Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by advisor "Marušák, Radek"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Dramatická výchova a slovo. Jak vést (děti) k umění používat slova.Klárová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tématem této práce je slovo v procesu divadelně dramatické tvorby s dětmi a mladými lidmi. Zabývá se otázkou, jak vést děti k umění používat slovo na jevišti. Teoreticky se opírá o základní poznatky a pojetí slova z pohledu lingvistiky a psychologie, ale i uměleckých disciplín, které se slovem pracují, tedy literatury, dramatu a divadla. Dále se práce věnuje vztahu slova a improvizace jako klíčové metody vedoucí k pochopení hodnoty a postavení slova na jevišti. Z praktického hlediska je práce založena na zkušenostech s vedením studentů osmiletého gymnázia.
- Řešení agresivity žáků I. stupně ZŠ prostřednictvím pohádky a metod dramatické výchovyŠebesta, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-06Má diplomová práce se zabývá využitím pohádky a metod dramatické výchovy při zvládání agresivity dětí I. stupně ZŠ. V teoretické části se pokouším charakterizovat tyto fenomény: agrese, agresivita, pohádka, hra v roli a improvizace. V praktické části diplomové práce se zabývám uskutečněným projektem, který se opírá o metody dramatické výchovy. Jeho součástí jsou scénáře lekcí a jejich zhodnocení.
- Specifika práce s věkově heterogenní skupinou v kroužku dramatické výchovy na 1. stupni ZŠBenešová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-04Práce nabízí ukázku možností způsobů práce a hledání námětů a látek u věkově heterogenní skupiny. Dále pak je zaměřena na specifika jednotlivých vývojových období školního věku, na potřeby a zájmy dětí a zachycuje výhody a úskalí práce s věkově heterogenní skupinou. Pro inspiraci jsou na závěr přiloženy ukázky různorodých lekcí připravených právě pro věkově heterogenní skupinu.
- Tolerance a vztah většinové společnosti vůči Romům v dramatickém strukturováníBurešová, Vladimíra(2002)Date of thesis defence: 2002-01-01
- Využití dramatické výchovy ve výuce občanské výchovy na 2. stupni ZŠŠkrétová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-04Práce se zabývá konkrétními možnostmi využití dramatické výchovy jako metody výuky předmětu občanská výchova na druhém stupni základní školy. Nejprve popisuje dnešní podobu tohoto vyučovacího předmětu, stručně seznamuje s metodami a technikami DV, jakož i s jinými efektivními formami vyučování využitelnými ve výuce OV a v praktické části předkládá přehled témat OV vhodných pro zpracování metodami DV a několik podrobně popsaných lekcí.
- Využití literární předlohy J. Rowlingové Harry Potter a Kámen mudrců pro mladší školní věk v kroskurikulárním projektuVejvodová, Šárka(2003)Date of thesis defence: 2003-01-01