Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra výchovné dramatiky / Department of Drama in Education by referee "PROVAZNÍK, Jaroslav"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- Estetická výchova jako nový předmět na Z Š PouchovKobrle, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-06-05Diplomová práce se zabývá možností realizace předmětu estetická výchova na 2. stupni základní školy. Obsahem předmětu je hledání souvislostí mezi všemi obory spadajícími dle Rámcového vzdělávacího programu do vzdělávací oblasti Umění a kultura, tedy hudební výchovou, výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou, filmovou/audiovizuální výchovou a taneční a pohybovou výchovou. Předmět estetická výchova vychází z výchovného pojetí artefiletiky. Kromě teoretického zdůvodnění vzniku předmětu estetická výchova práce nabízí i popis přípravné fáze realizace na konkrétní základní škole, včetně inspirativních materiálů pro výuku bloků estetické výchovy v 6. ? 9. ročnících této školy.
- Malá čarodejnice jako námět pro dramatickou výchovu v MŠMíčková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-04Tato bakalářská práce se zabývá využitím dramatické výchovy v mateřské škole. Porovnává cíle, možnosti a způsoby předškolního vzdělávání a dramatické výchovy, nabízí vypracovaný dramatický projekt, který vznikl na základě knihy Ottfrieda Preusslera "Malá čarodějnice", popisuje a hodnotí jeho realizaci a výsledek, reflektuje pocity dětí, jejich rodičů a třídních učitelek.
- Mateřská škola a lidová pohádkaLitterová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Date of thesis defence: 2012-09-04Práce je zaměřena na lidovou pohádku a její použití pro děti od tří do šesti let, které navštěvují mateřské školy nebo zájmové kroužky při mateřských centrech. V úvodních částech je popsán přínos a vliv lidové pohádky nebo jejích převyprávění na malé děti. Dále je tu specifikace možností použití tohoto druhu pohádek právě pro děti v mateřských školách, příklady práce s nimi pomocí metod dramatické výchovy. Obsahuje též podrobné náměty na konkrétní lekce a projekty, které již s dětmi tohoto věku byly realizovány. Těžištěm práce je popis vzniku inscenací s žáky ZUŠ, jejichž adresáty byly právě děti v mateřské škole. Zpracovávány byly tři lidové pohádky, které sloužily jako úvodní část preventivního programu v mateřské škole. Popsané postupy a úskalí při vzniku tohoto projektu doplňují scénáře ke dvěma realizovaným představením.
- Pedagogové a studenti na vlnách poetismu a surrealismuRazím, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Date of thesis defence: 2014-06-04V bakalářské práci jsem se věnoval rozboru a porovnání dvou realizací svého projektu - literárně-dramatické dílny nazvané Na vlnách poetismu a surrealismu. Dílna vznikla za účelem seznámení účastníků se dvěma významnými literárními styly z období 20. a 30. let 20. století a s jejich historickým kontextem. Měla posloužit také jako zdroj inspirace k četbě a autorské tvorbě účastníků, kterými byli dospělí zájemci (převážně pedagogové) a studenti gymnázia. Skrze pedagogické pojetí dílny s využitím metod dramatické výchovy jsem se pokusil zmapovat možnosti a cíle, jimiž může dramatická výchova napomáhat k obohacení školní výuky (nejen) literatury a dějepisu.
- Výchova herce k pedagogické činnostiHrnečková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Date of thesis defence: 2013-09-03Diplomová práce se soust?edí na situaci pedagogických p?edm?t? se zam??ením na dramatickou výchovu v pomaturitním studiu hudebn? dramatického odd?lení Pra?ské konzervato?e. Úst?edním cílem práce je vytvo?ení návrhu ?kolního vzd?lávacího programu (?VP) t?chto p?edm?t?, který by mohl být akceptován vedením Pra?ské konzervato?e a za?azen do celkového ?VP ?koly. Zejména na základ? vlastních studentských i pedagogických zku?eností autorky jsou nastín?ny základní problémy pedagogických p?edm?t?, je ?e?ena otázka jejich smyslu a stanoveny jejich základní cíle. Pro vytvá?ení ?VP je podstatná zejména reflexe specifických vlastností herce coby pedagoga dramatické výchovy, po?adavky Rámcového vzd?lávacího programu pro obor vzd?lávání Hudebn? dramatické um?ní a také analýza ?VP institucí stejného typu. Práce rovn?? stanovuje podobu praktické i teoretické absolventské zkou?ky z pedagogických p?edm?t?.
- Výuka angličtiny dramatickými metodamiŠíp, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-06-27Tato práce se věnuje možné metodě výuky angličtiny jako cizího jazyka na prvním stupni základní školy s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky, popisuje a srovnává hlavní metody dramatické výchovy a metody anglického jazyka. V práci se zabývám tématikou dramatické hry a didaktickou hry, metodám výuky, principům cizojazyčné výuky. V další části se práce věnuje aplikaci jednotlivých metod dramatické výchovy jako je vstup do role, etuda, pantomima a improvizace do výuky angličtiny, popisuje lekce anglického jazyka vedené těmito metodami, včetně záznamu o průběhu jednotlivých lekcí. Tato práce je příkladem užití konkrétních metod.