Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Oddělení jazzové interpretace / Department of jazz interpretation by referee "SLAVÍK, Jiří"
Now showing 1 - 18 of 18
Results Per Page
Sort Options
- Keith Jarret Trio - Live in Tokyo 1986: analýza Jarrettova sóla ve skladbě You and the Night and the MusicPudlák, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-24Předmětem předkládané bakalářské práce je analýza sóla do písně You and the Night and the Music amerického jazzového klavíristy Keitha Jarretta z koncertu v Hitomi Memorial Hall v Tokiu 26. října roku 1986, kde vystoupil se svým triem. V analýze autor práce sleduje formální a tektonickou výstavbu Jarrettova sóla a prezentuje získané poznatky o interpretově schopnosti vytvářet formálně ucelený tvar o koherentní struktuře v reálném čase v rámci improvizovaného jazzového sóla. Směr analýzy vede autor práce nejprve zevnitř, kdy zkoumá průběh sóla detailně chronologicky takt po taktu a popisuje Jarrettem zahraný hudební materiál, a poté nabízí pohled na Jarrettovo sólo z vnější perspektivy pomocí grafické analýzy.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.
- Ženská otázka v jazzuDusová, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-06-30Práce se věnuje otázce genderové nerovnosti v jazzové hudbě. Zpracovává období dvacátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, kde jazzová hudba vznikla. Vymezené období je ohraničeno rokem 1920, kdy byly ženy ústavně zrovnoprávněny, a tzv. druhou vlnou feministického hnutí v sedmdesátých letech. Daná problematika je nahlížena z historického i sociálního hlediska, vedle otázky genderu a diskriminace žen v hudbě se práce zabývá i problematikou rasovou. Cílem práce je poukázat na význam jazzových instrumentalistek pro dějiny jazzové hudby. Práce obsahuje výkladové pasáže a rovněž portréty vybraných instrumentalistek. Důležitou kapitolou je také fenomén dámských orchestrů v období dvacátých až čtyřicátých let.