Katedra dirigování / Department of Conducting
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra dirigování / Department of Conducting by Author "Krausová, Andrea"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Andrea Krausová - interpretační výkonKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-02
- Andrea Krausová: Magisterský koncertKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11
- Dirigent jako propagátorKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-06-11Práce vymezuje jednotlivé kategorie hudby vhodné k propagování, zabývá se jednotlivými faktory, které mohou mít vliv na výběr repertoáru. Dále se dotýká problematiky obecenstva a jeho požadavků na uvádění hudby. Na závěr autorka navrhuje další možné postupy v propagování hudby a úlohu dirigenta v této oblasti.
- Srovnání interpretačních přístupů ke skladběKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-02V práci je analyzována problematika různých přístupů k interpretaci hudebního díla. Úvodní historický přehled si klade za úkol poukázat na proměny přístupů k interpretaci v průběhu hudebních dějin. Synchronní metodou nastiňuje autorka vývoj role interpretačního fenoménu od původního improvizačního vytváření hudby, přes předávání hudebního projevu ?ústní formou?, až k vytváření a zdokonalování hudebního zápisu. Druhá část se zabývá kategorizováním jednotlivých interpretačních přístupů, které dosud náleží k dnešnímu pohledu na interpretaci. Rozděluje je na přístup z hlediska současného, z pohledu historicky poučené interpretace a srovnává s přístupem tradičním a přístupem autorského pohledu a pohledem vycházejícím z hudebního textu. Definování kritérií jednotlivých problematik má pomoci interpretově při volbě mezi respektováním tradičně zažitých postupů anebo hledání původního zvukového tvaru.