Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Divadení fakulta - DAMU / Theatre Faculty by referee "BEČKA, Marek"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Herec, objekty a loutkyDohnálek, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-17Bakalářská práce se zabývá loutkovým divadlem, divadlem objektů a herectvím autorského divadla. Výchozím tématem jsou hra, lidská hravost, stylizace lidského jednání a lidského projevu vůbec a celková proměnnost lidské mimeze v porovnání se stálostí výrazu objektů a loutek. Symboliku a znakovost jako základní složky komunikace jsou tu nazírány z pohledu tvorby divadelního jazyka mezi jevištěm a hledištěm. A to jak jazyka konvenčního, tak jazyka nového vzniklého popřením konvenčních jistot lidské zkušenosti.
- Herecká tvorba ve specifické skupině.Řezáčová, Hedvika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-25V této diplomové práci popisuji a analyzuji své zkušenosti a poznatky, které jsem měla možnost nabýt během účasti na projektech a divadelních představeních ve specifických skupinách ? dospělých lidí s mentální retardací a dětí. V průběhu mého studia jsem měla možnost tyto skupiny zkoumat a konfrontovat z hlediska herecké tvorby. Snažím se tedy zachytit jejich hereckou tvorbu a pokouším se najít východiska k jejich rozvíjení. V úvodních částech se věnuji především popisu některých divadelních principů, postupů a přístupů, spojených se specifičností této divadelní tvorby. Dále uvádím jednotlivé skupiny, se kterými pracuji a zachycuji jejich možnosti a limity. V poslední části práce se pokouším o rozbor jednotlivých projektů a představení se zřetelem k jejich herecké tvorbě. Na závěr se pokouším o upřesnění herecké tvorby profesionálů v rámci této skupiny.
- HraKonvalinka, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-13HRA není hra. HRA všechny hry přesahuje a pokud možno spojuje. HRA jako fenomén je existenciálem provázejícím lidstvo od jeho počátků. Podobně jako práce, boj, láska a smrt (smrtelnost) i HRA poučuje člověka o podmínce či o rámci konceptu jeho identity. HRA je princip. V této práci se pokusím zabývat HROU a jejím vztahem s herectvím a s hereckou výchovou a naopak herectvím a hereckou výchovou a možnostmi využívání zkušeností hereckou výchovou získaných ve HŘE a vůbec vztahem herectví, HRY a světu jako celku.
- Loutková guerilla jako zrcadloCísařová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-19Práce se zabývá tématem zvolení formy, se kterou performer vstupuje do veřejného prostoru za účelem sdělení určitého obsahu (účelem sdělení jeho uměleckého či tvůrčího postoje). Cílem je zreflektovat dosavadní práci z průběhu bakalářského studia a to především během klauzury v druhém ročníku Jsousoší Jsousedi. Všímat si budu především jakým způsobem zvolená forma (objekt, instalace, loutky, akce, slovo) reflektuje zvolený obsah. Kdy zvolená forma sdělení funguje a kdy se naopak mine účinkem. A pokud se mine účinkem, jak vyznívá a jak by na ní bylo třeba zapracovat.
- Loutky na KALD.Jelínek, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-19Absolventská práce Loutky na KALD popisuje a srovnává tendence a postupy výuky loutkového divadla během studia mezi lety 1978 - 1981 a mezi lety 2008 - 2012. Práce vychází z popisu výuky studentů dvou generací. Porovnává se míra loutkové praxe během studií, možnosti vlastních projektů, a hodnotí, jak je pro vykonávání budoucího povolání vybaven absolvent Katedry altenativního a loutkového divadla dnes a jak byl připraven absolvent Katedry loutkářství dříve. Práce se také snaží odpovědět na problém, proč v současné době mezi studenty Katedry alternativního a loutkového divadla velmi opadá zájem o loutkové divadlo a hledá řešení, jak tento tradiční divadelní žánr opět oživit pro širší veřejnost.
- THE DIY - Theatre of Handa Gote. Recurring Themes and Motives.Bakalova, Elitsa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-01-29In the contemporary world that undergoes constant changes, theatre is changing with certain pace as well. It is only natural as it is an integrant, inseparable part of the society and its make-up. New theatre groups are being established ? some of them last longer and turn into steady regulars on the stage, others are more short-lived due to a variety of factors (art, financial or personal ones). The development of the groups in question could help us outline some of the current tendencies in the theatre world and could contribute to getting a broader and fuller understanding of it.