Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera by advisor "Kaupová, Helena"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Gabriela Petirová: Bakalářský koncertPetirová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Interpretace představitelek verizmu( Santuzza,Nedda)Obručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-05Práce pojednává o interpretaci dvou vybraných ženských představitelek veristických oper. Těmito představitelkami jsou Santuzza ( Pietro Mascagni : Sedlák kavalír) a Nedda ( Riggiero Leoncavallo : Komedianti). Interpretace obou rolí vychází z osobních zkušeností autorky práce a dále se zaměřuje na vybrané české a slovenské zpěvačky, které autorka měla možnost shlédnout osobně nebo na videozáznamech českých divadel a Slovenského národního divadla. Práce obsahuje také základní informace o skladatelích obou oper a rozbor vybraných árií .
- Kostelanský Ján : Bakalářský koncertKostelanský, Ján(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Křížová Veronika : Bakalářský koncertKřížová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Obručník-Vénosová Livia : Magisterský koncertObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-05
- Slovenský tenoristi v SND a ich úspech na svetových scénáchKostelanský, Ján(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06V mojej bakalárskej práci sa budem zaoberat´ úspechom a prínosom slovenských tenorových osobností na svetovej scéne, ktorý sa stali priekopníkmi slovenskej národnej hudby vo svete. Tému som zvolil na základe môjho možno profesionálneho pôsobenia v zahraničí ako tenorista, ale i z úcty k týmto vel´kým osobnostiam, ktorý svojim spôsobom ovplyvnili aj mňa, a to nie len po speváckej stránke, ale aj pedagogickej.
- Vokální tvorba Samuela BarberaKřížová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Cílem této práce je představit vokální tvorbu Samuela Barbera, jednoho z nejdůležitějších a nejuznávanějších amerických skladatelů dvacátéto století. Navzdory tomuto faktu, česká muzikologická literatura doposud zmiňovala jeho jméno pouze zřídka. Proto se autorka textu spoléhá na zahraniční informační prameny, a to především na mongrafii Barbary B. Heyman Samuel Barber : The Composer And His Music. Dále měla autorka textu k dispozizi řadu nahrávek a notových materiálů, které ji umožnily poznat Barberovu hudbu ve větším detailu. První kapitola popisuje Barberův život v kontextu s jeho uměleckým vývojem. Zbytek práce se zabývá Barberovou vokální tvorbou pro sólový hlas a posledním tématem jsou jeho opery.
- W.A.Mozart, La clemenza di Tito - VitelliePetirová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Práce se zabývá životem W.A.Mozarta, s důrazem na čas strávený v Praze, a jeho operou La clemenza di Tito. Opera je rozebrána z pohledu historických souvislostí, frekvence nastudování i obsahu díla. Blíže se pak bakalářská práce zaměřuje na postavu Vitellie a její nelehkou árii " Non piú di fiori".