Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "Kaupová, Helena"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- Adéla Velová - bakalářský koncertVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Benefiční koncerty GrabštejnVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Toto téma jsem si vybrala proto, že jsem byla u toho, když Benefiční koncerty začaly vznikat a pomalu se rozrůstat. Mohu nahlížet pod pokličku a sledovat organizační oříšky i úspěch a ohlas lidí , kteří koncerty chodí navštěvovat. V naší rodině koncerty doopravdy žijeme a jsme moc hrdá na to, že i já mohu být alepoň malou částí této skvělé akce.
- Diagnostika hlasuHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08Moje bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky lidského hlasu. Zaměřila jsem se především na jednotlivé metody vyšetření lidského hlasu, se kterými se může setkat každý z nás, a to bez ohledu na to, zda je nebo není hlasový profesionál. Nedílnou součástí práce je rovněž i popis jednotlivých poruch hlasu a jejich diagnostických znaků.
- Kouzelná flétna , W.A.MozartŠvingr, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Tato bakalářská práce je zaměřena na Kouzelnou flétnu W. A.Mozarta a Emanuela Schikanedra jako umělecky svébytné dílo, vycházející z žánru německé lidové zpěvohry konce 18.století. Příběh Kouzelné flétny, k jejímuž premiérovému uvedení došlo ve Vídni dne 30.září 1791, je zde představen z hlediska obsahového a dramaticko-symbolického.
- Kux Martin : Bakalářský koncertKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06
- Livia Obručník-Vénosová: Bakalářský koncertObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06
- Pavla Hamerníková - bakalářský koncertHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Date of thesis defence: 2009-06-08
- Pietro Mascagni, Sedlák Kavalír - interpretace SantuzzyObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Date of thesis defence: 2010-09-06Práce se zabývá životem a prací Pietra Mascagniho a především interpretací hlavní hrdinky (Santuzza) jeho nejslavnější opery Sedlák kavalír. Interpretace Santuzzy vychází jednak z osobních zkušeností autorky práce a dále se zaměřuje na vybrané české a slovenské zpěvačky, které autorka práce měla možnost zhlédnout na video záznamech českých divadel a Slovenského národního divadla.
- Písňová tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na cyklus Láska básníkovaKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06Ve své práci rozebírám cyklus Roberta Schumanna Láska básníkova. Studie se zabývá cyklem z hudebního , textového i srovnávacího interpretačního hlediska. Práce se dotýká života i díla skladatele. Těžiště Schumannovy tvorby osobně spatřuji především v tvorbě klavírní, kterou zde připomínám a pochopitelně v tvorbě písňové, jejíž neúrodnější období nastalo v roce 1840. Práce rovněž zahrnuje pojednání o básníku Heinrichu Heinem, na jehož texty byl cyklus zkomponován. Také okrajově zmiňuji další uměleckou spolupráci obou tvůrců. Věčnou inspirací byla pro Roberta Schumanna jeho manželka Clara Schumannová. Mimo jiné i díky vřelé lásce, kterou Robert Schumann ke Claře choval, zrcadlí se v jeho hudebním odkazu průzračně čistý výraz a ona související nadčasovost, kterou máme možnost neustále objevovat. U textu jednotlivých písní vždy uvádím názvy v německém originále, dále potom české překlady, které vycházejí od různých českých autorů. V interpretačním srovnání na základě poslechu nahrávek spatřuji přínos především z hlediska různých pojetí a výrazového uchopení cyklu, což je pro zpěváky dle mého názoru velmi důležité.
- Švingr Pavel : Bakalářský koncertŠvingr, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Date of thesis defence: 2011-06-06