(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)
Date of thesis defence: 2011-09-16
Cílem práce je pojmenovat základní motivy pro hraní divadla z pohledu herce.
V jednotlivých bodech je zde rozebírám na základě vlastní zkušenosti a místy
podkládám odbornou literaturou. Jako hlavní důvod pro hraní divadla jmenuji
diváka. Pojmenovávám zde jednotlivé druhy diváků dle vlastního pozorování
v mém okolí. Věnuji se základnímu divadelnímu vztahu herce a diváka.
Přemýšlím nad jeho možnostmi a nad možnostmi jejich vzájemné komunikace.
Prostor pro odehrávání divadelní události chápu jako důležitou součást chemie
funkčnosti. Jeho vliv na vztah herce a diváka a jejich komunikaci je nezměrný.
Vyjmenované podkládám zkušenostmi z vlastní divadelní praxe. Celou práci
zakončuji tázáním, jestli jsou tedy důvody k hraní divadla postačující.