Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera by advisor "Jonášová, Jana"
Now showing 1 - 19 of 19
Results Per Page
Sort Options
- Anna Kubištová: Bakalářský koncertKubištová, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24
- Antonín Dvořák s jeho písňová tvorba se zaměřením na písně milostnéHrbáčková, Noema(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-05-29Tato práce pojednává o díle slavného českého skladatele Antonína Dvořáka. První kapitola obsahuje autobiografii a kompoziční styl hudební osobnosti. Hlavní část této práce tvoří jeho písně, především cyklus " Písně milostné op.83. Snažila jsem se popsat nejdůležitější momenty a technické problémy interpretace.
- Diagnostika hlasuHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Moje bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky lidského hlasu. Zaměřila jsem se především na jednotlivé metody vyšetření lidského hlasu, se kterými se může setkat každý z nás, a to bez ohledu na to, zda je nebo není hlasový profesionál. Nedílnou součástí práce je rovněž i popis jednotlivých poruch hlasu a jejich diagnostických znaků.
- Giuseppe Verdi: La TraviataMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Hlavní kapitolou této práce je podrobnější rozbor role Violetty z opery La Traviata Giuseppe Verdiho. Důraz je kladen na pěvecký part, technická úskalí a vlastní pohled. Hlavní téma doplňuje kapitola popisující důležité životní momenty skladatele s výčtem jeho operních děl a záležitostí kolem jejich vzniku. Velký prostor je věnován srovnání různých interpretací titulní role. Je zde obsažen široký výběr slavných sopranistek od začátku 20.století až po současnost.
- Gunel Alakbarová : magisterský koncertAlakbarova, Gunel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09
- Havránková Petra : Bakalářský koncertHavránková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Karolína Janů: Bakalářský koncertJanů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24
- Libuše Myřátská - magisterský koncertMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Libuše Myřátská - sólový recitálMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28
- P.I.Čajkovskij: :Život a dílo se zaměřením na operu " Panna Orleánská".Alakbarova, Gunel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-09V magisterské práci se mluví o životě a díle Petra Iljiče Čajkovského, ve kterém je hlavní téma jeho opera Panna Orleáská.Zde probíhá analýza celé opery. Panna Orleánská Petra Iljiče Čajkovského je napsaná na historický sižet o odvážné mladé francouzské hrdince - o Janě z Arku. Podle praxe autorky této práce je však velmi těžké interpretovat roli hlavní hrdinky jak technicky, stejně jako není snadné pochopit její lyricko psychologický základ. Opera Petra Iljiče Čajkovského Panna Orleánská , která je nevýslovně krásná a neopakovatelná, byla první ruskou operou, která se hrála na pražské scéně a vůbec na zahraniční scéně.
- Pavla Hamerníková - bakalářský koncertHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Pohled dnešní mládeže na operu a operní tvorbuHavránková, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Tato práce se zabývá stručnou historií opery až do 21.století a popisuje krátce operní divadla v Praze. Poodkrývá politické pozadí operních domů a poukazuje na nepříjemnou politickou situaci Státní opery Praha. Zaměřuji se zde i na nízkou hudební gramotnost mládeže a snažím se odpovědět na otázku, proč je dnes vzdělanost v hudbě tak nízká. V dokumentu je také zpracování drobného výzkumu, který se snaží poodkrýt názor mladých lidí na operu a operní tvorbu u nás. V další kapitole jsou posuzovány získané informace a je zde popsán můj osobní názor, jak by se daná situace dala řešit. Na závěr jsem umístila poděkování a ohlédnutí se za předchozími kapitolami.
- Postava hraběnky ( Belaumarchais, Diapolite, Mozart)Janů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24Cílem celé práce je zmapovat vývoj postavy hraběnky, od jejího vzniku v předloze Pierra Augustina Caron de Beamarchais, přes vývoj představovaný transformací do operního libret Lorenza da Ponte, po výsledné hudební ztvárnění v opeře W.A.Mozarta.
- Švédsko očima zpěváka aneb Historický pohled na hudební vývoj ve Švédsku se zaměřením na vokální tvorbuKocourková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2008-06-09Práce se věnuje vývoji vokální hudby ve Švédsku. První kapitola je stručným historickým úvodem. Počínaje nástupem Vasovců na švédský trůn lze Švédsko považovat za samostatnou zemi - hospodářsky i kulturně.Píše se rok 1523. V kapitole Velmocenské období se zabývám především rodinným klanem Dubenových, který tu sehrál významnou roli na poli hudebním.V následujícím období, tzv. Období svobody, se věnuji dvěma okruhům. Jsou jimi život a dílo prvního švédského skladatele mezinárodní úrovně J.H.Romana, a dále vznik prvních švédských oper. Dominantou další kapitoly je jednoznačně Franz Berwald, všestranný a podnikavý člověk, který i jako skladatel dosáhl věhlasu po celé Evropě. V následujících 5 kapitolách se zabývám vývojem písně.Setkáváme se postupně s E.G.Geijerem, A.F.Lindbladem a dašími, na vrchol písňové tvorby nás vynesou W.Peterson-Berger, W.Stenhammar a H. Alfvén.Název poslední kapitoly, Opera 20.století, mluví sám za sebe. Shrnuje dění na švédských operních scénách od počátku 20.století až po současnost.
- Tereza Kocourková - sólový recitálKocourková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)
- Vejmelková Pavla : Magisterský koncertVejmelková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Vznik opery buffa a přínos G.B.PergolesihoKubištová, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-05-24Cílem této bakalářské diplomové práce je zpracování tématu " Vznik opery buffa a přínos G.B.Pergolesiho". V prvních kapitolách se snažím v krátkosti přiblížit čtenáři neapolskou školu a její zakladatele Francesca Provenzale, Alessandra Scarlattiho a jiné. Dále se podrobněji věnuji problematice kastrátů, kteří byli školeni v neapolských konzervatořích, jejich způsobu zpěvu a jejich významu v barokní opeře. v další kapitole se dotknu neapolských operních scén a divadelního provozu, který byl ovlivňován dobovými zvaklostmi a vkusem. Začalo se zde v opeře používat nářečí a tím i plynule formovala podoba opery buffa. V následující části práce se již podrobněji věnuji rozdílu mezi operou seria a operou buffa a stručnému obsahu některých komických oper autorů jako jsou např. Leonardo leo, Leonardo Vinci, Baldassare Galuppi a Niccolo Piccini. V závěru práce se zmiňuji o Giovannim Battistovi Pergolesim, jeho díle a přínosu pro operu. Snažím se podrobněji rozebrat charakter postav v jeho intermezzu ! La Serva padrona".
- W. A. Mozart: Figarova svatba se zaměřením na postavu ZuzankyMyřátská, Libuše(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-05-28Bakalářská práce se věnuje rozboru role Zuzanky z Mozartovy opery Figarova svatba.Zabývá se analýzou některých známých interpretací díla a porovnáním několika pěvkyň prezentujích se v roli Zuzanky. Opírá se o vlastní zkušenost autorky práce při nastudování této role v rámci Operního studia a upozorňuje na její obtížnost při konfrontaci pěveckého projevu s hereckým v konkrétních situacích. Dílčí části práce se věnují osobnosti W.A.Mozarta a celému jeho dílu. Přílohou práce je seznam jevištních děl W.A.Mozarta.
- Život a dílo Manuela Patricia GarcíyVejmelková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Ve své práci se chci věnovat především životu a dílu pěvce, hudebního vydavatele hlasového pedagoga Manuela Patricia Garcíy. Zaměřuji se na jeho anatomické a fyziologické předsravy o hlasovém aparátu, které byly díky využívání laryngoskopického zrcátka velmi přesné. Dochované popisy a obrázky dějů odehrávajících se v lidském těle během zpívání jsou jednoznačným důkazem toho, že García II. výrazně předběhl svou dobu a s pomocí jednoduchého laryngoskopického zrcátka byl schopen již v 19.století učinit správné závěry o hlasovém aparátu, které je dnes třeba dokazovat pomocí speciálních a složitých vyšetřovacích metod. Součásrí této práce je i úvodní pojednání o členech Garcíovy rodiny.