Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "KRÁLOVÁ, Andrea"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Fragmenty všednosti zkoumané z pohledu scénografie a zvukuFleková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-20Tato práce mapuje přípravu inscenace TAJENKA, jež probíhala od léta 2015 do léta 2016. Téma inscenace vychází z obyčejného života jehož se autorka cítí být součástí. Zamýšlí se nad vnímáním všedností a každodenností a snaží se je zkoumat. Autorka zde uvádí jakým způsobem sbírala materiály k přípravě své první autorské inscenace a popisuje jak z nich posléze vytvářela příběh. Snaží se nabídnout dostatečný vhled do způsobu uvažování nad daným tématem, popisuje jak vyhodnocovala důležitost jednotlivých fragmentů a také jakým způsobem se postavila k práci se zvukaři a režijní složce, jež pro ní byla nová. Práce obsahuje popis všech fází vývoje příběhu, dává nahlédnout i cesty, jež byly neschůdné a zdůvodňuje proč tomu tak bylo. Nabízí vhled do způsobu autorčina myšlení a na závěr je podrobuje rekapitulaci, ve které se snaží odhalit nedostatky a slabiny, kterých se chce při příštích projektech vyvarovat
- Herec a kostýmKrhovják, Kryštof(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-09-17Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku vztahu herce a kostýmu. V první kapitole je uvedena stručná historie vývoje kostýmu a přístupy jeho vytváření. Ve druhé pak funkčnost kostýmu, jeho materiál a možná pomoc herci při tvarování postavy. Závěrečná kapitola pojednává o “převtělení” se do postavy díky kostýmu. Zdrojem jsou především osobní zkušenosti, zážitky a herecká i oděvní praxe. Dále rozhovory s aktivními kostýmními výtvarníky a korespondence s herci.
- Hra jako inspiraceDrdová, Viktorie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-18Bakalářská diplomová práce, která se zabývá zkoumáním vlivu her a herních principů na (nejen) uměleckou tvorbu člověka. Zamyšlení se nad fenoménem hry a nad tím, jak může být využita v rámci procesu divadelního zkoušení. Práce poskytuje pohled na hru jako na základní hnací sílu lidské tvořivosti a vzájemné komunikace. Zkoumá, jak může časoprostor hry, který stojí mimo běžný život, fungovat jako zdroj motivace a inspirace k umělecké činnosti. Zaměřeno na výtvarnou složku divadla mimo jiné i v divadelní tvorbě specifických skupin (zejména s lidmi s mentálním postižením). Hledání úlohy hry v divadelním procesu skrz analýzu konkrétních uměleckých projektů.
- Ideály krásyRozsnyóová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-15Cieľom tejto bakalárskej práce je analyzovať problematiku vnímania ideálov ženskej krásy z hľadiska histórie aj súčasnosti a skúmať, nakoľko je možné zaoberať sa touto témou v divadelnom kontexte, predovšetkým z hľadiska scénografie. Bakalárska práca je členená na dva väčšie textové celky a obrazovú prílohu. Prvá textová časť sa venuje hlavne vysvetleniu pojmu krása, celkovému vnímaniu ženskej krásy podmienenej ideálmi doby a s tým súvisiacej problematike individuality. Práca sa nesnaží o detailný popis všetkých historických období, naopak, v skratke popisuje zaujímavosti z vývoja ženskej starostlivosti o zovňajšok. Druhá časť je zameraná na subjektívnejší pohľad autorky na tému ženskej krásy, a na vlastnej scénografickej práci popisuje realizáciu autorského projektu na túto tému. Na záver práce je priložená obrazová príloha, ktorá ilustruje proces vzniku autorského predstavenia Krása.
- Maska ve výtvarném divadleBrejcha, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-16V této bakalářské práci se budu zabývat využitím masek v autorském výtvarném divadle. Po krátkém úvodu, ve kterém se zaměřím na definicí masky, její vývoj a dělení, budu rozebírat celkem tři vlastní projekty (jeden zrealizovaný, jeden nezrealizovaný a jeden čekající na uvedení v tomto roce). Ve všech těchto projektech budu sledovat zvolený fenomén, použití masky a pokaždé se pokusím aplikovat některé koncepty masky na vlastní tvorbu.
- Scénografie jako dramaturgie představení EkvipážSléhová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-27V práci mluvím o postupech v představení Ekvipáž, kde jsem použila výtvarnost jako složku komunikace. Tedy scénografie, fungující i jako dramaturgie. Představení pak působí komplexně a práce všech lidí na představení je založená na spolupráci. Výtvarná podoba je tak povýšená na větší význam, než je jen vizuál a promlouvá k divákovi. Kominikace s divákem je velice důležitá a napojení na jeho zkušenost a jazyk se dá prohloubit i přes vizuální složku .
- Využití analogového obrazu v divadleRajnišová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-09-20V této bakalářské práci se budu zabývat fenoménem analogového obrazu v divadle i jiných uměleckých tvarech. Toto téma se pokusím reflektovat pomocí autorského projektu Chambre of minds, na kterém jsem pracovala uplynulý rok mého studia na DAMU. V úvodu se pokusím osvětlit, co pro mě značí pojem analogový obraz, v první části se zaměřím na fotografii, filmový materiál a vše co s ním souvisí jak v rovině teoretické, tak i technické. Poté tyto pojmy uvedu v kontextu divadla, zaměřím se na inspirační materiály a umělce, kteří se tohoto dotýkají. V praktické části nejdříve nastíním fundamentální myšlenky a specifika uměleckého proudu Art brut, který je v mém projektu úzce provázaný s obrazem a fotomateriálem. Poté vysvětlím základní koncept projektu Chambre of Minds, nadále popíši technologické principy použitých objektů. Poté se budu zabývat celkovým procesem tvorby během dvou uplynulých semestrů a otázkou performance. Posléze nastíním téma fotografie jako nositele idei v divadle, a tuto myšlenku aplikuji na imerzivním divadle Pomezí. Oba tyto projekty porovnám z hlediska využití analogového materiálu a principu fotografie v divadle. Na závěr shrnu všechny dosavadní zkušenosti a pokusím se nastínit výsledek mého bádání v rámci analogového obrazu.