Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera by advisor "Hajóssyová, Magdaléna"
Now showing 1 - 20 of 46
Results Per Page
Sort Options
- A.Tučapský: "The Undertaker" problematika interpretace roleKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Tato práce je věnována jediné opeře Antonína Tučapského "The Undertaker" a zabývá se problematikou interpretace hlavní role Adriana Prochorova v konkrétní inscenaci.
- Adéla Velová - bakalářský koncertVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Alena Hellerová - magisterský koncertHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14
- Alena Hellerová - sólový recitálHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2007-05-28
- Arina Khidirová : interpretační výkonKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- B. Martinů: "Ariadna"Houkalová, Irena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tato práce se věnuje rozboru operního díla Bohuslava Martinů, zejména opery Ariadny. Polovinu práce tvoří životopis autora, zpracovaný ve formě událostí v datech, přehled jeho koncertní vokální tvorby s krátkými rozbory vybranných děl a rozbor operní tvorby skladatele. Druhá polovina práce je věnována výhradně opeře Ariadna, jejímu hudebnímu rozboru, vykreslení děje, souvislostí, za jakých byla autorem složena, charakteristika a psychologický rozbor postav opery, rozbor hlavní postavy z pohledu interpreta, možnosti inscenace opery a vlastní osobní zkušenosti autorky práce s touto operou. Závěr je věnování reflexi tvorby Bohuslava Martinů s přínos studia a interpretace díla pro autorku práce.
- Benefiční koncerty GrabštejnVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Toto téma jsem si vybrala proto, že jsem byla u toho, když Benefiční koncerty začaly vznikat a pomalu se rozrůstat. Mohu nahlížet pod pokličku a sledovat organizační oříšky i úspěch a ohlas lidí , kteří koncerty chodí navštěvovat. V naší rodině koncerty doopravdy žijeme a jsme moc hrdá na to, že i já mohu být alepoň malou částí této skvělé akce.
- Charakteristika ženských postáv z opery Figarova svadba a Idomeneo od W. A. MozartaDutková, Lubomíra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28V mé diplomové práci se hlavně zaměřuji na charakteristiku ženských postav v opeře Figarova svadba a Idomeneo od W.A.Mozarta . V úvodu mé práce je krátký Mozartův životopis, který obsahuje téma a také příběh obou oper.
- Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost profesorky Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileuŠmídová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Mou práci, která nese název Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost prof. Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu, jsem si vybrala proto, že jsem během tříletého studia u ní na VŠMU uvědomila, jak výjimečná je to osobnost a jak prospěšná je její pedagogická činnost nejen mně, ale i desítkám dalších studentů, kteří prošli, tak říkajíc, jejíma rukama. Dále také proto, že o ní ještě nikdo nenapsal knihu, málo kdo ví, jaký je člověk a málo kdo zná detailně její metodiku zpěvu, až teprve co slyší její jméno v životopisech pěvců světových divadel. A pak chci touto formou poděkovat paní profesorce za tu několikaletou dřinu a pogratulovat jí k životnímu jubileu. Práce se skládá ze šesti částí - první část obsahuje úvod, druhá životopis paní profesorky Livorové, třetí obsahuje sedm rozhovorů, čtvrtá část je o osobním setkání s metodikou paní profesorky Livorové, pátá obsahuje Kulturní situaci v Čechách a na Slovensku a šestá závěr. Práce zahrnuje fotografie pro dokumentaci.
- Francis Poulanc a jeho piesneMihalcová, Stanislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29
- Houdková Nikola : Bakalářský koncertHoudková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)Pochmanová, Sonja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06V mé magisterské práci s názvam " Hugo Wolf - život a dílo ( se zaměřením na písňovou tvorbu)" se můžete seznámit s jedním z nejvýznamnějších písňových autorů 19. století. Hugo Wolf je neprávem opomíjený autor. Snad pro jeho interpretační náročnost se k němu přikloní o mnoho méně interpretů, než třeba k Schubertovi. Má práce by měla pomoci zájemcům o blizší seznámení se s tímto mimořádným autorem a probudit zájem o interpretaci jeho nádherných, citlivých a působivých písní. V kapitolách rozdělených podle jeho životních i tvůrčích etap se věnuji přiblížení jeho komplikované, ale zajímavé osobnosti. Čtenář se v úvodních kapitolách dočte o rodném městě, kam se často vracel za svojí rodinou a také o jeho problematických začátcích studia hudby, díky jeho nepřizpůsobivosti a svéhlavosti. Hugo Wolf žil pouhých 43 let, během kterých složil obrovské kvantum písní, dokončil jednu operu a věnoval se i orchestrálním a komorním skladbám. Zaslouží si pozornost každého profesionálního interpreta. O tomto skladateli neexistuje žádná literatura v českém jazyce. Proto si myslím, že by mohla být má práce čtenářům alespoň trochu užitečná a mohla je navnadit k přiblížení se k dílu Hugo Wolfa.
- Jan Novák : Orfeus a EurydicaKeiko, Michiyo(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Autorka práce pojednává o interpretaci a úskalá při studiu a provedení komorní kantáty " Orpheus et Eurydice" od jana Nováka. Dotýká se též jeho života i lidského rozměru osobnosti a jeho vztahu k latině. Práci doplňuje informace o vilole d´amore, která má ve skladbě významnou roli.
- Josef Zedník: Bakalářský koncertZedník, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Kalhotkové role v opeře se zaměřením na role CherubínaKopáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Ve své práci popisuji pojem kalhotkové role. V úvodu se kalhotkovými rolemi zabývám z obecného hlediska, avšak většina mé práce je zaměřena na roli Cherubína opery Figarova svatba.
- Keiko Michiyo : Magisterský koncertKeiko, Michiyo(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Khidirova Arina : Magisterský koncertKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Ladislava Šindelková : bakalářský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
- Ladislava Šindelková: Magisterský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24
- Lamento v hudbě na přelomu 16. a 17. stoletíHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-14Tato diplomová práce pojednává o vývoji lamenta a také monodických představeních na přelomu 16. a 17. století, které jsou založeny na mytologickcýc textech, které mají původ ve starověkém Řecku. Konkrétněji se zabývám operou Claudia Monteverdiho "Arianna" a zpracováním stejného textu různými autory. Dále pojednávám o zhudebnění lamenta Dido a o významu lamenta při různých dvorských slavnostech. Nakonec zařazuji příspěvek k interpretaci ozdob.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »