Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra autorské tvorby a pedagogiky / Department of Authorial Creativity and Pedagogy by referee "ČUNDERLE, Michal"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Autorský přístup k tvorbě divadla s dětmiTichá, Dorota(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-11Záměrem této diplomové práce je hledat možné cesty k autorské tvorbě v dramatické výchově. Podrobně se věnuji představením: "Tati, tatínku!" a "Čokoláda", realizovaným v letech 2013 a 2014, a souboru her. Uvažuji o spoluautorství s dětmi, jde mi o jejich aktivní zapojení při tvorbě představení, (především skrze autorské texty) a o to, jak společnými silami utvářet kulturní zázemí - divadlo, které komunikuje nejen s člověkem, ale i s místem. Věnuji se specifice autorského divadla, zvláště na Katedře Autorské tvorby a Pedagogiky. Kladu si otázky k možným předlohám pro dramatickou výchovu a hledám využití moderních režijních postupů s prvky performance a site specific i sociální působnosti divadla.
- Cesta k autorskému vyjádření v sociálně-divadelním projektuŠupová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-26Tématem diplomové práce je analýza vývoje a představení autorské inscenace Co čumíš?!, v níž autoři spolupracovali s ženami bez domova. V ní bude zohledněn terapeutický a sociální aspekt projektu, autorský přístup tvůrců, specifika umělecké výpovědi a teoretické ukotvení uměleckého tvaru.
- Dialog autor-hudba k procesu vzniku koncepčního hudebního p očinuUrbánek, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-11Ve své práci se autor zabývá vybranými aspekty procesu vzniku koncepčního hudebního počinu - konkrétně především písničky (jako ucelené formy), reflektuje princip dialogičnosti v hudbě a snaží se postihnout vnímání vznikajícího hudebního tvaru z pohledu jeho autora, tj. komunikaci autorského já s vlastní hudební představou. V neposlední řadě pak rovněž usiluje o autentickou reflexi procesu vzniku vlastních hudebních pokusů. Každá z pěti kapitol práce se věnuje jinému okruhu témat, okruhu, jenž s procesem vlastní hudební tvorby (tj. procesem vytváření hudby a především pak procesem "dělání" písniček) úzce souvisí. První z nich je věnována formování hodnot a vymezování vztahu autor - hudba, přičemž akcent je kladen především na otázku vkusu, potřebnosti a tvůrčího směřování. Otázkou, co vše lze vlastně za písničku považovat, jak ji lze vymezit a kterak lze na její ploše pracovat s časem a prostorem, se zabývá kapitola druhá. Kapitola třetí pojímá vztah autora a jeho hudby jako dialog a tuto "komunikaci" se snaží postihnout, rovněž se věnuje chápání přítomného v hudbě a nezbytnosti prvku okamžitého v průběhu jejího vytváření. Čtvrtá kapitola se zabývá vybranými aspekty posloupnosti zrodu písně od prvotní myšlenky k finálnímu tvaru. V poslední, páté, kapitole se autor věnuje hledání vlastního tvořivého, tvůrčího výrazu, obzvláště pak vztahu originality a autenticity.
- Hlas volajícího na poutiZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-26Práce Hlas volajícího na poušti prozkoumává možnosti začátků, jejich pokračování a reflexi.
- Motivace k psaníBábek, Oskar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-01-06Tématem této diplomové práce je motivace a její vliv na kreativní psaní. Reflexí vlastních dramatických textů zkoumám rozdíl mezi vnitřní a vnější motivací, poté reviduji svou původní hypotézu, že vnější motivace je pro mé autorství vždy lepší. Přináším příklad toho, jak může vnější motivace bbýt stejně plodná, jako ta vnitřní.
- Od příběhu ke slovuZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-13Pokus o zvědomění procesu psaní, ve kterém se mimoděčně dokazuje, že pohnutkou k tvůrčí a radostné činnosti, může být i něco tak pozornosti nehodného, jako je povinnost vypracovat bakalářskou práci. Další ze závěrů, na které se v práci natrefilo, nechť je formulován takto: Chceme-li, aby věci dávali smysl, je třeba ho v nich odhalit, nebo jim ho dát. Aktivita je každopádně na naší straně, v tomto případě na straně studenta potýkajícího se s úkolem napsat bakalářskou práci, ne na straně bakalářské práce samé.
- Výzvy k herecké autenticitěCausidisová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-09-22V předložené práci se autorka zabývá hledáním autenticity. Do té míry, do které je to možné se snaží tento pojem vysvětlit. Jaké aspekty jsou k autentickému projevu nápomocné. Jakou roli zde hrají pojmy autorství, meditace, zájem. Nejvíce ji zajímá propojení autentičnosti a herectví. Zda je takové propojení možné a proč se jím zabývat. Ve druhé části dokládá své osobní a profesní zkušenosti jako reflexi svého zkoumání.
- ZPĚTNÁ VAZBASušánková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-06Tato práce se zabývá zpětnou vazbou v semináři autorského čtení, kterou dávají studenti k autorským textům. Autorka se zabývá různými druhy zpětné vazby, strategií připomínkování a jak ovlivňuje zpětná vazba autora. Především reflektuje svoje zkušenosti, které nasbírala během šesti semestrů na semináři autorského čtení.