Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "DANIELIS, Aleš"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Analýza návštěvnosti českých filmů v letech 2010-2015Králová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-08Kino patří stále k hlavním místům šíření audiovizuálního obsahu i navzdory jiným, rozvíjejícím se možnostem. Jeho návštěvnost měla v minulosti různé tendence a za poslední rok dokonce vzrostla. Jednou věcí je ale návštěvnost celková, kdežto další stránkou věci je návštěvnost tuzemské tvorby, přičemž právě tato problematika je tématem mé práce. První část práce se zaměřuje především na výsledky a statistiky týkající se návštěvnosti českých filmů. Konkrétně jde o výsledky návštěvnosti, tržeb a rozdíly mezi klasickými kiny a multiplexy. Jedna kapitola také reflektuje žánry v českém filmu. Následující část je věnována faktorům, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat a jejich posouzení s výsledky, uvedené v první části práce. Závěrečná část předkládá shrnutí této analýzy.
- Politika Zlaté palmyPecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-10Analýza a komparace vítězných celovečerních snímků, které obdržely hlavní cenu na filmovém festivalu v Cannes, Zlatou palmu v posledních pěti letech a pohled na politiku, kterou reprezentují v rámci současného světa.
- Předplatitelské modely v kinechLebeda, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-09-13Ve své práci se snažím porozumět filmovému průmyslu z pohledu distributorů a z pohledu kin. V první části se zaměřuji na to, jak se kina měnila s dobou, jakým výzvám čelila a jakým překážkám čelí dnes. Za poslední rok (2020/21) to byl hlavně Covid-19, jehož vliv ve své práci nechci a ani nemohu opomenout. Nicméně převážně se hodlám věnovat různým předplatitelským modelům, protože si myslím, že je to jedna z cest, jak zvýšit návštěvnost kin a ruku v ruce s tím i oblíbenost filmu jako takového.
- Teen publikum v dobe digitálnej éryZatkalíková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-09-12Bakalárska práca sa bude venovať analýze súčasnej filmovej tvorby určenej pre publikum 12-17 rokov, na volené marketingové stratégie producentov a úspešnosť distribúcie v českých kinách. Nakoľko v Českej republike vzniká len veľmi málo filmov pre túto cieľovú skupinu, môj záujem sa sústredí na príčiny tohto faktu, akými môžu byť nedostatok námetov, nízka atraktivita tohto žánru pre režisérov a producentov, či slabá divácka odozva. Ďalej sa v práci zameriam na príčiny nezáujmu publika a s tým súvisiacu nízku návštevnosť v kinách. Jej príčiny budem hľadať predovšetkým v neohybných reklamných kampaniach k filmom, ktorým sa nedarí zasiahnuť svoju cieľovú skupinu. Ďalej zmene diváckych návykov teenagerského publika a presunu jeho záujmu k obsahu na internete. Taktiež porovnám výsledky domácich filmov s výsledkami zahraničných filmov pre teenagerov a ich podiel v českých kinách a pokúsim sa tak odhaliť rozdiely medzi nimi.
- Vítězné filmy na Berlinale v letech 2010-2019Pertold, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-14Práce se zabývá porovnáváním vítězných filmů na Berlinale v letech 2010 - 2019, tedy filmů, které obdržely cenu Zlatého medvěda. Srovnáváním filmů za poslední dekádu zjišťuji, čím byly filmy jedinečné a čím nejvíce oslovili konkrétní porotu. Záměrem práce je zjistit, jestli mají vítězné filmy něco společného, nebo jde vždy o osobitost, originalitu tématu a nápaditost zpracování a tudíž, jestli existuje určitý „klíč” při výběru nejlepšího filmu roku. Práce specifikuje společné atributy filmů a zároveň vliv obsazení poroty na výběru nejlepšího snímku. Výsledkem práce je také zjištění, zda-li má smysl kalkulovat při vývoji filmů, usilujících o úspěch na tomto prestižním festivale.