Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- Fenomén jménem PavarottiDobešová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-01Cílem této práce je přiblížit a blíže vysvětlit jedinečný přínos Luciana Pavarottiho pro popularizaci vážné hudby a operního zpěvu jako takového. Práce je zaměřena na jedinečný aspekt pěvecké kariéry Luciana Pavarottiho, kterým byla syntéza hudby vážné s hudbou lidovou či populární a sloučení sféry klasické hudby (patřící spíše do operních domů k hudebně vzdělanému posluchači) se sférou populární hudby, jež poslouchají miliony lidí bez ohledu na hudební vzdělání. Je zde relativně podrobně rozebrána pěvcova povaha a pro něj typické charakterové vlastnosti, které mu umožnily bezprostřední vystupování na veřejnosti a dopomohly mu k získání ohromného množství fanoušků. Je zde též vyzvednuta velmi důležitá úloha pěvcova agenta Herberta Breslina, jenž velmi úspěšně směroval Pavarottiho kariéru v oblasti populární sféry. Hlavním přínosem práce je hlubší ponoření do okolností vedoucí k hvězdné kariéře operního pěvce v oblasti populární hudby. Přináší bližší pochopení pěvcovy povahy, jež sehrála pro jeho úspěšnou kariéru nemalou úlohu, a hlubší proniknutí do nevšední problematiky, kterou je prolínání sfér vážné hudby a hudby populární u jednoho z nejslavnějších umělců v oboru vážné hudby a operního zpěvu vůbec.
- Management divadlaSteinbauerová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-05Práce se zabývá problematikou divadelního managementu a zhodnocení obecných aspektů manažerské práce se zaměřením na vlastní mechanismy uměleckého prostředí, zvláště pěveckého oboru. Věnuje se vývoji divadelního prostředí po roce 1989 až dodnes, definování obecné funkce divadla a jeho významu ve společnosti a očekávanými atributy osoby manažera v rámci celého divadelního procesu. Práce si klade za cíl zhodnotit odlišné nazírání na divadelní proces z pohledu manažerského i pěveckého.
- Mozartův Don Giovanni z interpretačního hlediska.Plachetka, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-09Téma své práce jsem zvolil se zřetelem na své dosavadní profesionální zkušenosti. Mozartovu operu Don Giovanni a její titulní postavu pokládám zajedno z nejzajímavějších témat v dějinách opery vůbec. Ve své práci jsem sezaměřil na otazníky v interpretaci Dona Giovanniho a opřel jsem se o vlastní zkušenosti z rozličných produkcí na evropských jevištích a o názory zkušenějších kolegů, kteří postavu Dona Giovanniho ztvárňují po mnoho let. Práci jsem rozdělil do kapitol Obsah opery s důrazem na hlavního hrdinu, Vztahy Dona Giovanniho k ostatním postavám, Psychologie Dona Giovanniho a Don Giovanni v moderních evropských inscenacích. V příloze lze najít kompletní rozhovory s představiteli Dona Giovanniho Geraldem Finleyem a Christopherem Maltmanem v původním znění.
- Osobnost Emy Destinnové, její život a kariéraProuzová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06Tato práce seznamuje čtenáře se sopranistkou Emou Destinnovou. Nejprve se zabývá jejím životem - počínaje dětstvím, přes první krůčky v kariéře až ke konci jejího pěveckého působení. Dále zmiňuje důležité kolegy a skladatele, kteří ovlivnili její život. Zkoumá její osobnost a hlas. Závěrem práce je zmínka o učitelích, kteří Destinnovou školili.
- Role dona Alfonsa v opeře Cosi fan tutte W.A.MozartaLíkař, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Tato práce seznamuje čtenáře s operou Così fan tutte od W.A. Mozarta a postavou Dona Alfonsa. Na začátku je popsána Mozartova operní tvorba. Poté opera Così fan tutte. V poslední kapitole charakteristika Dona Alfonsa a problematika hlasového zařazení Dona Alfonsa, ale i jiných mozartovských basových postav.
- Scény šílenství koloraturních sopránů ve světových operáchSkarková, Nela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-07Tato bakalářská práce se zabývá vybranými scénami šílenství koloraturních sopránů ve světových operách. První část je věnována teoretickému pojetí daného tématu. Na začátku práce je vysvětleno, co znamená pojem šílenství z psychologického hlediska a je uvedeno pár příkladů scén šílenství z vybraných oper. Druhá část této práce se věnuje zvoleným italským a francouzským operám, konkrétně, Lucia di Lammermoor (Gaetano Donizetti), Puritáni (Vincenzo Bellini), Hamlet (Ambroise Thomas) a Faust a Markétka (Charles Gounod). Následně jsou scény šílenství analyzovány v samostatných kapitolách.
- Soňa ČervenáŠmatláková Pavlů, Ester(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03Operní pěvkyni Soňu Červenou jsem si vybrala proto,že jsem ji měla možnost poznat a dokonce s ní stát na jednom jevišti a pochopit, že je to Umělkyně s velkým U.Celý svůj život obětovala divadlu, ale pro ni to oběť nebyla, brala divadlo jako svoji rodinu. Ráda bych touto prací připomněla její nevyčerpatelnou pracovitost a jak je důležité nebát se a jít dopředu s hlavou vztyčenou naproti osudu.