Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra animované tvorby - KAT / Department of Animation by referee "DUTKA, Edgar"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- Mamoru Oshii a jeho Ghost in the ShellHoffová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-17Bakalářská diplomová práce se zabývá hloubkovým rozborem animovaného filmu Ghost in the Shell režiséra Mamoru Oshiiho. Pojímá jej ze všech důležitých hledisek jeho produkce ve vztahu k médiu, ve kterém byl vytvořen. Je rozebrán vztah tohoto filmu k práci, stylu a národní kultuře jeho režiséra, ke kyberpunkovému žánru, ke kterému se tento film řadí a k tématice a filosofii, kterými se tento film zabývá. Tato práce přibližuje čtenáři nejen symbolické významy jeho obrazů a děje, ale i technické aspekty jeho produkce, týkající se jak použitých animačních technik, zvuku, hudby a dabingu, tak i jeho výtvarné stránky, rozebrané v kontextu stylu a typičností japonské animace. Tento do detailu promyšlený film je protkán symbolikou a skrytými významy, které nemusí být divákovi na první pohled zřejmé. Cílem této práce je osvětlení těchto významů nejen ve vztahu k tématice, kterou se tento film zabývá, ale i ve vztahu k ojedinělé kultuře a tradicím země, ve které byl vytvořen. Závěr této práce rovněž poukazuje na vliv a odkaz tohoto díla na další tvůrce světové kinematografie v rámci žánru kyberpunku a vědecké fantasie.
- Náboženská tematika v satirickom seriáli South ParkVizár, Matúš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2011)Date of thesis defence: 2011-09-19Bakalárska diplomová práca je analýzou satirického spracovania náboženských tém v seriály South Park. Zaoberá sa pôvodom výsmechu, jeho silou a kritickým využitím. Text je rozdelený na kapitoly, podľa jednotlivým náboženstiev, ktorým sa seriál dôraznejšie venoval (okrem Islamu). Práca skúma ako konkrétne autori narábajú s humorom, aký odkaz majú jednotlivé diely a aký význam má seriál a satira pre spoločnosť.
- Robinson Crusoe srovnání animovaného a hraného filmuNováková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-18Tématem této bakalářské práce je srovnání rozdílných, především scenáristických, postupů při tvorbě animovaného a hraného filmu. Pro srovnání jsem zvolila filmy, které vycházejí ze stejné knihy: Život a zvláštní podivná dobrodružství Robinsona Crusoea, námořníka z Yorku. Na této knize je možné dobře popsat rozdílné možnosti literatury a filmu a ukázat, na které části knihy se film soustředí. Ve své práci se také krátce zabývám vývojem pohledu na příběh Robinsona Crusoea v čase a způsobu, jak se s tím animovaný nebo hraný film vyrovnává. Závěrem pak srovnávám celovečerní film z roku 1954 režiséra Luise Bunuela Robinson Crusoe s českým loutkovým filmem Stanislava Látala z roku 1981 Dobrodružství Robinsona Crusoa námořníka z Yorku. Díky srovnání těchto dvou filmů je možné ilustrovat pravidla animovaného světa určující specifické scenáristické postupy při psaní pro animovaný film.
- Rozbor obrazů objevujících se v díle Noč ní motýlPark, Soyoung(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-10-09"Noční motýli", krátká animace vytvořená v roce 1998 Raoulem Servaisem, začíná poctou surrealistickému malíři Paulu Delvauxovi. V této práci se hodlám zabývat zobrazením těl ve filmu ?Noční motýli?, dále popsat způsob, jakým je vytvořen pocit odstupu, kdy je ve stejnou chvíli jedna věc pociťována jako známá i neznámá a jakým způsobem je umožněno zažít moment, ve kterém se skutečnost a představa, minulost a budoucnost překrývají. Dále se budu zabývat zobrazením těl složených s fragmentárních obrazů vypůjčených z několika děl Delvauxe, tedy efektem vytvoření pocitu odstupu mezi neklidem odvozeným z obrazů, které je obtížné uchopit a ustálit v jeden celek a současně potěšením pocházejícím z dojmu známosti fragmentárních obrazů. V této práci se budu zabývat způsobem zobrazení čtyř postav, dále vágností hranice mezi skutečností a představami, překrýváním dvou pohledů, které dávají v pochybnost samotné rozlišení na subjekt a objekt a dvojstranný vztah mezi minulostí a současností ve snímku "Noční motýli".