzniku hlasu, jeho vlastnostem a správnému rozeznění hlasu. Zabývá se také přesnou artikulací. Součástí práce jsou i příklady praktických cvičení, které napomáhají řádnému osvojení všech technik. Cílem práce je zpracování ucelených informací, týkajících se tohoto tématu a jejich aplikace do činnosti tanečního pedagoga.
- Jerome Robbins - základní teze jeho přínosu v klasickém tanciGrabcová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04Bakalářská práce je zaměřena na osobnost Jeroma Robbinse a jeho přínos klasickému tanci. Práce slouží jako základní zdroj informací o Robbinsově životě, vlivu na taneční svět a jeho tvorbě. Cílem práce je informovat o Robbinsově obohacení klasické baletní techniky dalšími tanečními styly a přiblížit jeho nový pohled na vývoj klasického tance v 20. století.
- Olga Borissová-Pračíková (tanečnice a pedagožka)Králová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Svou bakalářskou prací jsem chtěla zprostředkovat podrobné informace o životě, kariéře a pedagogickém působení Olgy Borissové - Pračikové, která je sólistkou Národního divadla moravskoslezského a členkou pedagogického sboru Janáčkovy konzervatoře a gymnázia v Ostravě. Díky studiu na Kyjevském učilišti je ovlivněna ruskou technikou klasického tance. Ve svém pedagogickém působení mimo jiné využívá techniku světoznámé pedagožky Agripiny Vaganovové. V této práci popisuji ukázkový trénink její techniky a jeho využití na taneční konzervatoři. Osobním názorem O. Borissové bych tak ráda přiblížila smysl a uplatnění techniky Vaganovové.
- Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada NaharinaNálevková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-02Cílem této práce na téma Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina je přiblížení choreografie Decadance pohledem interpreta. V rámci práce představuji choreografa tohoto představení Ohada Naharina a jeho pohybový slovník – Gaga. Vyhledané informace doplňuji svými poznatky, které jsem získala během nastudování díla „Ohad Naharin: Decadance“ v Národním divadle Praha. Na získané informace nahlížím z pozice tanečníka a vyvozuji z nich závěry z pozice budoucího pedagoga
- Profil a reflexe tanečního oddělení Julliard schoolČervinka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-02Tato bakalářská práce s názvem Profil a reflexe tanečního oddělení Juilliard School se nejprve stručně věnuje klíčovým událostem v dějinách klasického i moderního tance první poloviny 20. století a dále historii The Bennington School of the Dance, která je považována za předchůdce The Juilliard School. Po všeobecných informacích ohledně historie, vzdělávacích cílů a studijních programů The Juilliard School se zbytek práce detailně zaměřuje na její Taneční fakultu. Popisuje její historii, světoznámé pedagogy, studijní program a přijímací řízení. Všechny tyto informace společně s rozhovory, které poskytl český choreograf a pedagog Jarek Cemerek a současný student čtvrtého ročníku Brennan Clost, se staly podklady pro závěrečnou reflexi této fakulty. Ta obsahuje srovnání The Juilliard School s českým tanečním školstvím.
- Současné přístupy k výuce taneční výchovy ve vybraných institucích v PrazeLafková, Šárka Isabela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-05-30Ve své bakalářské práci porovnávám tři instituce zaměřené na výuku tance. K informacím o každé instituci jsem se dostala pomocí výzkumu provedeného formou rozhovoru s každým představitelem instituce a formou přímého pozorování. Cílem bylo zjistit současné přístupy k výuce taneční výchovy, dlouhodobé cíle každé instituce, priority v prezentaci svěřenců. Celkový počet žáků, rozdělení tříd i konkrétní počet žáků v každé třídě slouží k přehlednosti a celkové představě o každé instituci. Výsledky pak přináší konkrétní představu o dané instituci.
- Životospráva tanečníka jako součást taneční medicínyNováková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-02Tato bakalářská práce se zabývá životosprávou tanečníků jako součástí taneční medicíny. Je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena na vymezení pojmů taneční medicína a životospráva a vztahy mezi nimi. Životosprávu tvoří dvě hlavní složky – výživa a psychologie. Tyto složky patří mezi obory, kterými se taneční medicína zabývá. Druhá část je zaměřena na fyzickou složku životosprávy – výživu a správnou stravu. V několika kapitolách je zde popsán význam sacharidů, tuků, bílkovin, minerálních látek, stopových prvků, vitaminů, fytochemikálií a tekutin ve výživě tanečníka. Součástí těchto kapitol jsou i výživová doporučení. Zvláštní kapitola je pak věnována alkoholu a energetickým nápojům a jejich vlivu na zdraví a výkon tanečníka. V závěru této části bakalářské práce je popsán Zdravý talíř jako pomůcka, která může tanečníkům pomoci při orientaci v problematice zdravé výživy. Třetí část této práce se zabývá emocionální a psychologickou složkou životosprávy tanečníka. Je zde popsána problematika: stresu a syndromu vyhoření v životě tanečníka, Female Athlete Triad (týkající se dívek a žen), spánku a jeho ne/dostatečnosti, regenerace a relaxace.