Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by Author "Krejča, Tomáš"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- K financování kulturního sektoru v České republiceKrejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-13Tato diplomní práce nahlíží na oblast kulturního sektoru v České republice, na jeho fungování, strukturu a systémy financování. Jako základní, volí pohled ekonomický a analytický. Práce pojednává o prostředí, ve kterém kulturní produkt vzniká, o prostředí, ve kterém je realizován a o finančních mechanismech, které vznik produktu umožňují. Na základě analýzy konkrétních dat uvažuje nad efektivitou fungování některých subjektů a nad smysluplností jejich finančních, řídících a produkčních mechanismů. Práce analyzuje základní zdroje financování kulturního sektoru v CR a na základě poznaného se pokouší navrhnout nové možné metody a modifikace stávajícího financování, vedoucí k větší efektivitě a možnému lepšímu fungování subjektů působících v rámci tohoto sektoru, jakož i sektoru samotného. Jde však pouze o relevantní pokus, návrh, pokus, který může přispět ke zlepšení stávající situace. Avšak definitivně nalézt nová efektivní řešení financování kulturního sektoru, zefektivnit jeho současný systém fungování či vyřešit některé problémy s jeho fungováním spojené není a ani nemůže být cílem této práce.
- K tektonickým principům hudby 20. a 21. stoletíKrejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-08Magisterská práce s názvem K tektonickým principům hudby 20. a 21. století se zabývá různými způsoby výstavby a členění hudebních struktur, uplatňujících se, v širokém slova smyslu, v soudobé hudbě, tedy v hudbě od roku 1920 až po současnost. Zároveň se snaží o jejich srovnání s kompozicemi dřívějšími. Hudební struktury zkoumá tato práce nejen z hlediska jejich utváření a formování, ale také z hlediska jejího působení na příjemce. Své poznatky se snaží uplatnit při formulaci zásad soudobé hudební analýzy a pomoci tak orientovat se v hudebních projevech nejen hudebním analytikům, ale všem příjemcům.