Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Dufek, Jiří"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Ak hrdinka road movieKajánková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-21Súčasný príbeh o dospievaní a o tom, ako si poradiť so vzťahmi, láskou, sexom a lákavosťou úniku pred realitou ako z road movie. Dej sa odvíja v troch autonómnych, ale previazaných častiach, očami enfant terrible hlavnej hrdinky, ktorá sa snaží vyrovnať s otriasajúcim rozpadom svojho prvého vážneho vzťahu - skúša získať späť svoju bývalú, absurdne sa zamiluje do najlepšieho homosexuálneho kamaráta, ktorý sa o ňu stará, a prežíva fantasknú cestu s nezvestnou filmovou herečkou. Scenár rozdeľuje jej úvodná autonehoda, keď v ukradnutom aute uniká z Prahy preč - prvú časť predstavuje možná budúcnosť vo forme nehodu nasledujúcej imaginárnej road movie, druhú minulosť, ktorá k úteku bezprostredne viedla, a tretia, v prítomnosti, časovo priamo nadväzuje na onú autonehodu. V závere sa hrdinka skutočne vydáva na cestu.
- BabičkeMicenková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-19Tento scenár je osobnou, skoro autobiografickou výpoveďou o istom období života mojej babičky. Prelínam tu fiktívne - fantazijne prvky s dokumentárno -realistickými. Je to príbeh o osobnosti mojej babičky, ktorá sa nezlomila ani pri najtvrdších skúškach a dokázala zabojovať s nevyhnuteľnosťou osudu - so samotou, opustenosťou, beznádejou, chorobou... a vždy si dokázala nájsť cestu, spôsob, ako sa so všetkým pobiť. Je to o sile vôle a slobode ducha, o dlhej ceste za osvietením.
- Bakalářský filmový scénář: MagdaLudvíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19Scénář ?Magda? vypráví o mladé dívce, která po roztržce s milencem navazuje spiklenecký vztah s malým chlapcem. Jejich vztah funguje na principu hry ?na indiány?. V rámci této hry ?na život a na smrt? Magda dokáže dospět .
- Bakalářský scénář: Břečťanová vilaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-19
- Cesty hrdinůHruška, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22Příběh vyprávěný na základním archetypálním vzorci mytologického příběhu o cestě hrdiny. Jarda žije nejprve v odloučení, neschopen nějakým způsobem změnit svůj život. Poté aniž by o to zcela usiloval, se po vzoru mytologických hrdinů vydává na cestu, při které přetrhává pouta se starým světem, zamilovává se a dostává se do romské osady, ve které dochází k jeho prozření. Zpět se Jarda vrací plný síly, zralejší a schopnější žít.
- Dům k pronajmutíHrdinová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Dům k pronajmutí je příběhem, který se odehrává uvnitř prostoru jediného domu. Staré vily, kterou politická mašinérie v 50.letech rozdělila mezi dvě rodiny s odlišnými politickými preferencemi. Obě rodiny po mnoho let slyšely skrze zdi svoje hlasy i kroky a čichaly vůně jídel ze svých kuchyní. Ve skutečnosti toho však o sobě navzájem věděly více ve svých představách než z letmých a mlčenlivých setkání na společných chodbách a zahradě domu. Dívka, její matka a stárnoucí dědeček, bývalý veterán ze západní fronty. Všichni vnímali minulost a své nechtěné sousedy po svém. O několik let později, kdy dům zůstal téměř prázdný, už minulost nechce hrát dál svou tíživou roli. Vzpomínky se mísí s představami a zbývá jediné. Zbavit se stínů, které vyplnily dům i duše hlavních hrdinů, aby jedni mohli začít novou kapitolu ve své historii a ti druzí mohli odpočívat v pokoji.
- Ikony na hladiněHrdinová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-09-17Teoretická bakalářská práce Ikony na hladině zkoumá filmový obraz lidského těla ve středověké kultuře. Její snahou je postihnout nejen schopnost tvůrců vyobrazit středověk a jeho tělesnost, ale zároveň analyzovat, co rozmanité přístupy k tomuto tématu vypovídají o kinematografii i kultuře současnosti. Kromě analýz několika konkrétních, z hlediska dějin kinematografie klíčových snímků se středověkou tematikou věnuje svou pozornost i samotné tematice těla ve smyslu základního stavebního materiálu filmového vyprávění a vztahu mezi tělem filmovým, tělem tvůrce a tělem diváka. Zároveň zkoumá problematiku filmového uchopení historie a pohnutky, jež vedou tvůrce k znovuoživení minulosti na plátně. Obraz středověkého těla, tedy těla naplněného symbolickými významy i těla oscilujícího mezi krajními póly lidské existence, nahlíží jako filmařskou výzvu. Výzvu, v níž by mohl tvůrce vybízet diváky v kontrastu k mainstreamové produkci k větší senzitivitě a k účasti na takových prožitcích, jež by reagovaly na obrazy v jejich základní estetické a symbolické kvalitě.
- Nevyzpytatelné směry větruToul, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-22
- Zkoumání filmů Claire Denisové přes jejich motivickou strukturuKroupová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Date of thesis defence: 2006-09-21