Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Centrum audiovizuálních studií - CAS / Centre of Audiovisual Studies by referee "BENDOVÁ, Helena"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Digitální prostor z perspektivy postkolonialismuKnapp, Dalibor(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-10-06Cílem této teoretické magisterské diplomové práce je analýza digitálního prostoru z postkoloniální perspektivy. Práce zpočátku vymezuje tuto postkoloniální perspektivu – co je v jejím středu zájmu, jaký je historický kontext, jaké jsou její zdroje a s jakými metodami pracuje. Dále se práce zabývá kolonialismem, představuje jeho myšlenkové konstrukty, ideje a popisuje jeho průvodní jevy a jejich aplikaci ve vztahu kolonizátor-kolonizovaný uvnitř koloniálních systémů. V další části představuje digitální prostor jako prostor sociální, kategorizuje jeho obyvatele a popisuje jejich znaky. Následně hledá, srovnává a analyzuje procesy, vlastní kolonialismu, v digitálním prostoru, konkrétně ve vztahu digitálního Severu a Jihu, na úrovni digitální identity a v procesu práce v digitálním prostoru.
- Etika filmového restaurování základní restaurátorské principy a možno sti jejich aplikace na filmové restaurováníFrodlová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-19Etické principy filmového restaurování představují komplexní problematiku, která nikdy nebyla plně uspokojivě vyřešena. Tuto situaci v posledních desetiletích ještě zkomplikoval nástup digitálních technologií, které sice umožňují překonat limity fotografického média, ale s novými možnostmi se naléhavěji projevila absence široce přijímaných etických principů, které by proces filmového restaurování zasadily do obecnějšího teoretického rámce. Tato diplomová práce se zabývá základními restaurátorskými principy (autenticita, reverzibilita a transparentnost) a možností jejich aplikace na filmové restaurování. Současně zohledňuje transformaci archivní a restaurátorské praxe v digitální éře a soustředí se na některé etické otázky, které se objevují v souvislosti s rozšířením digitálních technologií v tomto oboru. Práce však nenabízí jednoznačné řešení problémů diskutovaných po desetiletí, ale spíše nabízí možná hlediska na vybrané etické principy a otevírá prostor k dalším úvahám či diskuzím.
- KYI SOE TUN v myanmarských kinech napříč transformacíHsu, Khin Khin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-13Moje práce je o úspěšným režisérovi U Kyi Soe Tun, který je pořád respektováním režisérem ve filmovém oboru.Moje bakalářská práce bude o stavu oboru barmského filmu, který se postupně zhoršoval, když se dostal do rukou vlády, a nikdy se nezlepšila kvalita ve filmech, než se Barma stala demokratickou zemí od 2010. Touto práci bych vás chtěla seznámit s životy režisérů/ filmařů a jejich znalostmi o tvorbě filmu pro lidi.
- Válka proti šílenství kulturní studie o video kampaních "pověd omí o nemoci" na svépomocných webových stránkáchBen-Horin, Yael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-17Ve své práci se chci pokusit prozkoumat roli webových kampaní 'povědomí o nemoci' při distribuci psychiatrického/psychologického étosu a jeho využívání při výkladu určitých oblastí chování, emocionálních stavů a sociálních fenoménů. Mé podklady budou zahrnovat i seznam demonstrativních videí nashromážděných na různých svépomocných webových stránkách, jež budu analyzovat za účelem prokázání signifikantních audiovizuálních rysů a přesvědčovacích technik v těchto kampaních obsažených.
- Vnitřní prostor uměníDvořák, Max(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-12Ve své bakalářské práci analyzuji vybraná díla z oblasti fotografie, hudby, instalací a pohyblivého obrazu, a snažím se definovat jakousi skrytou dimenzi, jež se dle mého názoru otevírá či rozpíná uvnitř využitého média. Tento vnitřní prostor vnímám jako nehmotnou a nepřístupnou strukturu, která svým charakterem může evokovat fyzikální teorie o multidimenzionálním vesmíru. Uvnitř tohoto pole dochází k popření standardních časoprostorových pravidel, a média, která umělci využívají, se tak stávají oknem do tohoto podivuhodného světa. V textu se snažím na základě společných rysů zdánlivě odlišných uměleckých projevů zmapovat a definovat zákonitosti tohoto prostoru.