Diplomové práce / Master's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Diplomové práce / Master's theses by referee "Kudláčková, Jana"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Autenticita a herecká stylizaceMaroušková, Hana Marie(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-14Ve své magisterské práci se zaměřuji především na hledání charakteru herecké postavy. Ukazuji na dvou rozdílných hereckých příležitostech, které jsem v divadle DISK měla ? Marie v Moli?rově Tartuffovi a Karolína v Horváthově Kazimírovi a Karolíně ?, že přístupů a prostředků k hledání konečného tvaru je mnoho a že nikdy nelze se stoprocentní jistotou dopředu říct, jaký se kdy použije.
- Bratři Karamazovi. Inscenace v DiskuŠpinar, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-19Má diplomová práce nese název BRATŘI (KARAMAZOVI) ? INSCENACE V DISKu, ve které, jak už titul napovídá, popisuji přípravy a realizaci inscenace podle románu Bratři Karamazovi spisovatele F. M. Dostojevského ve školním divadle DISK. V úvodní kapitole se věnuji samotnému F. M. Dostojevskému, snažím se poodhalit jeho složité osobnostní rysy, a popisuji nejrůznější životní zvraty a zlomová data, která jej výrazným způsobem formovala a celkově tak ovlivňovala jeho tvorbu. V kapitole druhé, která se jmenuje ČETBA ROMÁNU A JEHO REFLEXE, odkrývám svůj čtenářský zážitek z románu Bratři Karamazovi, rozebírám jeho spletitý děj a poukazuji na formální i obsahovou specifičnost tvorby tohoto autora. Odpovídám zde také na otázku, proč se Dostojevskij stále a opakovaně dramatizuje a inscenuje na divadle. Třetí kapitola je nazvána PRÁCE NA DRAMATIZACI, a zabývám se v ní svými postřehy, úvahami a pracovními postupy během psaní dramatizace Bratři (Karamazovi). V poslední kapitole s titulem PRÁCE NA INSCENACI líčím konkrétní přípravu a celý proces zkoušení inscenace Bratři (Karamazovi) v divadle DISK. Detailně rozebírám scénografii, popisuji kostýmy, scénickou hudbu a narážím na herecké problémy, které vyvstávají v souvislosti se zkoušením Dostojevského. Kromě informací o inscenaci a fotografií z představení je k práci přiložen i samotný text dramatizace Bratři (Karamazovi).
- Divadelní etikaBeretová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-01-15Ve své diplomové práci jsem se snažila postihnout téma etiky v divadle. Nejde o vědeckou práci, spíše o osobní pohled na dané téma. Zabývám se pojmy ctností, neřestí, svobody a svobodné volby, smyslu povolání, zodpovědnosti. Pokusila jsem se obecná témata doplnit o mé vlastní zkušenosti, které jsem získala na škole a v divadle. Práce by se dala považovat za osobní zpověď člověka, pro něhož jsou etické otázky podstatnou součástí života.
- Herecké techniky a přístupy v akademickém i profesionálním životě herceOrozovič, Igor(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-26Autor se ve své práci podrobně věnuje hereckým technikám a metodám výchovy herce, se kterými se setkal během studií i na prknech profesionálních divadel. Popisuje jednotlivá cvičení a postupy, srovnává je a snaží se vyvodit obecně platné principy pro kvalitní hereckou práci a vývoj. Opírá se při tom o společný teoretický základ těchto metod, který položil Michail Čechov. Paralelně s tematikou herecké techniky se autor zabývá možnostmi herecké tvorby v kontextu různých divadelních stylů a přístupů: realistického - iluzivního, zcizovaného (inscenace Svatá země), stylizovaného (inscenace Oidipus). Červenou nití práce je téma přístupu k herci z pozice pedagoga či režiséra a jejich vliv na herce jako na samostatnou tvůrčí bytost.
- HERECTVÍ V ČINOHŘE, MUZIKÁLU, FILMU A TV SERIÁLUBadinková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-16Jelikož již během studia jsem měla možnost vyzkoušet si práci jak ve školních činoherních inscenacích, tak v muzikálu, filmu a televizním seriálu, rozhodla jsem se věnovat svou práci právě společným a naopak rozdílným přístupům k herecké tvorbě. Nejedná se tedy o práci ve smyslu teoretické studie, nýbrž subjektivní úvahu nad daným tématem.
- Klady a zápory mé praxeČerný, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-26Cílem této práce je popsání těch nejdůležitějších zkušeností, které ovlivnily mé dosavadní působení u divadla i mimo něj. Je to ohlédnutí za deseti lety mé praxe. Většina této diplomové práce předkládá můj pohled na muzikál, na cvičení a techniky, které mě dopomohly k dosažení lepších výsledků. Zmiňuji zde praxi v Disku, kde se spíše než rozborům jednotlivých inscenací věnuji okolnostem, které určovaly jejich vývoj a výsledný tvar. V kapitolách o černém a zájezdovém divadle zmiňuji asi nejvíce záporů ze své praxe a to především neprofesionalitu, se kterou jsem se setkal.Rád bych zdůraznil, že všechny postřehy a zkušenosti zde popsané, vychází čistě z mých vlastních zkušeností a názorů, se kterými nemusí každý čtenář souhlasit. Jejich neomylnost tedy není nevyvratitelná, ale pro mou budoucí praxi je v každém případě nepostradatelná
- Literární předloha, scénář, divadelní text, dramatická situaceKolečko, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-15Tato diplomová práce se zabývá posledním vývojem psaní pro divadlo, především pak změnami dramatické struktury v souvislosti s nástupem divadelní ?scenáristiky.? Právě rozlišení dramat a scénářů je velmi důležitým momentem pro úvahy nad směřováním současné divadelní hry v této práci. Práce se na současné psaní pro divadlo dívá ze tří základních hledisek. Prvním z nich je vymezení současného stavu v kontextu historického vývoje, druhým pak úvahy nad hrou jakožto složkou divadelního představení a nakonec třetím způsobem, kterým se práce snaží problematiku zpracovat, je současná hra v současné kultuře či společnosti. Výsledky práce by měly být spíše dramaturgického charakteru, ale napsaná je z pozice divadelního autora nikoli dramaturga. Kromě příslušné literatury jsou důležitým zdrojem úvah v této práci také osobní autorské zkušenosti, dále pak rezidenční pobyt autora v Royal Court Theatre v Londýně a s ním spojené setkání s mnoha zahraničními autory.
- Slovo v dramatickém textu Josefa Topola (Konec Masopustu ) a Jáchyma Topola (Cesta do Bugulmy)Frydrychová, Magdalena(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-09-19Začátek práce vymezuje hledisko zkoumání her Josefa Topola Konec masopustu a Jáchyma Topola Cesta do Bugulmy, které je určeno především specifickým postavením dramaturga, který je situován mezi text jako součást literatury a jeviště. Stěžejní část práce tvoří rozbor jednotlivých obrazů obou her z hlediska děje (času, prostoru a faktických údajů) a pojmenování všech jejich primárních témat a motivů. Zvláštní kapitola je věnována dvěma jazykovým a významovým rovinám hry Konec masopustu, hledání tematické rovnice mezi oběma dramatickými texty a srovnání jejich odlišných jazykových struktur. V závěru nabízí práce krátké nahlédnutí do problematiky krize slova, kterou oba texty svébytným uměleckým způsobem reflektují.
- Téma postavy a herecké prostředky, král v Calderonovi a postavy během studiaHorák, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Date of thesis defence: 2007-09-18Na počátku této práce byla spousta dojmů, inspiračních zdrojů a myšlenek, které jsem si přál zaznamenat a podělit se o ně. Vycházím ze školy nabitý čerstvými zkušenostmi a diplomová práce je pro mě příležitostí, aspoň částečně zhodnotit své působení na DAMU, ohlédnout se, připomenout si určité momenty, porovnat a pojmenovat si ony zkušenosti, které jsou zatím uloženy v mé paměti spíše v podobě dojmů a pocitů. Chronologicky budu procházet jednotlivými etapami mého studia, popisovat svou práci na svěřených úkolech s ohledem na herecké prostředky a témata postav. Občas se zastavím, tu nad novou myšlenkou, tu nad překážkou, se kterou jsem se potýkal. "Jdu se vám teď vyzpovídat" - To jsou první verše krále Basilia, mé absolventské role. Nechť má diplomová práce není ničím jiným.
- Vnější a vnitřní herecká technikaŠtulc, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Date of thesis defence: 2008-06-16Svou práci jsem se rozhodl věnovat vnitřní a vnější herecké technice, motivacím a prostředkům, pomocí kterých může herec pracovat a tvořit. Herectví je jednoduché a složité zároveň. Jednoduché ve výsledném dojmu, kterým herec na diváka působí. Cesta k němu je ovšem složitá. Herec musí zvládnout řadu dílčích disciplín, techniku dechu, mluvy, pohybu, rozvíjení fantazie a zároveň použít sebeuvědomování svého osobního citového a duševního života. A vnímat a zaznamenávat pro případné použití, jak jedna složka ovlivňuje druhou. Obecné uvažování nad touhle problematikou jsem spojil s vlastními zkušenostmi získanými při školní herecké práci a tvorbě.