Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre by referee "HLAVICA, Lukáš"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Etika herecké práceHeřmánek, Karel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-01-14Ve své práci zkoumám přístup herce ke své profesi. A to ve více rovinách: tvorba postavy při vzniku inscenace, individuální a kolektivní odpovědnost, pohled na vnímání herecké práce společností. K tomu slouží mé dosavadní zkušenosti - studium na DAMU a na The Lee Strasberg Theatre & Film Institute in New York, práce v DISKu a profesionálním divadle.
- Herec a díloŠmíd, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-20Tato práce předkládá nejprve zevrubnou definici herce i jeho díla a vzájemného vztahu mezi nimi. Následně se snažím popsat aspekty, které mají přímý vliv na hereckou práci. Nejvýraznějšími jsou pak režisér a herečtí kolegové a následně text a prostor. V práci se věnuje prostor i sebepoznání, které je nedílnou součástí herecké práce. Následně se snažím rozebrat, jak se lišil způsob práce, když jsme pracovali s textem, při práci s nedramatickým textem a bez textu. Z čeho jsme vycházeli, když text neexistoval a jaký to mělo dopad na můj vztah k postavě. Dále práce rozebírá krajní podoby hereckého díla v imerzivním divadle a při performance. Poslední dvě kapitoly se věnují herectví před kamerou a tomu, jaká byla má zkušenost s hraním v cizím jazyce.
- Problematika fixace v herecké tvorběVejdělek, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-01-08V první kapitole své magisterské práce uvažuji o herectví, resp. o problematice fixace v herecké tvorbě jako o zakotvenosti v daných okolnostech jevištního aktu, v dialogu s mými představami o herectví a filozofickým pojetím člověka v příklonu k myšlenkám Martina Heideggera a nástinu jeho „Dasein”. V druhé kapitole se zaměřuji na své osobní poznatky ze studií i profesionální praxe v kontextu úvah kapitoly první.
- Prostor k tvorběGoldschmid, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-18Tato diplomová práce se zabývá hledáním ideálního tvůrčího prostředí pro herce. Tvůrčí prostor je zkoumán z významového hlediska konkrétního. i „abstraktního” - a to z pozice herce v jevištním prostoru v scénografických podmínkách, i z pozice nalezení volnosti ve vztahu k sobě samému, hereckým partnerům, režisérovi i ostatním divadelním složkám. Podrobnosti následně zkoumá na základě rozborů zahraničních inscenací, vlastních zkušeností z dosavadní vlastní inscenační tvorby i zkoumáním ansámblových divadel.
- Vědomé zvládnutí expresivního projevuShvachko, Elizaveta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-01-08Diplomová práce se zabývá vědomým zvládáním vlastní expresivity na jevišti. Autor nejdříve vytyčuje základní problémy související s psychickýma fyzických přepětím při hereckém výkonu, následně definuje základní pojmy týkající se přepětí a trémy. Jádrem práce je aplikování poznatků nabytých při studiu na DAMU, uvedení prvních zkušeností s publikem během studia i prvních zkušeností v profesionálním prostředí v divadle a filmu. Autor dále analyzuje osobní témata týkající se konkrétně jeho osoby, coby možné překážky při vykonávání herecké profese.
- Vnější a vnitřní prostředky herecké charakterizaceTrnková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-21Vnější a vnitřní prostředky herecké charakterizace Diplomová práce se zabývá rozdíly mezi vnějšími a vnitřními prostředky, které herec využívá při vytváření role a vhodností jejich využití. Autorka nejdříve definuje základní termíny, se kterými během své práce následně pracuje, a jejich vzájemné vztahy. Poté se zabývá autostylizací jakožto činitelem, který herce ovlivňuje v reálném životě a tedy následně i během vykonávání jeho profese. Jádrem práce je pak autorčino zamyšlení nad svým vlastním hereckým vývojem v kontextu prvotního odmítání vnějších hereckých prostředků, až po jejich následné přijetí. Poznatky, které autorka používá k analýze možných výhod a nevýhod daného zvoleného prostředku, získala ze zkušeností načerpaných během studia na DAMU, z prvních zkušeností s filmovým herectvím a profesionální divadelní scénou.