Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "BROŽKOVÁ, Jana"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Antal Doráti a jeho tvorba pro hobojTrojanová, Iveta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-04Diplomová práce ?Antal Doráti a jeho tvorba pro hoboj? pojednává o osobnosti Antala Dorátiho, který byl výborným dirigentem, skladatelem a teoretikem. Blíže seznamuje s jeho skladbami, s Dorátiho dirigentskou dráhou a inspiracemi. Dále nabízí rozbor Dua Concertante. Mohla by se stát praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zajímají o maďarskou hudbu, slyšeli nějakou skladbu od tohoto skladatele nebo si jen chtějí rozšířit své znalosti skladatelů. Tato bakalářská práce by mohla mnohé motivovat k výběru Dorátiho repertoáru.
- Benjamin Britten - Temporální variace (hudební rozbor z pohledu interpreta)Škreptáčová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-09Tématem této bakalářské práce je hudební rozbor skladby Temporální variace pro hoboj a klavír Benjamina Brittena z pohledu interpreta. Cílem práce je shromáždit co nejvíce informací o této skladbě nebo souvisejících s jejím vznikem a vypracovat hudební rozbor skladby s přihlédnutím k problematice její interpretace. V úvodu autorka zmiňuje důvod pro výběr tématu práce a postup při jejím vypracování. První kapitola stručně seznamuje čtenáře s autorem skladby a jeho hudební tvorbou. Druhá kapitola je zaměřená na skladatelův život v době vzniku této skladby, po roce 1930. Následuje přehled ostatních skladeb Benjamina Brittena pro hoboj. Třetí kapitola se již soustředí na skladbu Temporální variace, okolnosti jejího vzniku a inspirační zdroje B. Brittena při komponování této skladby. Následuje samotný rozbor Temporálních variací. Je rozdělen na úvodní stručný pohled na skladbu jako celek, po němž následuje rozbor jednotlivých částí. Získané poznatky jsou shrnuty v závěru práce.
- Benjamin Britten Šest metamorfóz podle Ovidia pro sólový hobojDedičová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-19Tato bakalářská práce se zabývá osobností anglického hudebního skladatele Benjamina Brittena a je zaměřena především na jeho skladbu Šest metamorfóz podle Ovidia pro hoboj sólo op. 49. Obsahuje také informace o životě a díle Publia Ovidia Naso. Součástí práce je interpretační rozbor skladby.
- Metodika hry na hoboj se zaměřením na žáky ZUŠNevrlá, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-06-14Bakalářská práce se zabývá začátky hry na hoboj. Při psaní této práce jsem se inspirovala dostupnými publikacemi a především svými zkušenostmi a postupy při výuce žáků na Základní umělecké škole v Litvínově. Práce se zabývá historií a vývojem vybraného nástroje, detailně jsou pak popsány jeho části a v neposlední řadě základní metodické postupy. Práci doplňují praktická cvičení, souhrn častých chyb žáků při hře na hoboj a doporučené kroky k jejich následnému odstranění. V závěru bakalářské práce popisuji samotnou ukázkovou hodinu se žáky základní umělecké školy. Cílem je vytvoření metodiky hry na hoboj pro začátečníky - především pro žáky, kteří již mají odpovídající věk a zkušenosti ze hry (nejen) na dechový nástroj - která bude inspirací pedagogům i jejich žákům.
- Milostný hobojReiserová, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-05Tato práce je zaměřená především na nástroj zvaný milostný hoboj a věci s ním spojené. Důvodem sepsání této práce byly zcela chybějící obsáhlejší texty v českém jazyce, které by byly věnovány tomuto nástroji. Jedná se vždy pouze o základní informace nepřesahující většinou délku jednoho odstavce. Hlavním zdrojem informací byly cizojazyčné texty v angličtině a němčině. Mým cílem bylo shrnutí starších i nejnovějších informací a přiblížení konkrétní problematiky týkající se milostného hoboje. Nejprve je zde připomenut vývoj hoboje a jeho příbuzných nástrojů. Další kapitoly jsou zaměřeny již na milostný hoboj samotný. Jsou zde k nalezení informace o jeho vzniku, historickém vývoji od baroka až po současnost, ladění a nejvýznamnějších nástrojařích. Část je také věnována skladatelům, kteří jej zapojovali do svých skladeb, dále obecnému popisu nástroje, problematice transponování, podobě současného milostného hoboje a rozdílům s dnešním moderním hobojem. Poslední část pojednává o výrobě a problematice strojků.
- Původní skladby pro hoboj a kytaru se zaměřením na dílo Napoleona CostehoKlárová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Abstrakt Bakalářská práce představuje výběr skladeb originálně napsaných pro hoboj a kytaru v období od poloviny 19. století do druhé dekády 21. století. Formou rešerše seznamuje s životem a dílem osmi skladatelů. Jsou to Napoleon Coste, Ferdinand Rebay, Karl Pilss, Barna Kováts, Bruno Bartolozzi, Tom Eastwood, Toru Takemitsu a Peter Dayton. Dále se práce zaměřuje se na motivaci, která autory vedla k napsání díla pro hoboj a kytaru. Zkoumá souvislosti vzniku a hledá konkrétního hobojistu/konkrétní hobojistku či kytaristu/kytaristku, kterým mohla být skladba věnována.