Bakalářské práce / Bachelor's theses (171)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses (171) by referee "Dvořák, Aleš"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Balkův odkazMikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-01Jedná se o auditivní zpracování romaneta Jakuba Arbese Svatý Xaverius v podobě rozhlasové hry. Autor (Tomáš Mikyška) vytvořil nejprve vlastní adaptaci literární předlohy, poté výsledný tvar. V díle je užito dialogů, vlastní hudby i ruchů, které byly natáčeny v různých lokalitách pro konkrétní potřebu této hry. Herecké stránky se ujali studenti Katedry alternativního a loutkového herectví z Divadelní fakulty AMU.
- Mikrofonování akustických nástrojů při živém ozvučování koncertůKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09Tato bakalářská práce se zabývá problémem snímání akustických hudebních nástrojů při ozvučování koncertních představení. Jsou zde rozebrány základní odlišnosti od mikrofonování při nahrávání zvukového snímku ve studiu a praktické důvody těchto rozdílů.
- Pavel Kunčar: Hudební nahrávkaKunčar, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-09Nahrávka varhanních skladeb: César Franck - Chorál č. 3 a moll César Franck - Preludium, fuga a variace op. 18 J. S. Bach - Preludium a fuga h-moll BWV 544 H. Purcell - Voluntary for double organ
- Práce s prostorem v rozhlasové hře.Mikyška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-01Práce se zabývá problematikou zvukové složky rozhlasové hry. Konkrétně zkoumá fenomén virtuálního zvukového prostoru, který nejprve determinuje z pohledu vnímatele - posluchače a tvůrce - zvukového režiséra. Nezaměřuje se však na problematiku jen z jednoho úzce vymezeného hlediska, neboť auditivní dílo představuje komplexní tvar. Při realizaci imaginárního prostoru se musí vycházet stejně tak z fyzikální podstaty zvuku jako z dramaturgického záměru. A zároveň (souběžně s funkčním uplatněním zvukových výrazových prvků) je třeba uvažovat i hledisko estetické. Jedině rovnováha všech tří pohledů může vést ke zdárnému cíli. Poté, na základě historických faktů a znalosti současných vývojových proudů seznámí s užívanými způsoby práce a technologiemi, nastíní nové směry, kterými by se mohla rozhlasová hra ubírat do budoucna.