Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "Hlavica, Lukáš"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
- Herec a vědomíKönig, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2009-01-12Tato práce je pokusem o zachycení hercova vědomí při představení. Snaží se také o následné zamyšlení nad hereckým výkonem vůbec. Práce má tři hlavní části: První popisuje příčiny výběru tématu, směr, jakým se práce bude ubírat a samotnou přípravu na představení, které je materiálem pro zkoumání hereckého vědomí. Druhá část je potom ono prozkoumávání. Jedná se o text hry Experimentu, kterou zinscenovala režisérka Hana Burešová v Divadle v Dlouhé, a ve které účinkuji v roli Azora. Do replik jednoho z výstupů hry jsem se snažil vepsat průběh svých vnitřních (duševních) pochodů během představení. Třetí část by měla být reflexí, komentářem části předešlé a zamyšlením se nad možnostmi vědomé tvorby.
- Herecká interpretace a spolupráce s režisérem při vytváření dramatické postavySuchý, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-14Diplomová práce se zabývá životem posluchače DAMU, který po tříletém studiu vchází do poslední etapy, a tou je praxe. Sleduje vývoj hereckého chápání mladého adepta herectví od jeho prvních krůčků v Divadle Disk. Reflektuje, jak se nabyté informace a teoretické dovednosti implantují v praxi při práci na postavě. Práce se zaobírá především interpretací divadelních postav a vlivu psychiky herce na práci, tedy hledání duševní pohody a vyrovnání se s tlakem okolí. A v neposlední řadě dává práce souhrnný pohled na spolupráci s různými režiséry, odtajňuje jejich pracovní postupy a snaží se je subjektivně nehodnotit, ale objektivně a racionálně pojmenovávat.
- Od Holana ke komerci ( srovnání tvůrčích postupů při práci na třech inscenacích-klauzurní práce,divadlo Disk, divadlo Ta Fantastika )Dyk, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-13V této práci jsem se snažil zachytit vývoj přemýšlení mladého herce a hudebníka v závislosti na vlivu různých divadelních forem a postupů. Dále zde srovnávám práci jednotlivých režisérů, se kterými jsem se mohl při své práci setkat a pokouším se popsat jejich práci na inscenacích, které jsem s nimi absolvoval. Snažil jsem se také pojmenovat si některé myšlenky a odpovědět si na otázky, kterými se poslední dobou zabývám. Zároveň i sám v sobě probudit dítě, které si hraje na to, že píše diplomovou práci.
- Rozdílné přístupy ke ztvárnění rolí, jejichž základem je textová předloha veršovaná nebo prozaickáPádivá, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-14Tématem této diplomové práce jsou rozdílné přístupy při ztvárnění rolí, jejichž základem je textová předloha veršovaná nebo prozaická. Její náplní bylo zabývat se možnými hereckými přístupy k roli a možnou prací s textem skrze osobní zkušenost. V průběhu studia se posluchači herectví setkají s dramaty veršovanými i prozaickými. Obsahem práce je osobní zamyšlení nad zkoušením jednotlivých her a nad důležitostí studijních poznatků pro další profesní vývoj autorky. Na základě jejích tří nejvýraznějších rolí (Hippodamie, Zuzana v inscenaci Kříž u potoka a Alexandra v inscenaci Markéta, dcera Lazarova) autorka vygenerovala podtitul práce ?Setkání s Hippodamií, Zuzanou a Alexandrou aneb všechno je věčně v procesu aneb jde o pravdu.? Druhá část podtitulu byla stanovena z důvodu velkého výskytu těchto dvou uvedených motivů ? věčný proces a hledání pravdy.
- Verš a jevištní stylizace herecké postavyHornáčková, Henrieta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18A b s t r a k t Tato magisterská práce popisuje mé názory a zkušenosti s jednotlivými druhy verše. Zabývám se otázkou, do jaké míry je herec schopen být na jevišti přirozeným i přes značnou a složitou textovou stylizaci postavy. Jak vytvořit živou, pravdivou postavu, tak aby byla zachována forma verše a slovní jednání postavy působilo na diváky autenticky.