Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Ježek, Vlastimil"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Literární festivalyVelichová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-10Tato práce se věnuje mapování současné situace literárních festivalů v České republice a naplnění definice slovního spojení literární festival. Cílem je popsat vybrané literární festivaly z produkčního pohledu a pokusit se najít vzájemné společné znaky. U každého festivalu popisuji jeho vznik, cílovou skupinu, způsob propagace, financování a současný stav. Zároveň se věnuji i situaci knižních veletrhů, které svůj doprovodný program prezentují jako literární festival. Dále se zabývám problematikou financování literárních akcí v České republice s důrazem na roli Ministerstva kultury České republiky. Práce Literární festivaly by měla čtenářům napomoci pochopit způsob realizace literárních festivalů a jejich specifika. Posloužit může i jako návod na přípravu vlastního festivalu, kde se potenciální organizátor může seznámit s různými přístupy k produkci samotného festivalu.
- Podpora kultury ve vysílání českých celoplošných rozhlasových stanicVahalová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-10Tato bakalářská práce se věnuje podpoře kultury českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi. K podrobnějšímu zkoumání jich bylo vybráno celkem šest, z toho tři veřejnoprávní a tři soukromoprávní. Konkrétně se jedná o Český rozhlas 1 Radiožurnál, Český rozhlas 2 Praha a Český rozhlas 3 Vltava. Z komerčních stanic byly vybrány: rádio Impuls, rádio Frekvence 1 a rádio Evropa 2. V úvodu práce bude nejprve popsáno, co jsou to veřejnoprávní a co soukromoprávní rozhlasové stanice a jaký je rozdíl mezi regionální, multiregionální a celoplošnou rozhlasovou stanicí. Hlavním cílem práce je zjistit, jakým způsobem se každá z vybraných celoplošných rozhlasových stanic ve svém éteru věnuje kultuře a jak ji nejlépe oslovit v případě zájmu o mediální podporu vybraného kulturního projektu. Mimo to se bude práce podrobně věnovat každé z českých celoplošných rozhlasových stanic zvlášť. Zaměřím se na hlavní cílovou skupinu, na konkrétní možnosti podpory kulturního projektu v éteru a také na to, jak žádat o mediální spolupráci. Práce na téma Podpora kultury českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi čtenářům přiblíží současný stav v těchto stanicích a může jim pomoci při výběru vhodného mediálního partnera pro jejich kulturní projekt.