Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "GRYGAR, Štěpán"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Hans-Peter Feldmann, 44 stranStejskalová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-10Tato bakalářská práce se zabývá německým konceptuálním umělcem a fotografem Hansem-Peterem Feldmannem. Monografie je rozřazena do čtyř kapitol, nejprve pojednává o Feldmannově životě, poté následuje stěžejní část práce pojednávající o jeho díle, kde jsou analyzována Feldmannova témata sběratelství a všednost. Třetí kapitola je věnována specifickému smýšlení autora o sobě samém, závěrečná část zařazuje Feldmannovu tvorbu do širšího kontextu.
- Photography in Global MediaElínardóttir, María(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09By using traditional historical methodology and research, this text traces the history of photojournalism on a global scale and proposes a unifying theory that explores its changes over the past century. Contemplating everything from the beginning of photojournalism to the state it is today and where it is leading in its nearest future.
- Photography: Cost and ValueKholodayev, Alexey(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09The thesis aims to explore the relation between such notions as quality and cost in photography on the art market today by means of looking into it through historical background related to the topic, analysis of the notions of cost and value, their features, market mechanisms and tendencies and via practical analysis of the works of two most prominent artists: Andreas Gursky and Cindy Sherman.
- Recyklace fotografieKetmanová, Karolina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
- Reflexe média fotografiePleslová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Tato bakalářská teoretická práce se zabývá tématem Reflexe média fotografie od počátků až do současnosti. Je to proud, kterému se v současnosti věnuje čím dál více autorů a přesto o něm ještě nebylo mnoho napsáno - především v nějaké srhnující ucelující formě. O to se ve svém textu snažím. V úvodu se věnuji možným technickým otázkám a filozofickým úvahám jež se autoři dotýkají nejčastěji. Nastiňuji počátky analytické fotografie a vizualismu. V hlavní části textu vybírám nejdůležitější fotografy věnující se reflexi svého média a zkoumám podrobněji jejich tvorbu. Rozbory některých českých zástupců jsou ještě doplněny o rozhovor, který umožňuje hlubší vhled do jejich způsobu myšlení a uvažování. V závěru obecně shrnuji význam této analytické vlny. Dospívám k závěru, že vývoj fotografie až sem, měl své důvody a byl nevyhnutelný. Zároveň vidím v dílech zmíněných autorů a jejich obracení se k sobě samým jakési naplnění fotografie v jejím vývoji.
- Thomas DemandKolský, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-10V této práci se zaměřuji na dílo německého umělce Thomase Demanda. Nejprve tak činím na úrovni Demandovy metody a v druhé části textu se zaměřuji na tři rozdílná čtení jeho tvorby. Záměrem této práce je právě prezentace Demandova díla v koherentním kontextu a posouzení či syntéza různých interpretačních čtení, se zvýšenou pozorností vůči vztahu Demandova díla k realitě, tj. reprezentaci, a divákovi v rámci jeho percepce Demandových fotografií. Jako zásadní v Demandově tvorbě identifikuji moment sdružující motiv absence, uzavřenosti a vnitřnosti, které jsou společné všem interpretacím. Navrhuji také čtení Demandovy tvorby jako anticipující principy digitálního obrazu, potažmo fotografie.
- What To Do With PhotographyVindiš, Tadej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Dealing with different aspects of photography. How photography changed its role through time and why had it now became one of main means of expression for contemporary society? Is it being overused? Photography is highly unique, it simultaneously established itself in the domains of science and art and commerce, without being strictly attached or had directly came from any of them. Why is it that photography in its original sense seems limited by itself? Do we understand it differently or is it that photography is now more alive than ever?