Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Štilec, Jiří"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Databáze koncertních sálů v PrazeKoutná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-05Text této práce je dokumentací k praktickému projektu databáze Koncertní sály, jenž je uveřejněn na internetu na adrese www.prehled.net/koncertni-saly. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit nástroj napomáhající hudebním pořadatelům k vyhledání vhodného sálu pro jejich projekt. Databáze obsahuje technické detaily prostorů pro hudbu vPraze a některých koncertních síní v regionech a umožnuje vyhledávání podle nejrůznějších parametrů.Součástí textu je kromě popisu tvorby této internetové aplikace také část týkající se porovnání parametrů významných sálů v ČR a dále pasáž, týkající se zmapování netradičních prostorů pro provozování hudby v Praze.
- El Sistema: Jedinečný systém hudebního vzdělávání ve VenezueleRežová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Bakalářská práce zpracovává současné aktuální, avšak v českém prostředí ještě nepříliš diskutované téma unikátního hudebního vzdělávání ve Venezuele. Na pozadí venezuelských reálií se snaží poskytnout přehled o cíli, vývoji a současném stavu projektu El Sistema a jeho dopadech na venezuelskou společnost i na svět klasické hudby. Práce obsahuje také srovnání s českým systémem hudebního vzdělávání a portréty nejvýznamnějších těles a hudebníků vzešlých z El Sistema. Práce se snaží přinést materiál ke srovnání, zamyšlení a k podnícení diskuse o možné implementaci obdobného projektu v českém prostředí. Klíčová slova: hudební vzdělávání, Venezuela, El Sistema
- Financování české hudební kulturyBačová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-06-07
- Koncepce moderního orchestru mladýchTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-28Tato bakalářská práce se zabývá postavením klasické hudby v současné společnosti, zvláště potom jejím vnímáním mladou generací. V úvodní kapitole se autor pokouší sestavit profil současného posluchače z mozaiky vybraných sociologických a statistických výzkumů, jež následně doplňuje o poznatky z anketních setkání se zástupci mladé generace posluchačů. Dále jsou analyzovány dva významné počiny v oblasti popularizace klasické hudby - proslulé "Koncerty pro mladé publikum; Leonarda Bernsteina a aktuálně probíhající "Keeping score; dirigenta Michaela Tilson Thomase. Jestliže Leonard Bernstein dokázal naplno využít výhod tehdy nejmodernějšího média - televize - dnešní propagátoři klasické hudby hojně využívají internetu, jehož přínosu se věnuje celá následující kapitola. Na základě podrobného zkoumání webových prezentací světových orchestrů autor vyslovuje zásady a předpoklady budování úspěšného vztahu posluchače a orchestru prostřednictvím webu. Závěrečná kapitola přínáší shrnutí získaných poznatků a představuje konkrétní nápady uplatnitelné při rozvoji komorního orchestru se zvláštním zřetelem k propagaci klasické hudby mladé generaci.
- Ochrana autorského práva v EvropěTomášková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Cílem bakalářské práce je deskripce českých i zahraničních pramenů autorského práva a jejich vzájemná komparace s ohledem na celoevropský vývoj disciplíny autorského práva, koherence mezi kolektivními správci tuzemskými i celosvětovými. V neposlední řadě v této práci nechybí exkurz do diskutabilní oblasti nelegálního stahování obsahů autorských děl a jeho dopadu především na hudební průmysl. Tato práce má za cíl objektivně zhodnotit historickou i stávající situaci v oboru autorského práva, porovnat koncepce jednotlivých národních systémů, zanalyzovat prameny této právní disciplíny a také se kriticky vyjádřit k současné ochraně autorského práva v Evropě v kontrastu k celosvětovému technologickému vývoji. Klíčová slova: autorské právo, kolektivní správce, nelegální stahování, hudební průmysl
- Proměny hudebního průmyslu po roce 1989Reissmüllerová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat současnou situaci hudebního průmyslu v České republice a porovnat ji se situací ve světě a v poslední části s jinou oblastí, avšak úzce související, s filmovým průmyslem. Značná část analýzy je založena na statistikách a tiskových zprávách celosvětové Mezinárodní federace fonografického průmyslu a její české odnoži, Mezinárodní federaci hudebního průmyslu, obojí se zkratkou IFPI. Pro porovnání s filmovým průmyslem jsou zde primárně použity údaje a statistiky Unie filmových distributorů (UFD). Práce obsahuje velké množství tabulek, které pomáhají přehlednosti dané tématiky. Klíčová slova: hudební průmysl, hudební vydavatelství, obrat, podíl na trhu, prodej fyzických nosičů, digitální prodej, filmový průmysl, prodej DVD.
- Společenské centrum UFFO - nová tvář české kulturyKasík, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-15Bakalářská práce ?Společenské centrum Uffo ? nová tvář české kultury? si klade za cíl zmapovat všechny aspekty činnosti kulturní instituce, která disponuje novým, v rámci České republiky ojedinělým prostorem, polyfunkčním centrem Uffo, otevřeným v září roku 2010 v podkrkonošské metropoli Trutnově. Na základě seznámení s důvody vedoucími k faktické realizaci centra, a prostřednictvím využití moderních trendů řízení v jednotlivých oblastech činnosti organizace, konkrétně ve sféře dramaturgie, marketingu a ekonomiky, se snaží zprostředkovat netradiční a inovativní náhled na vedení kulturní instituce. Výsledky práce mohou prakticky využít vedoucí pracovníci organizací činných v oblasti kultury, přínosná ale může být i dalším, především programovým, marketingovým, PR a fundraisingovým pracovníkům.
- Talichův komorní orchestrFryščáková, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-28Tato bakalářská práce pojednává o Talichově komorním orchestru, který byl založen v roce 1992 a jehož uměleckým ředitelem a dirigentem je Jan Talich ml. Popisuje a hodnotí vývoj orchestru za 16 let jeho existence a vyzdvihuje zajímavé dramaturgické počiny. Zaměřuje se na problematiku financování z veřejného a soukromého sektoru, produkční práce pří přípravě abonentních koncertů a na problematiku dramaturgie. Součástí práce jsou přílohy obsahující podrobnou dramaturgii významných koncertů, programy abonentních koncertů z posledních koncertních sezón (2005 ? 2008), podrobný soupis natočených CD, historické i nové titulky programů, výběr ze zaslaných log do konkurzu vyhlášeného v roce 1998 a historické a současné fotografie orchestru i Jana Talicha a ukázky kritik.
- Zvukový záznam a progresivita jeho distribuce na přelomu 20. a 21. stoletíVidomusová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-05-28Bakalářská práce obsahuje sedm kapitol, kde se jedna z nejzásadnějších věnuje aktuálním hudebním fenoménům ve virtuálním světě (Myspace, bandzone, Youtube). Práce samozřejmě vychází z historických základů a podává čtenáři přehlednou zprávu o vývoji zvukového záznamu od prvopočátku až doposud. Jelikož v naší zemi už od listopadu 2006 funguje legální stahování hudby, stala se klesající prodejnost CD a díky tomu i populárnější internetové obchody hlavním tématem této práce. Zároveň se snaží poukázat na různé nápady, jak zvrátit pokles v prodeji kompaktních disků a také jakým způsobem lze v dnešní době album vydat. Jako společný produkt serveru i-legálne.cz a bandzone.cz se představuje projekt Inkubátor, který pomáhá začínajícím kapelám, interpretům. Tudíž na závěr se poukazuje na to, že lidé se v hudbě neustále snaží objevovat něco nového.