Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera by advisor "HORÁČEK, Pavel"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Giacomo Puccini - operní triptych s přihlédnutím na Sestru AngelikuVagenknechtová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Tato práce seznamuje s třemi jednoaktovými operami Giacoma Pucciniho. Blíže se zaměřuje na rozbor druhé opery z této trojice, Sestru Angeliku. Srovnává interpretační ztvárnění 2 inscenací světových jevišť. Seznamuje s názory 4 představitelek titulní role této opery, které ji ztvárnily na našich jevištích.
- Operní pěvec Ivo Žídek - propagátor pěvecké školy Rudolfa VaškaDvořák, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-16Bakalářská práce se zabývá tenoristou Ivo Žídkem a pěveckou školou Rudolfa Vaška. Hlavním cílem práce je seznámit čtenáře s tímto významným operním pěvcem a pěveckou školou, kterou po celý život výborně ovládal a propagoval. Bakalářská práce je rozdělena celkem na čtyři části. První část se snaží co nejvíce přiblížit život a všechny úspěchy tohoto slavného umělce druhé poloviny 20. století. V další části se nachází interpretační analýza nahrávek, která detailně popisuje přednes árie Jeníka z opery Prodaná nevěsta (Bedřich Smetana) a árie Prince z opery Rusalka (Antonín Dvořák) v pěveckém podání Ivo Žídka. Třetí kapitola se věnuje pěvecké škole Rudolfa Vaška, kde se autor snaží vysvětlit a podle vlastního uvážení okomentovat princip této metody pěveckého školení. Závěr tvoří dva rozhovory, které doplní obsah této práce cennými informacemi.
- Pěvecká pedagožka Margreet HonigSkalický, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-07Bakalářská práce se zaměřuje na osobnost holandské pěvecké pedagožky Margreet Honig a její publikaci Skutečný zpěv. Úvodní část stručně představí některé další publikace o metodice zpěvu. Hlavní část práce je věnována publikaci Skutečný zpěv a základní problematice klasického zpěvu. Popisuje pěvecký dech, rezonanci, věnuje se otázkám jazyk a správné pěvecké výslovnosti. Závěrečná část obsahuje rozhovor se sopranistkou Simonou Houda Šaturovou a mezzosopranistkou Markétou Cukrovou, která přeložila do češtiny publikaci Skutečný zpěv.
- Role dona Alfonsa v opeře Cosi fan tutte W.A.MozartaLíkař, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Tato práce seznamuje čtenáře s operou Così fan tutte od W.A. Mozarta a postavou Dona Alfonsa. Na začátku je popsána Mozartova operní tvorba. Poté opera Così fan tutte. V poslední kapitole charakteristika Dona Alfonsa a problematika hlasového zařazení Dona Alfonsa, ale i jiných mozartovských basových postav.
- Věra Soukupová - česká operní pěvkyněVomáčková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Tato práce seznamuje čtenáře s českou operní pěvkyní Věrou Soukupovou, hlasového oboru mezzosoprán. Hlavní část práce se zabývá životem a uměleckou dráhou Věry Soukupové a jejími osobními postřehy z jejího života. Dále se zaměřuje na písňovou interpretaci a hudební rozbor písní Gustava Mahlera, které představovaly vrchol písňového repertoáru Věry Soukupové. Závěrem práce jsou individuální názory různých osobností z kulturního dění, kteří Věru Soukupovou znají osobně.