Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Bakalářské práce / Bachelor's theses by referee "MÁROVÁ, Libuše"
Now showing 1 - 8 of 8
Results Per Page
Sort Options
- Antonín Dvořák - Kantáta Svatební košile op.69Prokopová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-04Tato práce si klade za cíl podrobně vysvětlit a objasnit vznik kantáty " Svatební košile", jejíž autorem je Antonín Dvořák. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol , z nichž první obsahuje stručný popis uměleckých začátků skladatele, následně pak navazuje krátká synopse vzniku balady " Svatební košile" od Karla Jaromíra Erbena a závěr této kapitoly objasňuje vznik samotné kantáty " Svatební košile". Druhá kapitola je formálním a hudebním rozborem celé skladby.
- G.F.Handel Kantata HWV 150- “Ero e Leandro“Dudikj, Stefani(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-05In this thesis, I focused on George Frideric Handel's cantata "Ero e Leandro". At first, I define the opera, cantata and oratorio, as well as compare the works, the development of the cantata as a music form, also about composer's impacts on his life and making a music creation. And as the main part of my bachelor thesis, I outlined the content and the music analysis of the cantata that I have chosen. The aim of my work is to present and reflect the cantata which I had been singing.
- Hrabě Almaviva v Mozartově opeře Figarova svatbaBrückler, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-04Ve své absolventské práci se zaměřím na roli hraběta Almavivy z opery Wolfganga Amadea Mozarta Figarova svatba. Kromě zpochybnění nepřesných a matoucích informací, které se o Mozartově opeře objevují v populární literatuře, bych se chtěl zaměřit na charakterový vývoj postavy hraběte Almavivy.V další části vzpomenu jednoho z prvních představitelů této role, kterým byl Luigi Bassi, poté se zmíním o současném představiteli hraběte Almavivy Dmitrim Hvorostovském a dalších významných zahraničních i tuzemských umělcích a uvedu výčet nejznámějších nahrávek této opery. V závěru práce se zaměřím na osobní zkušenosti s jevištní interpretací Figarovy svatby.
- "Konzervička" vokálně - instrumentální souborŠťastná, Dana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-06-03Práce Konzervička, vokálně-instrumentální soubor mapuje historii, uměleckou a tvůrčí činnost souboru od vzniku až po jeho současnost. Dále práce krátce představuje skladatele Miroslava Raichla, který soubor umělecky vedl a pedagogicky v něm působil. V práci je uveden soupis úprav skladeb Miroslava Raichla a Petra Hostinského, současného dirigenta, vytvořených přímo pro tento soubor. Uvedena je zde také i kompletní diskografie souboru.
- Poslední růže od Casanovy - rozbor hlavní postavyBeneš, Andrej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-09-01V diplomovej práci som sa snažil zachytiť svoje postrehy z pohľadu interpreta. Predkladám tiež náčrt života Giacoma Casanovu ako dobrodruha, milovníka, literáta a mysliteľa. Sledoval som jeho pobyt v Čechách a stretnutie z libretistom Da Pontem a skladateľom W. A. Mozartom. Ďalej predkladám môj osobný umelecký pohľad na stvárnenú rolu, problematiku umeleckého spracovania, prácu s textom a áriami.
- Slovenské sopranistky od minulosti až po súčastnosťMikšíková, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Date of thesis defence: 2016-06-06V tejto bakalárskej práci som sa zamerala na život, vývoj, umeleckú dráhu a karierny vrchol našich významných slovenských sopranistiek. Snažila som sa zachytiť a zaznamenať ich hudobné začiatky, štúdium spevu, prvé dosiahnute úspechy, začiatky v divadlách a na koncertných pódiách. Zamerala som sa na dohľadanie naštudovaného repertoáru počas ich kariéry a pokúsila sa zhrnúť všetky významné divadelné scény a koncertné pódia, na ktorých počas svojho profesného života účinkovali. Chcela som tiež priblížiť ich pohľad na významnú svetovú kariéru, ktorú každá z nich zažila a ich názor na divadelný a spevácky svet.
- W.A.Mozart - Don Giovanni -ZerlinaPerná, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Date of thesis defence: 2015-06-01Ve své práci pojednávám o Wolfgangu Amadeu Mozartovi, opeře Don Giovanni a roli Zerliny jako takové. Chtěla bych blíže představit samotného autora i toto dílo, které je, podle mne právem označováno za " operu oper". Ráda bych zde nastínila různé pohledy na ztvárnění role Zerliny. Chtěla bych dát návrh k tomu, jak ji lze vnímat. Že i když ji někdo vnímá tak a druhý onak, oba názory mohou být ty správné. Mým záměrem je tedy poukázat na to, že se tato role nemusí škatulkovat mezi naivní, venkovské dívky, ale že je to role neobyčejně půvabná a hodna toho , aby o ní bylo napsáno.
- Život a dílo W. A. Mozarta se zaměřením na operu Kouzelná flétnaKfelíř, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Date of thesis defence: 2018-06-04Bakalářská práce pojednává o hudebním skladateli Wolfgangovi Amadeovi Mozartovi a jeho opeře Kouzelná flétna. Hlavním cílem a posláním práce je přiblížit čtenáři tuto významnou klasicistní osobnost a úzce se zaměřit na dílo Kouzelná flétna. Zde se autor zabývá vznikem, vývojem a dějem opery. Dále poukazuje na děj a jednotlivé postavy kusu. Jelikož se v inscenaci vyskytuje autorova oblíbená role Papagena, rozhodl se jí věnovat blíže a rozebrat její slavnou árii Ein Mädchen oder Weibchen harmonicky i formálně. Tato část je pokládána za vlastní přínos autora. V práci jsou uvedeny informace o Národním divadle v Praze a také o Malé scéně DJKT, kde se tento kus aktuálně hraje. Bakalářská práce by měla sloužit všem čtenáĜům, které zajímá skladatel Wolfgang Amadeus Mozart a jeho opera Kouzelná flétna.