Katedra režie - KR / Department of Film Directing
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Katedra režie - KR / Department of Film Directing by referee "BERNARD, Jan"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Cesta Jaroslava Papouška k filmové režii skrze mimofilmařské umělecké obory a spolupráci s Milošem Formanem a Ivanem PasseremRybanský, Adam Koloman(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Date of thesis defence: 2017-09-05Tato práce se zabývá životem Jaroslava Papouška do doby natočení Nejkrásnějšího věku. Mapuje jeho uměleckou činnost malíře, sochaře, karikaturisty a spisovatele, která se odráží v jeho filmové profesi. Po napsání Černého Petra a setkání s Milošem Formanem v sobě Papoušek objevuje scénaristický talent a cit pro dialogy, který nadále rozvíjí v autorském triu. Zkušenosti ze spolupráce s Milošem Formanem a Ivanem Passerem dovedou Papouška přirozeně k režijnímu debutu Nejkrásnější věk, na kterém popisuji vliv výtvarných uměleckých oborů, přesněji sochařství, a vliv předešlé spolupráce na Papouškovo scénaristické a režijní vnímání.
- Žánrové postupy v díle J. L. Godarda 60-65Kuba, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Date of thesis defence: 2021-02-12Diplomová práce se zabývá analýzou žánrových postupů ve filmech J. L. Godarda v letech 1960 - 1965: U konce s dechem (1960), Žena je žena (1961), Vojáček (1963), Karabiniéři (1963), Pohrdání (1963), Banda pro sebe (1964), Alphaville (1965) a Bláznivý Petříček (1965) . Zkoumá jejich inspirační zdroje, postupné proměny a vývoj využití žánrových postupů v těchto filmech i důvody, které mohli vést k jejich opuštění v následující Godardově tvorbě. Zabývá se rovněž otázkou souladnosti Godardova zásadního požadavku 'pravdivosti' filmového vyprávění s žánrovými prvky. Na obecnější úrovni tak skrze tvorbu J. L. Godarda zkoumá vztah mezi realismem a fikčními žánrovými postupy.