Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by advisor "Grygar, Štěpán"
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
- Bakalářský výstavní soubor: Život je fuškaŠnajberková, Jaroslava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18V tomto projektu jsem se pokusila najít cestu k porozumění mladých žen. Název souboru Vlci v sobě zahrnuje samčí divokost těchto zvířat a velkou schopnost samic pečovat o svá mláďata, obě tyto vlastnosti jsou pro tato zvířata typická. V určitém věku se tyto dvě protichůdné vlastnosti dostávají do konfliktu. Pro mě je to věk kolem 30 let, kdy se dívky mění v opravdu dospělé ženy a rozhodují se, zda-li si stále uchovají svoji ?divokost?, anebo se jí vzdají a stanou se zodpovědnými matkami.
- Bez názvuKliment, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Partitury, plošné diagramy. Utkvělé myšlenky, obrazy a jejich záznamy
- Čím dál - tím blížVopátková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Počátkem tohoto souboru bylo nalezení skříňky s rodinnými negativy a jejich následné objevování. Některé snad nikdy nevyvolané fotografie dnes již ani příbuzným nic neříkají. Osoby a prožitky se tak z osobních a konkrétních stávají zapomenutými a neznámými. Výběr z nalezeného materiálu mě motivuje k aktuální vizuální a významové parafrázi. Dvojice staré a nové fotografie využívá schopnosti fotografie časového řezu. Podle míry ne/známosti staré fotografie navazuje nová fotografie tématicky přesněji nebo více volně. V případě méně známé předlohy význam vytváří samotné spojení dvou vizuálně souvisejících obrazů. V případě bližšího rozpoznání děje doplňuje vizuální souvislost i souvislost dějová ? vedle sebe jsou kladeny dvě podobné události, minulá a současná, které se stále opakují, i když v jiném čase. Paměť je něco jako prostor. (Aristoteles) Čím dál - tím blíž.
- Fiktivní filmové plakátyMalý, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, )1) Fiktivni filmove plakaty Toto tema jsem si vymyslel, protoze zde mohu propojit vse co ve fotografii mam rad. Ma tvorba vznika z radosti a hravosti. Pri tvorbe plakatu mohu fotografii ozivit typografii a tak ji dat urcitejsi charakter a smysl. Fiktivni filmove plakaty jsou vytvorene kolazemi pomoci Photoshopu. Podkladem jsou portrety ci cista plocha, ktera je dokomponovana fotografiemi a pismem. 2) Foundation (zaklad, podklad, oduvodneni, opodstatneni) Tuto kolaz jsem vytvoril z fiktivnich plakatu, samostatnych fotografii a fotografii, ve smyslu vytvarne, vizualni grafiky. Vytvoril jsem tak vyobrazeni o triceti fotografii, ktere zaklad filmovych plakatu ¨posune¨ a divakovi tak umozni asociace a doufam, ze i reakce na nektera zobrazeni.
- Fotografie architektury a fotografie v architektuře Jacquesa Herzoga & Pierra de MeuronaVopátková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Bakalářská práce se zaměřuje na vzájemné setkávání dvou oborů, fotografie a architektury. Zkoumá vztah mezi realitou a její interpretací, způsob prostorové reprezentace a zpětný vliv těchto kategorií na architekturu. Konkrétně se věnuje autorům, kteří svou pozornost zaměřili na špičku současné světové architektury - švýcarský architektonický ateliér Herzog & de Meuron. Jedná se o autory doku-mentární i volné fotografie, součástí je i téma integrace fotografie přímo do archi-tektury samotné. Práce je rozdělena na několik částí. Nejprve jsou představeni architekti, jejichž dílo je tématem všech zmiňovaných fotografií. Následuje kapi-tola obecněji pojednávající o vztahu architektury a fotografie (podkapitoly per-spektiva, trend, umělý obraz, digitální obraz). Druhá polovina práce je věnována konkrétním fotografiím a je členěna dle Erica de Maré, který fotografii architektu-ry dělí na: ?Dokument?(I), ?Ilustraci?(II) a ?Obraz?(III). Jednotlivým kapitolám jsou přiřazeni autoři Margherita Spiluttini, Hisao Suzuki (I), Jeff Wall, Thomas Ruff (II), Hiroshi Sugimoto a Luisa Lambri (III).
- HamburgNárožná, Vanda(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-20Série fotografií, která bude vymezena místem, kde fotografie pořídím - v Hamburgu.
- HlasyLeinweberová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Fotografická instalace zobrazující portréty. Práce využívá interaktivní zapojení diváka. Porovnání zvukového a vizuálního otisku.
- PřízrakyKarfus, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18Ve své práci jsem se snažil ukázat změnu svého vztahu k fotografii za poslední rok. Stálý vývoj a změna osobnosti se zobrazí na výtvarné práci ovlivňované podvědomím, do kterého se ukládají nejen děje, ale i fotografické obrazy viděné kolem sebe. Zjednodušeně řečeno v prvním ročníku jsem se snažil zbavit nánosů a návyků ze střední školy, ve druhém ročníku jsem řešil své vnitřní já. Nyní jsem chtěl vyjádřit pocit dnešní obrazové zahlcenosti. Tento pocit, složitější a těžko formulovatelný jsem zpracoval ve své práci a spojil ho se svým ročním osobním bojem o významu fotografie. Odevšad na nás útočí fotografie a další obrazový materiál připravený něco prodat, o něčem nás informovat či dezinformovat. Na toto téma vznikla ještě závěrečná publikace. Nechal jsem se, spíše emotivně, ovlivnit klasickými díly. Nejsou to konkrétní odkazy na jednotlivá díla, spíše jsem se nechal inspirovat atmosférou. Snažím se pochopit dnešní dobu nejen ve vztahu k fotografii, ale i k dnešnímu stylu života, který je také obsažen v mém souboru ?Přízraky?. Název souboru je odvozen od životních zátěží vyjádřených obrazem, které si nese v sobě každý z nás podle svých životních zkušeností. Estetika mých fotografií je spíše klasická s použitím deníkových prostředků. Způsob záznamu je deníkový. Fotografie je dle mého názoru v krizi. Úpadek, ke kterému dochází, není jen díky technické dostupnosti. Estetika dnešní doby je masírována reklamním průmyslem na úroveň pásové výroby. Je těžké rozeznat kvalitní věc od zakamuflované tuctové věci. Lidé nemají čas a chuť se probírat množstvím fotografií (viz internet: foto z celého světa). Dostupnost fotografů i fotografické techniky se stává běžnou a rozeznat kvalitu je pro běžného laika těžké. Není divu, že dá potom přednost líbivé reklamě.
- Smrt KarkulkyDiringerová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16
- Umístění: nemístnéŽitňanská, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-15Soubor tematicky vychází z Hieronyma Boshe, vizuálně reaguje na borakoní malbu a představuje současná lidská monstra.
- ZátišíPelech, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-16Soubor představuje subjektivní pohled na městskou krajinu. Všechny fotografie jsou zhotoveny v identické oblasti (z jednoho mostu) a subjektivně zachycují charakter daného města. Soubor reflektuje přístup dnešní společnosti k hodnotám. Plýtvání a konzum vytváří nezměrně velké množství odpadu a zároveň větší nutnost vyrábět nové a nové produkty. Pak i velké a nákladné věci se stávají miniaturami, které pro nikoho nic neznamenají.