Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "JOBERTOVÁ, Daniela"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Michal Dočekal - umělecký šéf Činohry Národního divadlaSmrčková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-14Diplomová práce se zabývá působením Michala Dočekala na pozici uměleckého šéfa Činohry Národního divadla v Praze. První kapitola se věnuje Dočekalovým uměleckým začátkům a jeho významným pracovním zkušenostem. Druhá kapitola mapuje situaci v Národním divadle po roce 1989 a zabývá se otázkou, co funkce uměleckého šéfa ND znamená a jaké předpoklady by měl člověk, který ji vykonává, plnit. Na základě detailní analýzy a výzkumu se dále pokouším postihnout nejdůležitější okamžiky Dočekalova šéfovského období. V jednotlivých kapitolách reflektuji jeho koncepci, režijní a herecké osobnosti, vedlejší aktivity souboru i kauzy, s nimiž se musel Dočekal jako šéf vypořádat.
- Současná britská dramatika očima kritiků The Critics´ CircleVondráková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-07Tato diplomová práce se zabývá problematikou současné britské dramatiky. Nejprve shrnuje základní fakta týkající se britského divadelního systému, britské divadelní kritiky a vzniku sdružení kritiků The Critics' Circle. Jako reprezentativní vzorek britské dramatiky vybírá hry, které získaly mezi lety 2000 a 2010 cenu britského sdružení kritiků The Critics' Circle Theatre Award pro nejlepší nové hry roku. Jsou to hry Blue/Orange Joe Penhalla, Humble Boy Charlotte Jones, The York Realist Petera Gilla, Democracy Michaela Frayna, The History Boys Alana Bennetta, Harvest Richarda Beana, Rock'n'Roll Toma Stopparda, A Disappearing Number Simona McBurneyho a divadla Complicite, August: Osage County Tracyho Lettse, Jerusalem Jeze Butterwortha a Clybourne Park Bruce Norrise. Na základě souhrnné analýzy všech jedenácti oceněných her práce přináší zhodnocení jejich společných rysů, a to jak v rovině dramatické struktury, tak i v rovině tematické. V neposlední řadě se zabývá i britskými a českými kritickými reflexemi daných her. Práce se snaží vyvodit závěry o povaze současné britské dramatiky ve vztahu k britské kritice.