Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Janeček, Václav"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Osobnost Wilfride PiolletGajerová, Vítězslava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-08Bakalářská práce je zaměřena na osobnost a pedagogickou činnost Wilfride Piollet. Hlavním tématem bakalářské práce je shromáždění informací o uměleckém životě Wilfride Piollet. Zajímám se také o příčiny a průběh vzniku metody Flexibilních tyčí. Metoda Flexibilních tyčí je propracovaný systém, založený na výzkumu analýzy pohybu.
- Pedagogický výstupBeswald, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06
- Pedagogický výstupLičková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Pedagogický výstupBočková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09
- Pedagogický výstupLacová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-30
- Prvky adagia v kontextu s pas de deuxSmělá, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06V práci s názvem Prvky adagia v kontextu s pas de deux se zabývám nejen popisem, strukturou a obohacením adagia v tréninku klasického tance, ale také adagiem jako součástí scénického pas de deux. Adagio v kontextu s tréninkem klasického tance popisuji hlavně podle metodik ruských pedagogů A. J. Vaganovové a N. I. Tarasova. Nastiňuji zde počátky vývoje pas de deux, které se v novodobých baletech prezentuje převážně jako duet. Také se zabývám popisem scénického adagia z 3. jednání Labutího jezera, jehož neopomenutelnou součástí je partnerská práce. Metodiku a rozdělení tance s partnerem popisuji podle N. Serebrennikova.
- Sedm druhů pohybů klasického tanceLičková, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Ve své práci jsem nejprve představila osobnost a sedm základních pohybů podle E. A. Théleura. Poté jsem se zabývala metodou E. Cecchettiho. Jeho sedm druhů pohybů ? plier, relever, glisser, tourner, sauter, étendre, élancer jsem porovnala s Théleurovým seznamem. Našla jsem několik odlišností a uvědomila jsem si nejednoznačnost výkladu myšlenek obou osobností. Na závěr jsem podala, na základě své vlastní zkušenosti s klasickým tancem, podrobný popis Cecchettiho sedmi druhů pohybů z hlediska jejich využití v klasickém tanci. Zjistila jsem, že všechny výše uvedené druhy pohybů jsou v klasickém tanci stejně důležité. Navzájem na sebe navazují, doplňují se a spojují v jeden pohybový celek.
- Skokové vazby se zaměřením na rozvoj kvality skokuBeswald, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-06Jak název práce napovídá, zaměřil jsem se na rozvoj a kvalitu skoků s ohledem na shromáždění některých známých i méně známých faktů. Práci jsem rozdělil do osmi kapitol, ve kterých se zabývám nejen obecnou charakteristikou skoků pro nižší a střední ročníky, ale také návrhem na některá pomocná cvičení. V poslední části této práce uvádím několik příkladů vlastních vazeb, které podporují právě rozvoj a kvalitu skoku. Lze říci, že kvalita skoku a cvičení allegro prověřují schopnosti, talent a výkon tanečníka ve všech ohledech a umocňují jeho umělecký profil.
- Současný klasický tanec Williama ForsythaBočková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09Anotace Tato bakalářská práce zachycuje životopisy W. Forsytha a jeho inspirátorů. Dále principy, které podnítily vznik Forsythova tanečního stylu a způsoby, jakými je rozvádí dále. Zkoumá estetické působení jím vyprodukovaných pohybových tvarů a zamýšlí se nad podstatou sdělení tohoto nekonvenčního způsobu pohybového vyjádření. V závěru zkoumá funkčnost jednotlivých tělesných částí, jež napomáhá spoluvytvářet Forsythův taneční styl a nabádá taneční pedagogy, jak neobvyklosti tohoto tanečního stylu zařadit do exercices tréninku klasického tance.
- Terre a terre v technice klasického tanceLacová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-30Táto práca je venovaná analýze terre à terre, špecifickému spôsobu prevádzania pohybov a skokov techniky klasického tanca. Rozbor tejto témy je pojímaný z niekoľkých uhlov. Prvá časť sa zaoberá základnou charakteristikou a vlastnosťami terre à terre štýlu tanca, jej vývojom a prítomnosťou v určitých dejinných etapách. Obsahom druhej časti bakalárskej práce je analýza jednotlivých častí tela, akými sú centrum ľudského tela, chodidlá, horné končatiny, a ich funkcie v terre à terre tanci. Pozornosť sa tiež sústreďuje na funkciu základného pohybu klasického tanca, plié, a na funkciu épaulements, ktoré sú nepostrádateľnou súčasťou umeleckej prezentácie tanca, v snahe zachytiť ich správanie v súvislosti s terre à terre technikou. Záverečnú časť práce predstavuje súhrn základných prvkov a skupiny prvkov techniky klasického tanca, ktoré je možné prevádzať spôsobom terre à terre, so základnou všeobecnou charakteristikou každého z nich.
- Vítězslava Gajerová: Pedagogický výstupGajerová, Vítězslava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-08