Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "Mravcová, Marie"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Egoyan - Identifikace cizinceShakarianová, Mané(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-06-04Monografické pojednání dosavadního díla kanadského režiséra arménského původu.
- Gaspar NoéSláma, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2009-10-16Tato teoretická diplomová práce má za cíl analyzovat a interpretovat komplexní filmografii Gaspara Noé (narozen 1963 v Buenos Aires). Bere v úvahu nejen všeobecně známé, kritikou ceněné a kontroverzně přijaté celovečerní filmy Seul contre tous (1998) a Irréversible (2002), ale i krátké filmy, komerční spoty a videoklipy. Zkoumá klíčová témata Noéových snímků, mezi které patří vztahy mezi sexualitou a násilím, pomstou a jejími důsledky či situace jedince stojícího vůči společnosti. Zabývá se hledáním specifických filmových výrazových prostředků a jejich vývojem napříč Noého tvorbou, stejně jako pátráním skrz dějinami kinematografie po možných souvislostech, inspiracích či kořenech tvorby tohoto významného současného francouzského filmaře.
- Lars von Trier a jeho (nejen Americká) trilogieDusová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-10-14Diplomová práce je věnována Trierovým filmovým trilogiím a vývoji Trierova přístupu k filmované látce. Přičemž na počátku stojí fascinace obrazem a na druhém konci fascinace příběhem a postavami, při upozadění vnějších prvků. V jednotlivých kapitolách se zabývám Trierovým konceptuálním přístupem k filmované látce, výběrem témat, typem Trierova hrdiny (později hrdinky), stavbou Trierových scénářů a v neposlední řadě způsobem jejich realizace a filmy samotnými. Stěžejní je přitom část věnovaná neúplné Americké trilogii, tedy filmům Dogville a Manderlay.
- Motív cudzinca vo filmovej tvorbe Atoma EgoyanaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-15Diplomová práca sa zaoberá filmovou tvorbou kanadského režiséra Atoma Egoyana. Obsahuje podrobnejší prehľad jeho filmografie rozdelenej na niekoľko období. Pozornosť je venovaná hlavne celovečerným filmom, ale i dôležitým krátkometrážnym filmom. Okrajovo sa venuje televíznej tvorbe. Samostatnou tematikou je arménska etnicita. Opakujúcimi sa témami v tvorbe Atoma Egoyana sú vplyv komunikačných technológií na ľudské vzťahy, odcudzenie, dysfunkčná rodina, identita jedinca a pod. Rozbor jednotlivých filmov sa sústredí na spôsob narácie, štruktúru, typické tvorivé znaky a štýl, a predovšetkým na charaktery. Dramaturgická analýza je orientovaná hlavne na psychologické a sociologické aspekty.
- Oliver Stone - Historie a fabaluca aneb Homér politického filmuViktora, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-10-16Diplomová práce se zabývá tvorbou režiséra Olivera Stonea, především jeho vztahem k zobrazení historické skutečnosti ve filmu. Genezí jeho politických stanovisek, jeho spory s historickými kruhy a jeho pracovními metodami. Hledá odpověď na otázku objektivity historie a možností jejího zobrazení ve filmu.
- Opakující se motivy v tvorbě Kim Ki-DukaBočanová, Sabina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-10-10Předmětem diplomové práce jsou opakující se motivy jako prostředky uměleckého vyjádření nostných idejí napříč filmovými díly současnéhojikohorejského režiséra Kim Ki-Duka. Práce je zčásti esejisticky laděná a to zejména v pasážích dotýkajících se všelidských etických a sociálně-politických problémů v moderní společnosti. Opakujícími se motivy jsou rozuměny například: Motiv vody, přírody, voyeurismu, protituce, sadomasochismu, výtvarný motiv, motiv semi-abstrakce, motivy temných stránek společnosti atd.
- Téma drog v českém filmuMikulková, Anna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-10-15Ve své diplomové práci se zabývám českým filmem s drogovou tematikou. Porovnávám tvůrčí přístup jednotlivých autorů, který se týká především zpracování hlavních postav. Práce obsahuje analýzu několika najznámějších českých filmů. V začátku nahlížím do historie drogové problematiky v Čechách a dále se věnuji jednotlivým filmovým dílům. Porovnávám mezi sebou použití humoru. Způsob využití i jeho funkci v příběhu. Zamýšlím se nad vývojem, vnitřním příběhem postav. Filmy jsem zařadila jak populární, tak méně známe a hledám jejich rozdíly i určitého společného jmenovatele. Z nekomerčních filmů jsem vybrala film začínajícího autora, nízkorozpočtový film a známý díl ještě známějšího televizního seriálu. Celá diplomová práce ukončena stručným souhrnem.
- Vladimír Michálek: Vývoj režiséraSoukupová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-10-10Vladimír Michálek je jeden z nejosobitějších českých režisérů v porevoluční generaci. Na FAMU vystudoval Katedru dokumentární tvorby. Hned po škole ovšem začal točit hrané filmy. Jeho tvorba se vymyká českému kontextu zejména proto, že Michálek je jeden z mála režisérů, kteří se nebojí experimentovat. Sám sebe sice považuje pouze za řemeslníka, který naplňuje vize jiných, nicméně jeho precizní příprava a osobitý přístup ke každému projektu mluví o opaku. Michálek natočil šest celovečerních filmů. Zvláštností v jeho filmografii jsou adaptace velmi složitých a těžko uchopitelných knih. Jeho uměleckým vrcholem je prozatím třetí film Je třeba zabít Sekala. Cílem této práce je zanalyzovat Michálkovy celovečerní filmy a vysledovat, jak v nich režisér pojímal jednotlivá témata a v návaznosti na ně sledovat proměny jeho stylu.