Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "KAUPOVÁ, Helena"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
- Analýza inscenačních postupů se zaměřením na práci s operním sboremRůžičková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-05Tato práce se zaměřuje na inscenační práci operního sboru z pohledu interpreta. Pomocí analýzy tří konkrétních scén z inscenací Státní opery Praha se snaží porovnat různé projevy sboru a zjistit, jaká jsou jejich úskalí.
- Antonín Dvořák - Rusalka- Pohled na post avu RusalkyHořejšová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-01Práce se zabývá seznámením s dílem Antonína Dvořáka Rusalka, pojednává o životě skladatele, jeho vokálních skladbách, především pak operách. Podrobně se zaměřuje na Rusalku, Kvapilovo libreto a první provedení opery vůbec. Hlavní součástí práce je subjektivní posouzení pěti světových pěvkyň v árii Měsíčku na nebi hlubokém.
- Antonín Dvořák a jeho písňový cyklus Cigánské melodieZávodná, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Date of thesis defence: 2020-09-07Bakalářská práce pojednává o hudebním skladateli Antonínovi Dvořákovi a jeho písňovém cyklu Cigánské melodie. Hlavním cílem a posláním práce je přiblížit čtenáři významnou romantickou osobnost, která je spjata s českou hudbou 19. století. V bakalářské práci se autorka více zaměřuje na písňový cyklus Cigánské melodie. Zde se blíže zabývá jeho historií, vznikem a detailním rozborem. Za vlastní přínos v bakalářské práci se považuje rozhovor s vybranými studenty Akademie múzických umění v Praze, kteří studují operní zpěv na Hudební a taneční fakultě na Katedře zpěvu a operní režie. Bakalářská práce by měla sloužit všem čtenářům, které zajímá český hudební skladatel Antonín Dvořák a jeho písňový cyklus Cigánské melodie.
- České lyrické sopranistky doma a v zahraničíMilotová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-02Moje bakalářská práce obsahuje několik českých nejslavnějších a nejznámějších pěvkyní narozených na konci 19. století a v prvních dvou desetiletích 20. století ve střední Evropě. Všechny z nich měly úžasný mezinárodní úspěch po celém světě, zejména v Evropě a USA. Práce popisuje druhy hlasů těchto pěvkyň - a jejich vlastní vývoj. Pěvkyně, které jsem vybrala v této práci, byly i členkami Národního divadla v Praze. Tato instituce měla významný vliv na jejich profesní kariéru. Národní divadlo bylo a je i v současné době důležitou institucí v české kultuře.
- Dvořákova VysokáGattringerová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-04Práce se zabývá vztahem světově uznávaného skladatele Antonína Dvořáka k vesnici Vysoká u Příbrami, kde na svém letním sídle velmi často pobýval a kde vznikla celá řada jeho významných děl, včetně opery Rusalka. Autorka se pokouší objasnit, v čem spočívá význam tohoto místa pro život a tvorbu skladatele. Využívá k tomu také skladatelovu korespondenci. Mapuje rovněž historii a současnost Památníku Antonína Dvořáka na Vysoké.
- Luciano Pavarotti a jeho pedagogický přínosVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03Práca prezentuje osobnosť Luciana Pavarottiho v pozícií pedagóga. Objektom skúmania je jeho pedagogický prínos pre mladú generáciu spevákov. Analyzuje majstrovské kurzy a didaktické projekty iniciované Lucianom Pavarottim. Zameriava sa na jeho prácu s mladými spevákmi, zachytáva prvé impulzy smerom k mladej generácii spevákov. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Pavarottiho ? počnúc detstvom až po ukončenie jeho medzinárodnej kariéry. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogickej činnosti Luciana Pavarottiho s osobnou skúsenosťou autora práce. Vypracováva štruktúru vyučovacieho procesu so zameraním na osobnú angažovanosť v oblasti vokálnej techniky, výberu repertoáru a ďalšieho smerovania. Záver prezentuje osobný pedagogický prínos Pavarottiho pre autora práce.
- Raná vokální díla W.A.Mozarta se zaměřením na Bastiena a BastienkuVernerová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Date of thesis defence: 2019-06-03Bakalářská práce se zaměřuje na ranou operní tvorbu W. A. Mozarta. Cíl, kterým je prokázat, že vkusné moderní pojetí této hudební formy je možné vytvořit za předpokladu dobré znalosti díla a jeho významu, dokládáme na kapitolách věnujících se singspielu Bastien a Bastienka. Uvedením komplexního pohledu na zvolené dílo dokazujeme, že úspěch Mozartovy hudby spočívá v její nadčasovosti, danou souladem kompozice s libretem. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které zasazují Mozartovu ranou operní tvorbu do kontextu, uvádí přehled konkrétních vokálních děl a vznik a vývoj singspielu. V příloze předkládáme klavírní výtah vybraného singspielu a dva české překlady libreta. Bakalářská práce obsahuje rozhovor s režisérkou Vilmou Bořkovec.
- Vliv klobouku na akustické charakteristiky zpěvního hlasuJanda, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Předkládaná bakalářská práce se zabývá objektivizací akustických změn při zpěvu s pokrývkou hlavy. Nejprve představuje zvukový materiál použitý pro měření, detailně rozebírá jednotlivé členy nahrávacího řetězce a odůvodňuje konkrétně použitý záznamový hardware. Zaměřuje se také na následné číslicové zpracování zvukového signálu. Následně se věnuje výběru vhodných akustických charakteristik ve spektrální i časové oblasti a ozřejmuje způsob jejich výpočtu. Na základě těchto charakteristik dochází k závěru, že klobouk ovlivňuje pěvcův tón z hlediska hlasitosti, barvy i nosnosti.
- Život a dílo Roberta Schumanna, s přihlédnutím k písňové tvorběErlebachová, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-04Písňová tvorba Roberta Schumann jednoznačně tvoří součást repertoáru většiny zpěváků. Sama se jejím studiem zabývám, a proto bych chtěla v této práci věnovat životním okolnostem, které Schumanna inspirovaly ke vzniku písní, textům a hudebnímu zpracování jak pěvecké linky, tak klavírnímu doprovodu. Robert Schumann byl velice složitá osobnost, byl to člověk citlivý a melancholický, který všechny své pocity vycházející z osobního života vyjadřoval svou hudbou. Výrazná většina písňové tvorby vznikla v jeho nejšťastnějším životním období. Bylo to období šťastného spojení dvou uměleckých osobností - Roberta Schumanna, hudebního skladatele, redaktora a spisovatele a Clary Wieckové, výjimečné klavírní virtuozky a hudební skladatelky.Z těchto důvodů věnuji jejich vztahu velkou pozornost.