Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "KAZÁROVÁ, Helena"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Balet Giselle v zápisu Henriho Justamanta ze 60. let 19. stoletíRafajová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-05Tato bakalářská práce se zabývá zápisem baletu Giselle, který vytvořil francouzský choreograf a baletní mistr Henri Justamant v 60. letech 19. století. Uvádí překlad 2.jednání tohoto baletu, který srovnává s původním libretem Giselle z roku 1841 a zabývá se jeho následnou analýzou.
- Jevištní přítomnostStupecká, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-07Kapitola nesoucí v nadpisu název celé práce v sobě skrývá stěžejní body obsahu díla: Rozpínající se tělo, Energie v čase, Energie v pohybu, Dynamika těla. K tomu pak rozvíjím neméně důležité kapitoly zkoumající: Prostor, Rytmus a Čas. ?Jevištní přítomnost? předkládám za pomoci významných badatelů a vědců z oblasti fyziky, dotýkám se filozofie východního náboženství a jeho vlivů na taneční umění a v neposlední řadě i názorů badatelů z oblasti taneční. Celá práce je zastřešena vlastními názory na tvorbu a pohyb sám, které podporuji těmito osobnostmi a jejich myšlenkami.
- Ostravská muzikálová scénaWolná, Vendula(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-15Ve své bakalářské práci se zabývám vývojem muzikálu v Ostravě. Mapuji dění od prvních divadelních počátků na Ostravsku, ve kterých je zakořeněna historie operetního žánru, přes který se sem samotný muzikál postupně dostával během 20. století, až ke vzniku nového souboru opereta/muzikál Národního divadla moravskoslezského, kde dosáhla produkce muzikálového žánru svého největšího rozvoje u nás. V práci se věnuji důležitým osobnostem ve všech etapách jeho vývoje a také samotné muzikálové produkci v letech 2010-2016. Práce je zakončená významným muzikálovým dílem Jesus Christ Superstar, kde se zabývám jeho jednotlivými autory, dále okolnostmi vzniku díla a přibližuji jeho inscenační zpracování v Národním divadle moravskoslezském, ve kterém jako tanečnice sama účinkuji.
- Počátky baletu v Ostravě do roku 1934Kantorová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-05-30Tato práce pojednává o vzniku baletního souboru v Ostravě a zaměřuje se na období 1919-1934. Mapuje dění od první divadelní sezóny, která započala příchodem ředitele Václava Jiříkovského a baletního mistra a choreografa Achille Viscusiho, jehož činnost je velmi důležitá i pro ostatní baletní soubory v Čechách, na Moravě i na Slovensku. Věnuje se personálnímu složení baletního souboru a jeho repertoáru, který na závěr srovnává i s ostatními československými baletními soubory ve vybrané době. Práce je zakončena rokem 1934, kdy Ostravu opouští choreograf Saša Machov. Na základě zjištěných údajů je možné nahlédnout na dění ostravského baletu také v kontextu celého Československa a porozumět tak lépe výběru inscenací, ale také umělcům samotným.
- Role Julie v Prokofjevově baletu (MacMillan-Vamos-Zuska)Helander Kramešová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-24Bakalářská práce na téma „Postava Julie v Prokofjevově baletu (srovnání MacMillan-Vàmos-Zuska) zachycuje detailní rozbor postavy Julie ve třech různých choreografických zpracováních Prokofjevova baletu Romeo a Julie. Práce nabízí stručný chronologický přehled historie zpracování Shakespearova slavného dramatu v tanečním pojetí. Dále sleduje genezi Prokofjevovy slavné partitury, která se stala inspirací nespočetnému množství choreografů. Tato práce se však soustřeďuje na tři z nich: Kennetha MacMillana, Youriho Vàmose a Petra Zusku. U těchto choreografií odkrývá způsob jejich vzniku, sleduje vzájemné podobnosti i rozdíly, a předně se zaměřuje na postavu Julie v jejích individuálních výstupech. Zároveň tato práce nabízí rovněž detailní srovnání dílčích hudebních zpracování a přístupu zmiňovaných tvůrců k původní Prokofjevově partituře
- Úloha autority a princíp partnerstva pri tvorbe choreografického dielaRadačovský, Mário(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-04V našom tanečnom umení je veľmi dôležité ak sa môžeme stretnúť s osobnosťami, ktoré ovplyvnia náš život natoľko či už pozitívne alebo negatívne ,že si tento ich odkaz nesieme celým naším umeleckým životom. Princíp autority ktorá nás denne formuje ,ale aj partnerstva bez ktorého by to celé zrejme nebolo ani možné .Určitá forma partnerstva je viac ako potrebná v našom veľmi náročnom povolaní. Napriek tomu byť tanečníkom nie je povolanie ale skôr o poslanie . Cieľom mojej práce je pokúsiť sa načrtnúť určite formy autorít na základe mojich osobných skúseností ako aj ponúknuť porovnanie medzi nimi cez vykreslenie určitých modelových situácií ,ktoré som mal možnosť osobne zažiť. Ponúknuť rozličné riešenia určitých situácií . Vždy ide o nejaký cieľ spoločného snaženia sa naplniť ho. Rozdiel je inteligencií a spôsobe ako vytúžený úspech dosiahnuť. Nakoniec výsledok nie je aj tak to najdôležitejšie ale forma a hlavne ako sme ho dosiahli. Celá moja práca bola o zamyslení a paralelách a novom vnímaní už existujúcich prežitkov.